Efectul protestelor anticoruptie: Reclamele difuzate de Antena 3 si RTV au scazut dramatic

E.b. | 12.02.2017

Opt dintre principalii 10 clienti de publicitate pe care ii avea Antena 3 in ianuarie fie si-au retras reclama de pe acest post, fie au lasat mult mai putina in ultimele doua saptamani. Noua dintre clientii Romania TV au facut acelasi lucru. Situatia vine ca urmare a modului în care cele doua posturi tv au abordat protestele de strada, interpretand distorsionat eveniementele.

Pe aceeași temă

 
 
  

Tot in ultimele saptamani, membrii CNA au inceput sa vina mai des la serviciu si sa incerce, cel putin, sa sanctioneze cele doua posturi. Ambele fenomene se fac simtite dupa presiunile intense din partea oamenilor care protesteaza impotriva abuzurilor guvernului, dar si contra televiziunilor care sustin aceste abuzuri, mint si dezinformeaza, screi HotNews.ro.

 

De altfel, Antena 3 si România TV au fost "trup si sufelt" alaturi de PSD, Dragnea, Grindeanu, Iordache si Tariceanu - tintele principale ale manifestatiilor din ultimele doua saptamani, oferindu-le acestora o tribuna politica.

 

Ulterior, Antena 3 a dat impresia unei schimbari, abordand o falsa pozitia de "moderator" care doreste sa "scoata mania din Romania". Dar dincolo de campaniile de promo si de afirmatia ca trebuie ascultati si multimile din Piata Victoriei, discursul general a ramas acelasi cu cel al coalitiei de la guvernare.

 


Si paginademedia.ro arata ca numărul de reclame difuzate de posturile Antena 3 și România TV a scăzut dramatic, în comparație cu perioada de dinaintea protestelor de stradă. Situația vine ca urmare a modului în care posturile România TV  și Antena 3 au abordat protestele de stradă, cu interpretări distorsionate ale eveniementelor (protestele sunt o "tentativă de lovitură de stat", spații largi acordate liderilor PSD și celor cu păreri împotriva manifestațiilor, atitudini părtinitoare ale moderatorilor, burtiere și mesaje care vorbeau de "dezbinare", "război" sau vina președintelui Klaus Iohannis, cu încercări de a demonstra că în piața Victoriei au fost mai puțini oameni decât cifrele celorlalte posturi), screi paginademedia.ro, care prezinta un tabel cu reclamele difuzate inainte si dupa proteste.

 

După primele proteste (cele din 22 ianuarie), o serie de clienți nu s-au mai regăsit în calupurile de la Antena 3 și România TV. Printre aceștia: Procter&Gamble, Coca cola și Pepsi. Pe 3 februarie, lista brandurilor care nu s-au mai regăsit cu campanii a crescut, conform paginidemedia.ro .

 

Numărul total de reclame difuzate de posturile de știri pe 20 ianuarie (înainte de protestele de stradă) și pe 7 februarie, conform paginidemedia.ro:

 

20 ianuarie                       7 februarie  

Antena 3       470              160
Romania TV  510              290
B1 TV             415              450
Digi TV           440              435
Realitatea TV 500              530

 

Cele doua televiziuni sunt departe de a fi singurele institutii media care comit  derapaje. Dar spre deosebire de alte posturi de stiri, ziare si site-uri angajate fara rezerve in lupta politica, spre deosebire de "fake news"-urile online, Romania TV si Antena 3 sunt singurele care pot pretinde ca si-au asigurat o audienta captiva si, prin atitudinea lor constanta, garanteaza ca atacurile mediatice impotriva Justitiei sunt mentionate an de an in raportul MCV. conform HotNews.ro.

 

De altfel, România TV a trimis o scrisoare către agențiile de publicitate, după ce reclame ale unor clienți au fost retrase de pe post, in care arata ca acestia trebuie sa se intrebe daca nu cumva cumva, "în timpul uneia dintre cele mai tumultuoase perioade, nu sunteți victimele dezinformărilor și intoxicărilor menite să decredibilizeze postul de știri România TV să destabilizeze activitatea sa până la suprimare", arata paginidemedia.ro.

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22