"Războiul comercial" de pe Facebook: Gâdea amenință că-l dă în judecată pe Băsescu

Iulian Popescu | 28.02.2016

După ce Traian Băsescu și-a îndemnat simpatizanții să boicoteze firmele care-și fac reclamă la posturile de televiziune ale grupului Intact, Mihai Gâdea a anunțat că-l dă în judecată. Băsescu revine și prezintă alte produse pe care nu le mai cumpără familia sa. Întregul război se poartă pe Facebook.

Pe aceeași temă

 

Mihai Gâdea a anunţat pe Facebook că îl va da în judecată pe  Traian Băsescu pentru apelul la boicotarea produselor care îşi fac reclamă la posturile Trustului Intact:

"Priviți ce a scris Băsescu Traian pe Facebook! V-am spus din prima zi că nu e vorba de restituirea unor clădiri, ele erau ale statului din 2014, CI AICI E VORBA DE DESFIINȚAREA CELUI MAI URMĂRIT POST DE ȘTIRI ȘI A ALTOR 4.

Dovada e și instigarea de mai jos a inculpatului Băsescu. Cred că ne e limpede cine e în spatele întregii operațiuni de suprimare a Antena3!

Eu cumpăr doar de la cei care își fac reclama la Antena3”.

 

Traian Băsescu a reacționat imediat postând un nou mesaj pe Facebook, de data aceasta înșiruind mai multe produse la care a renunțat ca urmare a boicotului declanșat împotriva firmelor care îți fac publicitate la Antene:

"S-a enervat cineva? Calm, calm... enervarea dăunează grav sănătăţii.

Lista extinsă.

Familia mea nu vrea să plătească bani pentru propaganda turnătorului Voiculescu şi a acoliţilor săi.

Drept pentru care, alături de laptele Zuzu, cosmeticele L'Oreal şi medicamentul Strepsils, familia mea a adăugat pe lista de produse pe care nu le vom mai cumpăra şi sprayul de bucătărie Ambipur, pasta de dinţi Lacalut şi deodorantele Dove pe care le foloseam pînă acum. Motivul? Îşi fac reclamă pe televiziunile Antena 1 şi Antena 3. Pe piaţă, există şi alte produse la fel de bune ca acestea, care nu finanţează prin publicitate pe turnătorul Voiculescu şi pe acoliţii săi de la Antena 3.

Îi îndemn pe toţi simpatizanţii mei, cei care zilnic sunt umiliţi la Antena 3 pentru că sunt "băsişti", dar şi pe cei care nu sunt "băsişti" să nu mai cumpere aceste mărci de produse, care, probabil fără intenţie, par a se asocia cu mîndrie cu turnătorul Voiculescu şi acoliţii lui de la Antena 3.

Eu şi familia mea nu vrem să băgăm bani în buzunarul turnătorului Voiculescu şi al acoliţilor săi de la Antena 3. Asta pentru că banii de publicitate se regăsesc în preţul cu care noi cumpărăm aceste produse din magazine.

De ce să-i dăm bani turnătorului Voiculescu şi acoliţilor săi de la Antena 3?", a scris, duminică, pe pagina sa de socializare, Traian Băsescu.

 

Nu Băsescu a avut primul ideea boicotării acestor firme. Pe rețelele sociale circulă de mai multe zile astfel de îndemnuri, iar unii dintre internauți povestesc la ce produse au renunțat deja, deși le foloseau în mod frecvent.

 

Antenele i-au îndemnat pe telespectatorii săi să se uite la reclame, să nu schimbe postul când începe publicitatea, dar internauții au declanșat o campanie pasională în care cer boicotarea produselor.

 

Campania internautilor

 

De altfel, pe internet au circulat mai multe apeluri la aceste companii pentru a-și retrage reclama făcută pe un post ce încearcă să blocheze recuperarea de către stat a prejudiciului de 60 de milioane de euro din dosarul ICA.

 

“Draga Zuzu, banii pe care ii dai pe publicitate la Antena 3 exact asta fac: intretin ura si razboiul (social). Daca stii ca ura si razboaiele distrug, ca dezbina si dezumanizeaza, fa un gest simplu: nu le mai finanta. Sunt destule canale de comunicare prin care poti ajunge la consumatori. In schimbul celor citiva lei pe care ii vei pierde, temporar, daca nu mai finantezi linsajul mediatic, vei cistiga respect. Zuzu vrea respectul consumatorilor sai, nu? (Draga Zuzu, daca vei invata sa scrii si cu diacritice, chiar ca ai cistigat partida.) “, transmite un utilizator.

 

“Faceti un calcul. Platiti reclama la Antena 3 dar primiti si reclama pe post si antireclama pe facebook. Facebook bate. Asa ca platiti mai mult pt antireclama”, arata un alt internaut.

 

Internautii au creat si o pagina de Facebook – Obey Antena 3 – in care sunt prezentate brandurile care-si fac reclama la Antena 3.

 

Capturile facute in pauzele publicitare sunt insotite de mesaje ironice si de jocuri de cuvinte. De exemplu, la Loreal, sloganul pus de internauti e “Incepe in saloanele de tortura (in loc de coafura).

 

Zuzu răspunde

 

Albalact a reacționat, fara sa aminteasca explicit de boicotul la adresa sa, menționând ca se adreseaza tuturor consumatorilor “indiferent de culoarea politica, de preferintele sportive, de apartenenta religioasa sau culturala, de optiunile media, de varsta, de inaltime, de greutate, de venituri”.

 

Zuzu mai spune ca isi pretuieste consumatorii si nu sustine “nici ura, nici razboaiele, indiferent de formele pe care le imbraca, pentru ca distrug, dezbina si dezumanizeaza”.

 

“Buna sa va fie inima! Sunt Zuzu de la Albalact, sunt un brand suta la suta romanesc, exist de peste un deceniu, ma straduiesc sa aduc produse de calitate, am inovat si am dezvoltat piata de lactate din Romania, am devenit un brand cu care romanii se pot lauda si am in continuare planuri de investitii si dezvoltare.

Pentru mine lucreaza o echipa frumoasa de profesionisti, intr-o fabrica mare din Alba – judetul care are una dintre cele mai bune cresteri economice din tara.

Sunt Zuzu si exist de peste un deceniu pentru TOTI consumatorii romani, indiferent de culoarea politica, de preferintele sportive, de apartenenta religioasa sau culturala, de optiunile media, de varsta, de inaltime, de greutate, de venituri. Sunt Zuzu si nu sustin nici ura, nici razboaiele, indiferent de formele pe care le imbraca, pentru ca stiu ca distrug, dezbina si dezumanizeaza. Sunt Zuzu si, ca multe alte brand-uri nationale, imi pretuiesc consumatorii si le multumesc pentru sprijinul de ieri, de azi si dintotdeauna!”, se arata in mesajul postat pe Facebook Zuzu.

 

Un alt brand atacat a fost Banca Raiffeisen: “Ati calculat riscurile finantarii unui post ca Antena3?”, a scris un internaut pe pagina oficiala de Facebook a Raiffeisen Bank Romania.

 

Răspunsul băncii: “Buna ziua, Raiffeisen Bank nu mai are reclame pe postul Antena 3. Va multumim si va stam la dispozitie pentru orice intrebari legate de produsele si serviciile noastre”, a fost raspunsul oferit de reprezentantii banii, pe reteaua sociala.

 

Lista brandurilor supuse boicotului, prezentată pe pagina de Facebook Obey Antena 3:

 

Vodafone Romania, Rompetrol, Ovoron, Coldrex, Apuretin, Cymbio, Olynth, Penny Market Romania, ZUZU, Gerovital Romania, Bancpost, Lacalut, Dr. Oetker, Prostenal, NESCAFE, Feminost, L’Oreal Paris, Fumarosept, Head and Shoulders, Korill, Dove, Triferment, Zenella Med, Sensiblu, ParaSinus, Orbit Romania, efortuna.ro, Billa Romania, Urinal, ColonProtect, Pantene, Delik’at, Ibusinus, Fervex, Calgon, Bere Timisoreana, Telekom Romania, Vedixin, Kinder, Blue Air, Ariel, Mucosolvan, Samsung Romania, Catena – Farmacia Inimii, Viva Credit IFN SA, Supramax, Anticarcel, Sentimente Ro, Selgros Romania, CLEAR, Renault Romania, Peugeot RO, Whiskas Romania, CoccolinoRomania, Paralela45ro, Praktiker Romania, Altex Romania, Garnier, Lajumate.ro, URObiotic, Purina, Aspasia, IWhite – Sensiblu Romania, Cillit Bang, P&G, McDonald’s, Oral-B, DERO.

 

Firmele, prinse în războiul dintre Antene și internauți

 

Raiffeisen și-a retras reclama, dar acum este supusă atacurilor celor de la Antene, care le cer simpatizanților lor să-și retragă banii de la această instituție financiară.

 

Îndemnul vine de la Mircea Badea, care face imprudența să spună că a cerut deja acest lucru băncii, dar este vorba de o sumă mare, astfel încâ a fost programat pentru altă zi, cum prevăd procedurile.

 

O campanie asemănătoare a mai avut loc în 2013, dar atunci nu a fost atât de puternică ca acum. Ea a fost declanșată din cauza "linșajului mediatic" practic de televiziunile grupului Intact.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22