Nicusor Dan, candidat la Primaria Bucuresti, isi prezinta programul electoral

Vlad Toma | 24.02.2016

Nicusor Dan, candidat la Primaria Capitalei si presedintele al Uniunii Salvati Bucurestiul (USB) a postat astazi pe pagina sa de Facebook un program electoral care prezinta mai multe propunerii legate de modernizarea orasului.

Pe aceeași temă

 

Principalele solutii propuse sunt legate de infrastructura orasului, de transportul public, de protejarea patrimoniului si a spatiilor verzi din Bucuresti dar si de educatie si viata culturala a orasului.
 

Cititi programul lui Nicusor Dan :

1. ECONOMIA

Economia este fundamentul dezvoltarii orasului. Propunem o schimbare fundamentala de viziune. Primariile nu mai trebuie sa se multumeasca sa imparta banii care le vin la buget ci trebuie ca, prin investitiile pe care le fac, sa atraga noi investitii private, care sa dezvolte orasul si prin aceasta sa aduca locuri de munca si bani mai multi la buget.

Proiecte:

    Dambovita, axa creativa a orasului: concentrarea firmelor de tehnologie, IT si industrii creative, in coabitare cu universitatile si campusurile universitare, de-a lungul Dambovitei. Definirea Bucurestiului ca centru regional in tehnologie, IT si industrii creative;

    Dezvoltarea pietei locale printr-o politica predictibila de achizitii a Primariei;

    Cadru investitional corect: administratie rapida (autorizari) si impartiala; licitatii transparente;

    Spatii gratuite pentru startup-uri.

2. ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA

Uniunea Salvati Bucurestiul (USB) militeaza pentru o administratie publica locala eficienta, organizata pe principii de management, care sa optimizeze interactiunea cu persoanele fizice si juridice.

Solutii:

    Interactiunea solicitantului doar cu autoritatea emitenta a actului final, aceasta asigurand interactiunea cu autoritatile emitente ale actelor sau formalitatilor preliminare;

    Plata online a tuturor taxelor si amenzilor si crearea unui portal pentru centralizarea informatiilor despre toate taxele si impozitele;

    Proceduri administrative precise si masurabile in interiorul institutiilor subordonate administratiei locale;

    Proceduri clare de selectie, evaluare, promovare si salarizare a functionarilor publici;

    Un audit periodic extern al managementului autoritatilor subordonate administratiei locale fata de aceste deziderate.

3. BANUL PUBLIC SI VALORIFICAREA PROPRIETATILOR MUNICIPALITATII

Trebuie sa inceteze cheltuirea aberanta a banului public.

Proiecte:

    Licitatii deschise, transparente, mediatizate, cu termene suficiente pentru o participare reala;

    Inchirierea la pretul pietei a proprietatilor Municipalitatii care nu au statut de locuinte sociale;

    Sistem online pe site-ul Primariilor care sa cuprinda in detaliu bugetul, contractele si facturile platite de acestea, cu corespondente intre cele trei niveluri.

4. TRANSPARENTA DECIZIONALA

Accesul cetatenilor la activitatea si la deciziile primariilor si a institutiilor subordonate este un principiu fundamental.

Proiecte:

    Sisteme on-line care sa urmareasca circuitul actelor administrative in interiorul administratiilor publice, inclusiv ale petitiilor cetatenilor;

    Registre publice on-line ale actelor emise de primarii si de institutiile subordonate

    Accesul cetatenilor la dezbaterile tuturor organismelor deliberative;

    Mecanisme on-line de emitere a actelor cu caracter normativ, care sa verifice automat daca s-au respectat normele de consultare a publicului;

    Dezbateri publice reale pe proiectele majore ale Primariei.

5. PROPRIETATEA SI CADASTRUL

Uniunea Salvati Bucurestiul (USB) militeaza pentru rezolvarea regimului de proprietate funciara si pentru instituirea unui sistem unic GIS pentru toata informatia administrativa cu componenta geografica

Proiecte:

    Instituirea unui registru unic in sistem GIS care sa centralizeze informatia cadastrala, informatia topografica, informatia fiscala si informatia postala;

    Transparentizarea proprietatilor publice ale municipalitatii si a contractelor prin care acestea sunt valorificate;

    Finalizarea procesului de emitere a titlurilor de proprietate.

6. TRANSPORTUL

Propunem o schimbare fundamentala de viziune, pe care orasele occidentale au adoptat-o deja in anii ¬70.
Proiecte:

    Terminarea Soselei de Centura si a traversarilor peste aceasta;

    Benzi unice pentru autobuze si troleibuze; cresterea vitezei autobuzelor si troleibuzelor, orar afisat si respectat de catre acestea;

    Metroul usor pe infrastructura CFR existenta; triplarea astfel a lungimii retelei de metrou;

    Mari parcari la intrarile in oras; parcari de-a lungul primului inel de circulatie;

    Piste reale si parcari pentru biciclisti.

7. EDUCATIA SI OPORTUNITATILE PENTRU COPII

Pe de o parte, Primariile trebuie sa aiba un rol activ in stimularea procesului educational. Pe de alta parte, Primariile trebuie sa sprijine parintii cu copii pe perioada cand acestia muncesc.

Proiecte:

    Construirea de crese si gradinite, pentru acoperirea deficitului de locuri in crese si gradinite;

    Crearea unui sistem public accesibil de after-school, inclusiv prin construirea de scoli acolo unde exista mai multe cicluri de invatamant;

    Retea de activitati extrascolare organizate de Primarie: cercuri pe discipline de invatamant, formare vocationala, activitati sportive;

    Crearea unei retele de locuri de joaca acoperite pentru copii;

    Catedre pentru un numar de profesori universitari de varf la nivel mondial, in special in tehnologie, IT si industrii creative;

    Educatie antreprenoriala pentru studenti, organizata de Primarie.

8. VIATA CULTURALA A ORASULUI

Bucurestiul are resursele umane si financiare pentru a se pozitiona ca un centru cultural regional. Trebuie doar ca Primariile sa actioneze ca o administratie publica in secolul XXI.

Proiecte:

    Infiintarea de centre culturale de cartier si revitalizarea spatiilor culturale abandonate (ex. cinematografele);

    Numirea unui bord cultural, format din personalitati incontestabile, care sa coordoneze alocarile de fonduri in sectorul cultural;

    Concursuri internationale de anvergura la achizitiile publice in arhitectura, urbanism si arta publica;

    Concursuri de proiect la alocarile de fonduri in artele specacolului;

    Alocarile de fonduri in artele spectacolului se vor face prin concursuri de proiect;

    Un festival international de anvergura al orasului Bucuresti.

9. PIETELE AGROALIMENTARE

Jumatate din pietele agroalimentare au disparut dupa 1990, iar jumatate din jumatatea ramasa au fost concesionate, astfel incat pretul de inchiriere a tarabelor a crescut de cateva ori.

Solutii:

    Cresterea semnificativa a numarului de tarabe, inclusiv prin rascumpararea de catre Primarii a pietelor agroalimentare cedate;

    Pret zero, subventionat de Primarii, pentru inchirierea tarabelor;

    Facilitarea transportului producatorilor din jurul Bucurestiului la pietele din Bucuresti.

10. FACTURA LA INTRETINERE

Bucurestiul plateste gigacaloria (productie + distributie) cu 325 lei. Municipalitatea plateste anual aprox. 150 milioane de euro subventie la caldura. Datoria RADET este de 900 milioane de euro.

Solutia:

Tehnologia moderna permite producerea energiei termice la un pret de 135 lei / gigacalorie. Prin investirea in propriile centrale termice ale municipalitatii, pretul gigacaloriei (productie + distributie) ar ajunge la 170 lei. In 6 ani, Bucurestiul poate finaliza constructia unor astfel de centrale, pentru toate locuintele din oras.

11. SPATIILE VERZI, POLUAREA SI SANATATEA POPULATIEI

Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana desi nu are industrie. La mai multi indicatori, poluarea atmosferica depaseste nivelul maxim admis de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Incidenta bolilor respiratorii la copii si a bolilor cardio-vasculare la varstnici s-a dublat in ultimii 10 ani.

Solutii:

    Eliberarea parcurilor de constructii si terase ilegale; rascumpararea portiunilor retrocedate;

    Amenajarea ca zone de recreere a salbei de lacuri din nordul Bucurestiului si a Lacului Morii;

    Inventarul exhaustiv al spatiilor verzi existente si respectarea stricta a legii de interzicere a construirii pe spatiile verzi;

    Respectarea stricta a legii in santierele de constructii.

12. BAZELE SPORTIVE SI CENTRELE DE CARTIER

Bugetul Bucurestiului permite construirea unor baze sportive de cartier si a unor centre culturale de cartier. Astfel, locuitorii pot avea acces, la un pret modic, la piscine si terenuri de sport precum si la locuri publice unde sa se poata intalni fara a fi obligati sa vina pentru asta in centrul orasului. Organizatii non-guvernamentale s-au aratat capabile sa impulsioneze viata sociala in anumite cartiere, Primaria trebuie sa incurajeze prin alocari de fonduri transparente astfel de initiative.


13. PATRIMONIUL CONSTRUIT

Patrimoniul construit reprezinta capitalul comercial al orasului. El da identitate orasului. Iar identitatea este ceea ce atrage, in competitia globala, atat investitorii cat si turistii. In ultimii ani, patrimoniul construit a suferit distrugeri dramatice.

Solutii:

    Inventar al cladirilor din zonele istorice;

    Finantarea de catre Primarie a studiilor de restaurare a cladirilor istorice (nu si a restaurarii insasi);

    Exproprierea proprietarilor care isi degradeaza cladirile istorice;

    Respectarea stricta a legii si a regulamentului de urbanism, astfel incat sa existe o piata nedistorsionata a cladirilor istorice, iar cladirile din zona istorica sa valoreze mai mult decat terenul de sub ele.

14. PROTECTIA SOCIALA

Bucurestiul are restante importante la asigurarea protectiei sociale a persoanelor vulnerabile si la accesul persoanelor cu dizabilitati. Rezolvarea normala a problemei persoanelor vulnerabile va evita folosirea de catre acestia a adaposturilor surogat: transportul in comun si camerele de garda ale spitalelor.

Solutii:

    Stoparea cersetoriei (inclusiv a formelor disimulate: spalatori de parbrize, parcagii);

    Adaposturi pentru persoanele vulnerabile, care sa le ofere servicii sociale minimale: masa, cazare, dusuri, asistenta medicala minimala;

    Asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati in mijloacele de transport si in institutiile publice;

    Implicarea ONG-urilor de profil in realizarea proiectelor de protectie sociala;

    Atribuirea locuintelor sociale in baza unor criterii ferme;

    Construirea de locuinte sociale.

15. PREVENIREA EFECTELOR CUTREMURULUI

Specialistii afirma ca la un cutremur de intensitatea celui din 1977, mii sau chiar zeci de mii de bucuresteni pot sa moara.

Solutii:

    Elaborarea hartii de risc seismic si a studiilor de vulnerabilitate seismica a tuturor cladirilor;

    Finantarea de catre Primarie a studiilor de consolidare;

    Consolidarea in ritm sustinut a cladirilor incadrate ca avand risc seismic, prin functionalizarea sistemului national de credit pentru consolidare seismica;

    Respectarea stricta a legii in constructii.

16. PROBLEMA CAINILOR VAGABONZI

Este o problema nerezolvata in totalitate la nivelul efectelor si nerezolvata deloc la nivelul cauzelor.
Solutii:

    Ridicarea de pe strada a tuturor cainilor vagabonzi si ducerea lor in adaposturile Primariei;
    Evidenta exacta a tuturor cainilor din Bucuresti, cu sau fara proprietar;
    Sterilizarea tuturor cainilor comunitari; incurajarea sterilizarii cainilor cu stapan;
    Amenzi drastice pentru persoanele care abandoneaza caini;
    Controlul ONG-urilor de protectie a animalelor asupra activitatii adaposturilor de caini comunitari.

17. RESPECTAREA LEGII

Administratia publica locala se confrunta cu o incidenta uriasa a actelor administrative ilegale si a faptelor ilegale nesanctionate de institututiile de control.
Proiecte:

    Proceduri clare de emitere a actelor administrative, in detalierea legislatiei nationale, care sa reduca la minimum marja de apreciere a functionarului;
    Functionalizarea institutiilor de control, in special a Politiei Locale.

18. ORGANIZAREA ADMINISTRATIVA

Uniunea Salvati Bucurestiul (USB) militeaza pentru modificarea formei de organizare administrative a Bucurestiului, prin:

    Inlocuirea diviziunii administrative a sectoarelor cu cea a cartierelor, mult mai omogene din punct de vedere social;
    Subordonarea administratorilor cartierelor Primarului General, pentru o administrare unitara a orasului.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22