Pe aceeași temă
Prim-ministrul a anuntat de asemenea ca, in 30 de zile, ASF trebuie sa vina cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurari, acesta fiind pretul de referinta la care vor fi inghetate asigurarile pe urmatoarele sase luni, anunta Hotnews.
Premierul incearca sa puna punct astfel prostetelor anuntate de transportatori in ultimele zile, care ar fi implicat mii de vehicule din toata tara.
In urma anuntului facut de premer, presedintele COTAR Vasile Steanescu a declarat ca protestul masiv al transportatorilor care urma sa aiba loc maine a fost anulat. Liderul FORT, Augustin Hagiu, a declarat in schimb ca deocamdata nu s-a luat decizia anularii protestelor pe care le pregateau.
Cei doi reprezentanti ai transportatorilor cer demisia presedintelui ASF, Misu Negritoiu, pe care il considera principalul vinovat pentru situatia actuala.
Misu Negritoiu, seful ASF, a fost audiat astazi de comisiile reunite de Finante-Banci si de Transport si Infrastructura cu privire la scumpirea politelor RCA. Negritoiu a facut urmatoarele declaratii in timpul audierilor: (preluare Hotnews)
"Sunt aproape 9 luni de cand discutam aceasta problema. Este o problema reala care trebuie insa diferentiata. Nu este o problema sistemica si nici una sectoriala. Mai degraba e o problema a unor transportatori individuali
Cand avem prime de peste 20.000 de lei la numai 3% din transportatori, e clar ca disersia e foarte mare. Noi am luat in decembrie niste masuri. Din capul locului vreau sa spun ca in decembrie, cand ne-am intalnit toate organizatiile patronale si am semnat un protocol. Am vrut sa ajungem la un acord de limitare voluntara a primelor RCA.
Acest lucru nu s-a intamplat. Piata este una de oligopol, iar suspendarea unei autorizatii de vanzare a politei RCA ar fi contraproductiva. In privinta pretului de referinta, aceasta este o masura pe care noi am propus-o si am inclus-o in Protocolul semnat cu transportatorii si e continuta intr-un prim proiect de lege din luna martie.
Situatia RCA de azi e rezultatul aquis-ul comunitar . In 2007 Romania s-a angajat sa liberalizeze piata de RCA. In 2010 politele RCA se vindeau cu 50% sub costuri. Noi am facut un audit al pietei, piata care avea un deficit de doua miliarde de lei. Era nevoie de mai multa transparenta in costuri. Daca ne uitam, si in 2015 au existat polite de 20.000 de lei.
In consecinta, problema RCA este una complexa. Nu e numai de competenta ASF, ci tine de Guvern, de Concurenta, de diverse ministere. RCA nu e insa o problema fiscala, ci una de conduita. ASF putea face mai mult. Dar ceea ce am facut, am facut ce trebuie.
Noi combinam masuri de economie dezvoltata....piata asigurarilor in Europa e cea mai bine reglementata. Trebuie sa facem revizuirea urgenta a sistemului bonus-malus. Cred ca putem face un fond temporar de compensare a transportatorilor. Acest fond poate fi alimentat de asiguratori (in cea mai mare parte) dar poate fi capitalizat din economiile pe care ASF le-a realizat in bugetul propriu in ultimii doi ani
Sustinem intrarea in piata a unor noi asiguratori. 50% din cheltuielile de dauna merg la extern. Sunt evenimente pe care nu putem sa le controlam. Sunt tari in care despagubirile pentru vatamari corporale sunt nelimitate. Si nu este fair ca cetatenii romani sa fie discriminati fata de cei europeni."
Senatul a votat marti legea RCA care prevede ca ASF va stabili un tarif de referinta pe baza carora va fi stabilit contractul, acesta trebuind respectat de toate firmele de asigurare.