Pe aceeași temă
Prună susţine, într-un interviu acordat revistei 22, că până în 2004 legea era în sensul acesta şi lucrurile nu au fost deloc bune. În 17 din cele 28 de state ale UE, procurorii şefi sunt propuşi şi numiti de “factorul politic”, spune Prună
Ministrul mai spune ca anul acesta este unul electoral atit pentru parlament, cit si pentru CSM, unde au loc alegeri pentru un nou consiliu, o schimbare a procedurii nefiind de dorit in acest conext.
In plus, completeaza Raluca Pruna, organizatiile magistratilor nu sustin proiectul de lege initiat de CSM si sprijinit de grupul parlamentar mixt condus de Calin Popescu Tariceanu.
“In acești 10 ani, insist să dau exemplul DNA, am avut doi procurori șefi care au confirmat că astfel de numiri nu sunt de natură să fie viciate din start. Invoca cazul Bulgariei, pentru că în Bulgaria lucrurile nu s-au schimbat (CSM face propunerile pentru procurorii sefi n.r.) și acolo lucrurile nu stau mai bine. Deci simplul fapt că un CSM face o propunere și președintele numește nu este o garanție că lucrurile sunt în mod necesar mai bune”.
“În discuțiile pe care le-am avut cu Comisia Europeană, înainte de apariția acestui raport MCV, eu am atras atenția asupra faptului că România nu e deloc singulară în această privință. Ne-am uitat cum este în celelalte state membre și în 17 state din cele 28, cu România inclusă, propunerea e făcută de ministru, de premier sau de guvern”.
Ministrul mai spune ca anul acesta este unul electoral atit pentru parlament, cit si pentru CSM, unde au loc alegeri pentru un nou consiliu, o schimbare a procedurii nefiind de dorit in acest conext.
“Eu nu consider că aceasta este dezbaterea cea mai importantă pe care trebuie să o facem, cu atât mai puțin anul acesta. In CSM sunt niște discuții întregi când le expiră lor mandatul si s-a votat in plen înainte de anul sfârșitul anului trecut, calendarul. De la sfârșitul lui ianuarie încep deja adunările generale. Parlamentul și el este într-un an electoral, deci, din punctul ăsta de vedere, nu exista legitimitate să schimbi niște legi organice în condițiile în care nu ai urgență. Nu suntem în situația în care procedura sa fi fost viciată din cauza acestui pretins element politic".
.