Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF



Cod portocaliu în trenul patriei
2012-02-14
1

Ies de sub nămeţii mari cât casa, da, cât casa, nu doar oameni năuci care au stat câteva zile, pe întuneric, sub trozniturile lugubre ale acoperişului. Ies şi trenuri. Mai multe garnituri. Pline de gheaţă şi de oameni congelaţi.

Ies de sub nămeţii mari cât casa, da, cât casa, nu doar oameni năuci care au stat câteva zile, pe întuneric, sub trozniturile lugubre ale acoperişului. Ies şi trenuri. Mai multe garnituri. Pline de gheaţă şi de oameni congelaţi. Au intrat în Gara de Nord, ca nişte fantome, fără ca nimeni să fi avut habar că ele există, că rămăseseră împotmolite ore în şir în pustiu şi că rătăciseră vreo 3 zile prin viscol, până să se predea la linia 6. Sau 8. În plin cod portocaliu de viscol şi ninsori (cel trecut), vestitele garnituri de tren s-au avântat din Galaţi şi Constanţa sfidând pentru vreo jumătate de oră urgia.

Apoi, pentru călători, a început coşmarul: peste 60 de ore într-un frig de moarte, fără apă, fără mâncare, fără speranţă şi cu WC-uri înfundate. „Aşa ajunsesem să ne ştim unii pe alţii, că suntem ca neamurile acum, ca o familie“, povestea o călătoare ajunsă la liman. „Cum să fie? A fost foarte simpatic, am plătit 64 de lei şi CFR-ul ne-a ţinut 60 de ore, ne-a plimbat de colo-colo, am dormit în tren. La Făurei, la un moment dat, erau 9 locomotive la 7 vagoane“ - spune un alt supravieţuitor. Dar aventura, ca orice aventură, a avut şi un preţ: „M-am dus la ghişeu să cer banii pe bilet şi mi-au spus să le mai plătim noi bani, pentru că ne-au adus în siguranţă după 72 de ore“, relatează înciudat un călător cu simţ civic. Abia după scandalul din presă CFR a lăsat cu sfială capul în pământ, declarând că nu mai vrea niciun ban.

Dar nu am auzit ca cineva să-şi fi dat demisia. Nici măcar să fi ieşit şi să spună da, am fost un dobitoc pentru că am dat drumul în viscol la trenuri cu oameni. Aşa că, stimate domnule director general al CFR Călători SA, Dorin Ioan Maer, respectuos vă atrag atenţia că iar e cod portocaliu...

TAGS :
Recomandari
Comentarii
aditzacoditza 2012-02-16
"Stimata" doamna "reporter", Apreciez respectul aratat in finalul articolului fata de "dobitoc"!!! Nu pot de asemeni sa nu apreciez echidistanta si obiectivismul care transpare din articolul dvs. In munca dvs de documentare privind subiectul comentat (si nu relatat), care cred ca a durat vreo ... 10 minute, nu ati gasit si calatori in acel tren (si nu au fost putini - de genul celor care pe sosele inchise de politie fac scandal ca ei trebuie neaparat sa-si continue calatoria) care sa va spuna cat au insistat ca trenul sa incerce sa plece totusi din Braila spre Bucuresti si ca in niciun caz in cele 60 de ore nu au indurat "un frig de moarte"??? Sau ce aveau ei de spus nu prezenta interes gazetaresc (de doi bani). O realitate nu este aproape niciodata alba sau neagra si cred ca o stiti mai bine ca mine dar de, griul nu se vinde... Sa va dau un exemplu din acceasi categorie: am calatorit de multe ori cu trenul si am asistat la discutii ale calatorilor cu personalul de deservire al vagoanelor de genul "mai opriti caldura ca ne topim aici" si in acelasi timp in acelasi vagon (de tip salon de exemplu) "nu puteti sa dati caldura putin mai tare caci avem copii mici si este cam racoare". Cine are dreptate? Daca ar fi sa faceti un articol despre calatoria cu trenul in conditiile de mai sus puteti sa o faceti in doua moduri: mintind prin omisiune, citand numai una din "tabere" sau impartial, facand referiri la cele doua "tabere" ca fiind exceptiile, si la cea de-a treia "tabara" - marea majoritate a calatorilor care nu au nimic de comentat. Meseria dvs. poate fi grea dar frumoasa si apreciata sau facila dar urata si dezavuata. Se pare ca ati ales cea de-a doua varianta.
Total 1 comments.
1339
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22
.