Doi mecanici au murit in urma deraierii unui tren. Vagoanele au cazut intr-o rapa

E.b. | 08.04.2017

Un accident feroviar, extrem de grav, intre garile Banita si Merisor din judetul Hunedoara. Doi mecanici de locomotiva au murit. Accidentul s-ar fi produs din cauza unei defectiuni la sistemul de franare al trenului.

Pe aceeași temă

 

 
Agentia de Investigare Feroviara (AGIFER) va realiza o ancheta privind accidentul de sambata pentru a stabili motivele deraierii trenului privat de marfa, care transporta reziduuri metalice, in urma caruia cei doi mecanici au murit, a declarat sambata purtatorul de cuvant al CFR SA, Oana Branzan, precizand ca vagoanele cazute in rapa vor fi ridicate cu doua macarale, conform News.ro.  


"Fiind vorba de un accident feroviar cu pierderi de vieti omenesti, doar AFER va investiga acest caz. S-a format deja o comisie de ancheta care s-a deplasat la fata locului", a declarat oficialul CFR SA.

 

In prezent, circulatia trenurilor in zona este blocata.

 

"Pentru trenurile locale, se realizeaza transbordare auto, cu microbuze si autobuze, intre statiile Petrosani si Pui (si retur) pentru trenurile locale, calatorii fiind preluati din aceste statii de alte trenuri care circula pe aceleasi rute", spune Branzan.

 

 

De asemenea, pentru trenurile de lung parcurs (IR) care circula spre Arad, traficul este redirectionat pe relatia Filiasi - Orsova - Timisoara - Arad, iar cele spre Simeria vor circula pana la Petrosani, cu transbordare auto Petrosani - Pui, calatorii fiind apoi preluati de alte trenuri care au traseu comun.

 

Reprezentantul CFR afirma totodata ca doua trenuri macarale vor ridica vagoanele rasurnate in rapa si le vor repune pe sine pe cele deraiate.

 

"Un tren macara s-a deplasat deja la fata locului, urmeaza si al doilea. Acestea vor ridica vagoanele rasturnate si pe acelea deraiate. Pana nu se elibereaza sinele nu putem spune cat de afectata este calea ferata in zona", sustine Branzan.

 

CFR a mentionat intr-o informare transmisa ulterior ca intervine cu drezine pantograf pentru refacerea liniei de contact, iar cand ancheta va permite se va actiona cu 2 trenuri-macara, sosite de la Craiova si Simeria.

 

Accidentul feroviar de langa Petrosani, in urma caruia caruia doi mecanici de locomotiva au murit, s-ar fi produs din cauza unei defectiuni la sistemul de franare al trenului de marfa format din 16 vagoane, care a deraiat, sambata dupa-amiaza, intre statiile Banita si Merisor. Sase din cele 14 vagoane deraiate au cazut intr-o rapa de zece metri. 


 

Bogdan Nitu, purtatorul de cuvant al Politiei Hunedoara, a declarat ca accidentul feroviar s-a produs in zona unui viaduct, iar sase vagoane si locomotiva trenului au cazut intr-o rapa.

 


Purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Hunedoara, Anemona Doda, a spus ca la locul accidentului feroviar au fost trimise mai multe echipe de ajutor, doua echipaje de descarcerare de la Deva si Petrosani, echipaje de prim ajutor, Serviciul Judetean de Ambulanta si jandarmi. Potrivit aceleiasi surse, sase vagoane si locomotiva au cazut intr-o rapa de aproximativ zece metri.


 

 

COMUNICATUL CFR:


 

8 vagoane au deraiat de pe sina de tren. Interventia se realizeaza dificil intrucat locul evenimentului se afla sub tensiune electrica foarte mare.

Traficul feroviar este inchis la aceasta ora intre statiile Banița şi Merişor, secția de circulatie Petrosani - Simeria ( Reg. Timisoara), din cauza deraierii unui tren de marfă .

Trenul, compus din 16 vagoane, aparține unui operator privat de marfă si asigura un transport pe relatia Slatina-Curtici.

La fata locului s-au deplasat personalul specializat, echipele de interventie si comisia care va ancheta cazul.

La aceasta ora niciun tren de calatori nu este inscris in circulatie pe zona respectiva.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22