IPP: sesizare pentru votul dublu al ministrului Sănătății în Parlament la OUG 14

Dora Vulcan | 14.02.2017

IPP a cerut marți Biroului Permanent al Senatului României să dea publicității explicația pentru votul dublu la OUG 14/2017 dat de senatorul PSD Florian Bodog, ministru al Sanatatii. Dincolo de ironia că a votat de două ori pentru ordonanța de abrogare a abuzivei OUG 13, emisă de guvern, Bodog trebuie să ofere explicații pentru exercitarea ilegală a votului dublu.

Pe aceeași temă

 

 

 

 

"Institutul pentru Politici Publice (IPP) cere Biroului Permanent al Senatului României să ofere public o explicație pentru acest listing de vot conținând voturi duble și să sesizeze organele competente dacă în urma verificărilor rezultă indicii ale unor infracțiuni", se arata in comunicatul IPP.

 

 

 

 

 Senatul României a votat azi în plen în unanimitate (118 voturi PENTRU) în favoarea adoptării Proiectului de lege pentru aprobarea O.U.G. nr. 14/2017 pentru abrogarea O.U.G. nr. 13/2017. Varianta adoptată de Senat merge la Camera Deputaților, condusă de Liviu Dragnea, se spune în comunicatul emis de Institutul pentru Politici Publice.

 

”Parcurgând lista voturilor nominale exprimate de senatori asupra în ședința de plen în care s-a discutat proiectul mai sus menționat, listă disponibilă la: http://www.senat.ro/VoturiPlenDetaliu.aspx?AppID=5cd0151c-e590-4186-8d0d-6b90fbaefb49, am putut constata, cu surprindere, unele erori în listingul de vot, cum ar fi faptul că Senatorul Florian Bodog (actuașul Ministru al Sănătății) apare că ar fi votat de 2 ori în aceeași ședință, pentru același proiect. Cele două voturi ale Ministrului/Senatorului Bodog în favoarea aprobării aceluiași proiect de lege pentru aprobarea OUG nr. 14/2014 și implicit pentru abrogarea OUG nr. 13/2017 contestată de către cetățeni, este surprinzător și din perspectiva anterioarei opțiuni de a aproba, alături de ceilalți miniștrii din cabinetul Grindeanu,  proiectul de OUG nr. 13/2016 fără niciun comentariu (conform stenogramei ședinței de guvern din ianuarie a.c. dată publicității recent de Guvern)”, se spune în comunicatul IPP. 

 

 

Institutul pentru Politici Publice (IPP) cere Biroului Permanent al Senatului României să ofere public o explicație pentru acest listing de vot conținând voturi duble și să sesizeze organele competente dacă în urma verificărilor rezultă indicii ale unor infracțiuni.

 

 

 

Problema permanentizării sistemului de  vot electronic nominal prin folosirea cartelei respectiv publicarea informațiilor detaliate prin care publicul să poată urmări și responsabiliza senatorii și deputații, reprezintă una dintre preocupările constante pentru Institutul pentru Politici Publice. Recent IPP a criticat Parlamentul pentru faptul că nu folosește acest sistem privând cetățenii – votanți de informații esențiale prin care să poată evalua prestația aleșilor. Folosirea acestui sistem cu rigurozitate trebuie urmărită de societatea civilă pentru ca datele accesate să fie utile și conforme cu realitatea, orice derivă de acest obiectiv urmând să fie sesizată de IPP cu promptitudine.

 

 

În 2015 la Senat și în 2016 la Camera Deputaților, printr-o campanie de conștientizare și advocacy la nivelul Birourilor Permanente ale celor două Camere, IPP reușea să convingă Parlamentul și a fost instituționalizat (după modificarea Regulamentelor) sistemul de înregistrare electronică, la nivelul fiecărui deputat și senator, a opțiunii sale de vot asupra proiectelor de acte normative din plen. Ulterior eforturile IPP s-au concentrat asupra creșterii transparenței la nivelul Comisiilor Permanente, jumătate dintre ele având astăzi sisteme de înregistrare și redare în timp real a ședințelor.

 

 

Cerem celor două Camere să folosească sistemul electronic de vot prin cartele, să nu mai întrerupă folosirea lui, sub diverse pretexte și să manifeste toată rigoare în aplicarea acestuia, pentru a nu îl mai expune criticilor intenționate ale politicienilor care caută orice motiv să se ascundă în spatele votului ne- transparent/imposibil de contorizat cum este cel prin ridicare de mână sau vot prin bile. Cetățenii au dreptul să aibă informația corectă despre cum a votat fiecare ales asupra proiectelor de acte normative iar conducerea celor două Camere trebuie să ia toate măsurile în acest sens.

 

 

 

Despre votul electronic

 

 

Recent, IPP a criticat Parlamentul pentru faptul că nu folosește acest sistem privând cetățenii – votanți de informații esențiale prin care să poată evalua prestația aleșilor. Folosirea acestui sistem cu rigurozitate trebuie urmărită de societatea civilă pentru ca datele accesate să fie utile și conforme cu realitatea, orice derivă de acest obiectiv urmând să fie sesizată de IPP cu promptitudine.

 

 

În 2015 la Senat și în 2016 la Camera Deputaților, printr-o campanie de conștientizare și advocacy la nivelul Birourilor Permanente ale celor două Camere, IPP reușea să convingă Parlamentul și a fost instituționalizat (după modificarea Regulamentelor) sistemul de înregistrare electronică, la nivelul fiecărui deputat și senator, a opțiunii sale de vot asupra proiectelor de acte normative din plen. Ulterior eforturile IPP s-au concentrat asupra creșterii transparenței la nivelul Comisiilor Permanente, jumătate dintre ele având astăzi sisteme de înregistrare și redare în timp real a ședințelor.

 

 

IPP cere celor două Camere să folosească sistemul electronic de vot prin cartele, să nu mai întrerupă folosirea lui, sub diverse pretexte și să manifeste toată rigoare în aplicarea acestuia, pentru a nu îl mai expune criticilor intenționate ale politicienilor care caută orice motiv să se ascundă în spatele votului ne- transparent/imposibil de contorizat cum este cel prin ridicare de mână sau vot prin bile. Cetățenii au dreptul să aibă informația corectă despre cum a votat fiecare ales asupra proiectelor de acte normative iar conducerea celor două Camere trebuie să ia toate măsurile în acest sens.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22