House of Cards, studiu de caz pentru trolii ruși plătiți să influențeze alegerile din SUA

Dora Vulcan | 17.10.2017

Rușii de la o așa-zisă fabrică de troli din Sankt Petersburg, care au influențat campania electorală din 2016, au primit sarcina de a se uita la serialul House of Cards pentru a compune mesaje de așa natură încât să îi întoarcă pe americani împotriva propriului lor guvern.

Pe aceeași temă

 

 

 

 Informația vine de la Maksim, un fost membru al departamentului de elită de limbă engleză de la Internet Research Agency, care a ales să vorbească în cadrul unui interviu pentru postul TV Rain cu fața acoperită.

 

Hackerii au găsit punctul slab al audiențelor din Statele Unite ale Americii și l-au exploatat, pretinzând că sunt americani și postând comentarii provocatoare la articolele de pe site-urile New York Times și Washington Post.

 

Comentariile gravitau în jurul ideii de a o “demoniza” pe Hillary Clinton prin exagerarea scandalurilor din trecut, din vremea administrației soțului său, a averii ei și a utilizării unui server privat de email, potrivit lui Maksim. Acesta lucra pentru companie în 2015, cu un an înainte de alegeri, când reflectorul se mutase asupra lui Clinton.

 

Fabrica îi instruise pe Maksim și colegii lui să transmită un mesaj esențial – acela că vremurile dominației Clinton trebuie să apună. De asemenea, li s-a spus să scoată în evidență scandalurile de corupție din trecut ale familiei. Printre altele, ei trebuiau să creeze controverse și în privința administrației Obama, conform Yahoo News, preluată de playtech.ro.

 

 

 

House of Cards, o analiza perfectă a politicii și societății americane

 

 

Efectul comentariilor trolilor ruși asupra opiniei publice nu este pe deplin clar.

 

Alți foști angajați ai companiei au vorbit în trecut despre tacticile folosite, însă Maksim este primul care reușește să adauge detalii signifiante, precum necesitatea de a urmări House of Cards în vederea unei mai bune înțelegeri a politicii americane.

 

House of Cards este un serial popular pe Netflix și urmărește povestea unui congresman însetat de putere din Carolina de Sud care, ajutat de soția lui, ajunge președinte. Succesul acestuia se construiește pe fundalul corupției, lansarea de povești dăunătoare în presă despre colegii lui și acoperirea urmelor prin uciderea unui alt congresman și un jurnalist.

 

“La început am fost forțați să urmărim House of Cards în engleză”, a spus Maksim.

 

Hackerii primeau ulterior o listă de publicații importante, precum New York Times și Washington Post, și aveau sarcina de a studia miile de comentarii de la articole.

 

“Era necesar să te uiți prin toate astea și să înțelegi trendul general, despre ce scriau oamenii, despre ce se certau. Și apoi să intri și tu în dispută pentru a o aprinde, pentru a zdruncina barca”, a explicat Maksim.

 

Temele abordate cel mai des în comentariile false erau cele referitoare la arme și gay.

 

Discuțiile despre gay stârneau automat controverse religioase. “Americanii sunt foarte religioși, mai ales cei care postează pe site-uri de știri și scriu comentarii. Trebuia să scrii că sodomia este un păcat. Asta îți oferea mereu câteva duzine de like-uri”.

 

Cu toate acestea, Rusia sau Putin erau subiecte ce trebuiau evitate în întregime. Pentru a-și ascunde IP-ul rusesc, rușii au fost instruiți să folosească VPN (Virtual Private Networks).

 

 

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22