Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF



„Laudă prostiei“
2017-10-24
34
E mare agitație online, indignarea umple piepturile și se zbat venele gâtului.

 

Mi-e greu să înțeleg cum îl pot prefera atât de mulți unguri pe Viktor Orbán (pro-Putin) și iată, acum, mulți cehi pe miliadarul Babiš (al că­rui partid, ANO, a câștigat recentele alegeri par­lamentare), care ceruse mai de mult anu­larea sancțiunilor aplicate Rusiei. Oare unii au uitat complet de 1956, iar ceilalți de 1968? Sau ei nu văd nicio legătură între URSS și Rusia lui Putin? Pesemne că nu sau nu le pasă. În schimb, cârtesc împotriva UE, de parcă UE și-a trimis tancurile la Budapesta și la Praga. De ase­menea, sunt supărați pe UE de a-i fi primit pe alungații de război din Siria și Irak, de par­că bunicii și părinții lor n-ar fi fugit de ruși cu miile, cu zecile și cu sutele de mii, găsind re­fu­giu în Austria, Germania, Franța etc., ci pe Lu­nă. Bicisnică e memoria popoarelor! Și nu sunt puțini pe la noi, pretinși conservatori, re­in­ven­tați acum admiratori ai lui Trump și eurofobi, care ne arată ce bine au făcut acești mari uituci ai propriei istorii – deși uitarea istoriei e aproa­pe ultimul lucru pe care s-ar cuveni să-l ad­mire un conservator.

 

- Oamenii se împotrivesc pe bună dreptate „eli­telor europene autiste“, obiectează ei fu­ri­oși, mai ales pe Facebook. Au chemat milioane de musulmani în Europa.

 

- Dar aproape nu există musulmani nici în Un­ga­ria, nici în Cehia, nici în Polonia, spun eu.

 

- Dacă nu s-ar fi împotrivit guvernele res­pec­tive, deja ar fi existat.

 

- Câteva mii, maximum. Insignifiant. În schimb, ar fi existat un gest de solidaritate cu restul ță­rilor UE și puțină compasiune pentru ne­fe­ri­ciții, alungați de război.

 

- Ce solidaritate, ce compasiune? Musulmanii aduc terorismul. Ne violează femeile.

 

- Dacă-i așa, deocamdată-i problema fran­ce­zi­lor, belgienilor și a germanilor, nu a cehilor și ungurilor. De ce sunt aceștia mai nervoși decât cei care chiar au probleme? N-am auzit de aten­tate la Praga, nici la Budapesta și, slavă Dom­nului, nici la București. Schimbă atât de mult lucrurile puțină compasiune în a admite câteva mii de refugiați din cauza războiului?

 

- Stai, domnule! Nu știi că există un plan de a dis­truge cu imigranți civilizația europeană? zi­ce omul cu o siguranță de invidiat.

 

- Nu știu.

 

- E planul secret al stângiștilor.

 

- Unde-s stângiștii în guvernele europene? în­treb nedumerit.

 

- Nu-i vezi fiindcă nu vrei. Stângiștii se ascund bi­ne sub formule politice liberale sau populare. Nu întâmplător Angela Merkel a crescut în Est, printre comuniști.

 

- Dar și Orbán a crescut în Est, zic timid.

 

- N-are importanță: oricum, oamenii normali s-au săturat de „sexo-marxiștii“ care ne distrug civilizația și familia creștine, promovând ho­mosexualitatea și egalizarea totală, vo­ci­fe­rea­ză cineva, pretins liberal, inau­gurând astfel un indispensabil concept de filosofie politică.

 

În rezumat, e mare agitație on­line, in­dig­narea umple piep­turile și se zbat venele gâ­tu­lui:

 

- Jos „elitele“, jos „sexo-mar­xismul“ și, nea­părat, jos So­ros, cunoscutul arhistrateg al tuturor relelor planetare! as­tea-s cu­vin­tele de ordine.

 

Ce ne-am face fără prostie? Unii zic că ne-am plictisi de moarte. Cum verificarea ră­mâne peste poate, ce altceva să facem de­cât să repetăm vor­ba lui Erasmus: „Lau­dă pros­tiei“?

TAGS : Viktor Orbán Putin Facebook Siria Irak UE prostie
Recomandari
Comentarii
julius001 2017-10-31
1.."Oare unii au uitat complet de 1956, iar ceilalți de 1968? Sau ei nu văd nicio legătură între URSS și Rusia lui Putin? "
...cand germania isi aranjeaza gazoduct privat cu domnul putin ce importanta mai are cat la suta din rusia e urss?!...sau poate relatia cu rusia e monopol franco-german !?

2..."Musulmanii aduc terorismul. Ne violează femeile. ....Dacă-i așa, deocamdată-i problema francezilor, belgienilor și a germanilor, nu a cehilor și ungurilor"
....deocamdata andreea cristea a murit la londra in atentat terorist....sa explicati parintilor cum sta treaba cu musulmanii, imigrantii si terorismul....daca va place sa vedeti mona lisa aparat de soldati cu mitraliere asta e treaba dvs.....poate sunt europeni care simt ca ceva nu e in regula...

3.."Ce ne-am face fără prostie? Unii zic că ne-am plictisi de moarte"
....nu ne plictisim, fiti pe pace ...va citim saptamanal...
Cititor 2017-10-30
Dl. Cornea a abandonat masca intelectualui finut. In lipsa de argumente a inceput cu insulte. Noi suntem prosti iar dumnealui destept.

Oare sa ne asteptam in curand la condamnari si executii? Est europenii si-au dat seama ca Europa nu este ceea ce nu a fost niciodata: o societate libera. Este sub pantoful fin al marxistului care ademeneste tineretul cu sex ca sa-l inlantuiasca mai apoi in dictatura corectitudinii politice. De acolo pana la dictatura pura nu mai este mult. Herbert Marcuse, cel care a initiat revolutia sexuala in Occident, a declarat ca singura lui speranta este un regim ca cel din URSS ori China. In anii 70!

Dar marxistii de astazi nu sunt stalinisti va replica Dl. Cornea. Doar ca intelectualii europeni au refuzat sa accepte crimele comunistilor, ceea ce inseamna ca nu -ia deranjat de loc uciderea a 100 milioane de oameni nevinovati. Ei pretind ca sunt plini de compasiune, dar cand cineva afirma ceea ce nu le convine, trimit bande de huligani ca sa sparga, distruga si incendieze localul pentru a forta cenzura. Iar politia nu face nimic. La fel ca in vremea nazistilor. Ori a comunistilor.

Daca asa se comporta in cea mai libera societate ca cea americana, oare ce vor face in tari fara traditie a discursului liber, ca Europa ori Romania.
mitzu beciuklistu 2017-10-30
Ce fina manipulare comite dl. editorialist! Ca pt. cititorii constanti ai Revistei 22 minus imbecilii rosii, trimisi de partid sa expuna teoria chibriturilor, din care ei insisi nu inteleg nimic.
Realitatea e, ca si ungurii, si austriecii, si cehii au votat politicieni care le-au garantat, ca invazia de muslimani economici n-o sa aiba loc. Deci, faptul ca respectivele Tari au putini, multi sau deloc invadatori e irelevant. Oamenii nu-i vor, si-si cauta politicieni care nici nu vor consimti, ca valurile de primate sa se produca.

Omul de rind vrea ca astia sa fie ajutati la ei acasa, nu tinuti in spate, generatii intregi, de cei care mai si muncesc.
Dimov Laurian 2017-10-29
Îmi pare rău domnule Andrei Cornea că oferiți o părere superficială asupra realității.
Părerea mea e că avem un dirijor , fără nici o legătură cu stânga ori cu dreapta , care dirijor pune în scenă compoziții proprii , Soroș fiind o mică momeală , o diversiune .
Aceștia nu sunt emigranți, ci oameni de manevră, absolut manipulabili . Că vrem noi sa le spunem așa , e altă poveste .
Se joaca șah și noi ne facem ca nu participăm.
Popoarele supraviețuiesc in ciuda faptului ca individul nu le intelege.
De la un timp , prostia îsi face de cap . Ce azi pare prostie , mâine se dovedește a fi fost o bună inspirație . Si numai popoarele stapânesc acest joc , indivizii nu prea .
Lumea ofera zgomot iar individul caută cântec.
AC 2017-10-28
Dl Cornea scrie tot mai slab si se indeparteaza tot mai mult de adevar. Pesemne ca nu a inteles nimic din israelizarea vietii Europei unde terorismul si litigiile cu musulmanii sunt deja teme curente. Si nici din experienta de decenii a Israelului in coabitarea cu musulmanii. Sau experienta balcanica, multiculturalitatea musulmano-europeana esuata in mod repetat. Deoarece nu mai folosim ratiunea analogica, trebuie neaparat sa luam si noi un milion de musulmani sa verificam empiric ce patesc acum ceilalti care au sperat in „integrarea” musulmanilor ca si cum ei vin aici dornici sa-si piarda identitatea si sa devina secularisti sadea.
Alex 2017-10-28
Eu inteleg ca trebuie sa fiti majorete pentru proteste ca par sa fie de partea politica care va place, dar nu va mai discreditati mintind si exagerand. Cand cu ortodonanta, hotnews, 22 si presa arondata asa-zis de dreapta anunta 200.000 de protestari in Bucuresti, asta ar fi 10% din populatia orasului, cand se vede clar din imagini in Piata Victoriei si se stie ca nu incap mai mult de 20.000 de oameni, hai maxim 40.000 daca pui si bulevardul spre universitate...
Alexa 2017-10-28
Înainte să aruncați aiurea cu lături și să repetați aiurea un refren preluat ca un ventriloc de pe paginile celor pe care-i imitati puteti sa-mi aratati si mie stirea aia în care spuneți că revista 22 a anunțat 200 000 de protestatari în București?
Intelectual 2017-10-28
In Romania, universitatea, zona academica, se va complace in aubmediocritate si irelevanta decenii in viitor, nu doar din cauza plagiatelor, ci pentru intregi facultati din domeniul stiintelor sociale (stiinte politice, administrative, sociologie, chiar economie) au fost deturnate se pseudoumanisti, filozofi si istorici cu educatie de nivel 1970 si oamenii astia urasc in mod activ stiinta sociala moderna bazata pe statistica si modelizare nu doar pe comentariu si patos gazetaresc, iar cum ei nu stiu altceva esuca noi generatii in acelasi spirit defazat
Cristi 2017-10-27
E suficient sa te uiti pe adevarul bloguri sa vezi cat de jenanta e prostia, istorici de comuna de Slobozia, agitate feministe, agitati atei etc nici chiar asa in public la un cotidian national, dar la fosta Scanteia si ziarul minerilor...toata Romania e de nivelul mineri, Scanteia, CTp carruia unii si unele cica 'telectuali ii aduc omagii...
Student 2017-10-27
Universitatea romaneasca e de rahat! Calitate deplorabila, scoate enorm de multi prosti! In plus risipeste putinele talente si le sufoca sau aneantizeaza, ca nu ofera niciun fel de parcurs, nici intelectual si nici profesional! Iesi pe usa ca la razboi : ce-o fi, o fi, adica cei cu pile si relatii bine, restul nici biroul de protectia muncii nu le da somaj mai mult de un an...
Tom 2017-10-27
Sunt doua tipuri de prostie de care sufera Romania la nivel intelectual cel putin, ca de acolo pleca totul, si toate au ca sursa semianalfabetismul si incultura produsa chiar de universitati (vasta majoritate care nici macar nu trece prin universitate si care are tot mai putin si cei sapte ani de acasa, ca nu se mai face nici genul asta de educatie sau autieducatie, nici nu intra in discutie). Ai pe de o parte retrograzi din veche generatie, instinctivi, fixisti, cu atitudini de speriat, si pe de alta parte pusti din astia care li se pare ca nu stiu ce sentiment de revolta, desi adesea e vorba doar de afirmare publica, si copiere pe nemancate a unor lozinci, de obicei dar nu exclusiv, din cele mai bizare medii de stanga occidentale, ca e ieftin internetul, le tine loc de gandire si poti ataca si insulta simplist, face galagie. Sunt oameni din astia care nu inteleg in ce societate traiesc, vorbesc de rasisme, fascisme, sexisme, neoliberalisme, venituri egale, finante occupy lipscani asa din plop, nicio gandire proroprie si nicio intelegere nici a sexismelor si neoliberalismelor de aiurea si nici de la noi, turuiala in gol, nicio capacitate de articulare. Cica vrem sa fim ca aiurea, zic ei, dar de regula habar n-au nici de aiurea si nici de aici, un talmes balmes
Nostradamus 2017-10-27
Imi amintesc de unul pe nume Turcanu, mare specialist in Eliade, cum isi tine cursuri la studenti cica in stiinte politice : nu isi misca curul de pe scaun, ferm la catedra, nu se auzea in spate...apoi dadea un examen scria la care pica trei sferturi de clasa, fara nicio explicatie...ce sa faci cu figuri din astea care sperie lumea? Mai era unul Diaconu Florin, acum scrie in Adevarul si cica e lucrator la MAE (normal unde altundeva?) Care se comporta la fel, dar in plus era pe fata prost crescut si injura si facea prosti 100 de studenti de anul I...In fine, inca o figura din asta jenanta si de dat afara imediat, Paul Fudulu, profesor de economie....a facut consiliu profesoral sa exmatriculeze o studenta care l-a acuzat de hartuire sexuala, si dupa cum utiliza picatul in masa la examen si discutiile dupa aia cu fetele probabil era in culpa....De unde destapaciune in Romania in conditiile astea? Si sunt sute de alte exemple... Daca va uitati la ce au in comun din ce scriu o sa vedeti ca toti sunt asa ortodocsiti, fixisti etc
Cinicul 2017-10-26
Există cel puțin două țări in lume care nu primesc refugiați și în ambele cazuri pentru păstrarea purității rasiale. Astept sa afirmsti ca si acolo e vorba de prosti. NB ambele tari sunt destul de bogate.
Amerlocu 2017-10-28
@Felix

Indiciu: Una din cele două țări din poveste e Japonia și a doua e Coreea de Sud. Coreea e Sud primește refugiați dar numai dacă sunt etnici coreeni din Coreea de Nord, China sau chiar Japonia unde coreeni au fost duși odinioară ca semi-sclavi/forță de muncă ieftină. Altfel rezidența si apoi cetățenia celor două țăi sunt practic imposibil de obținut pentru cei ce nu aparțin grupurilor rasiale/naționale ale țării constitutive. Chiar și în cazurile căsătoriilpr mixte, soțul sau soția de altă rasă nu vor obține niciodată cetățenia ci vor avea până la moarte statutul de străin tolerat. Să fie chiar așa de proști?!

O a doua chestie amuzantă e că ambele națiuni au milioane de emigranți în SUA și Canada.În SUA cel puțin, nu admit sub nici o formă în comunitățile sau școlile lor arabi, africani. hispanici și indieni pe care îi consideră un fel de suboameni, Însă conviețuiesc foarte bine cu albii. Mai ales coreenii care sunt creștinați în masă. Coreea de Sud fiind țara cu cea mai rapidă creștere a creștinismului din lumea contemporană.
Felix 2017-10-27
Daca e intr-adevar vorba de puritate rasiala, nu e vorba de prosti pur si simplu. E vorba de rasisti, in cel mai literal sens al cuvantului, de oameni rai. Ei sunt SI prosti, dar intr-un fel mai complicat.
Felix 2017-10-25
Citind unele dintre comentarii ma gandesc la doua lucruri: 1. dl. Cornea are perfecta dreptate cand spune ca prostia este sursa victoriei in alegeri a tuturor incompetentilor de la Trump la Babis. 2. Mai exista o componenta pe langa prostie: rautatea. Un prost de treaba nu il alege pe Trump, un destept rau la suflet poate sa o faca. Dar cand prostia isi da mana un rautatea... dau un rezultat mai periculos decat bomba atomica. // Rathenau vorbea de invazia verticala a barbarilor, iar Steinhardt cu Manole adaugau domnia prostilor ca o cauza a raului. Cred ca expresia completa este "invazia verticala a prostilor si barbarilor"
Josef Svejk 2017-10-27
1. Pe ce te bazezi?!

2. Mda Hai să enumerăm doar câteva ticăloșiile lui Trump de până acum:

A) A numit un judecător integru și competent la Curtea Supremă (Gorsuch), în locul uni activist politic incompetent așa cum a fost ultima numire a lui Obama (Sotomayor). Cei câțiva zeci de judecători federali pe care i-a numit până acum sunt toți juriști străluciți și cu practică îndelungată spre deosebire de infractorii cu cazier și activiștii politici numiți de Obama.

B) A redus vizibil risipa fără pereche din sistemul public refuzând pur și simplu să numească sute de șefi ai diferitelor oficii federale inutile ce funcționau exclusiv ca sinercuri politice. O bună parte din personalul lor fiind trimis să se afirme în economia privată.

C) A anulat cele mai demențiale și distructive reglementări clocite de administrația Obama. Asta a generat o relansare fără precedent a economiei americane, ce se simte și în restul lumii: Când America strănută, restul lumii leșină, dar când America se îndestulează rămân destule resturi și pentru câinii din jurul mesei. Bursa americană s-a capitalizat în nici un an cu peste $4500 de miliarde (peste 23% din PIB), iar șomajul e la cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani.

D) A întărit flancul estic al NATO la cel mai înalt nivel de la sfârșitul războiului rece încoace spre a contracara obrăzniciile Rusiei. SUA au impus în primăvară (lege inițiată de senatorul republican Lindsey Graham) cele mai aspre sancțiuni economice împotriva Rusiei de la cele de la începutul anilor '80 ale lui Reagan. Asta a provocat guițuri isterice din partea lui Junker și Steinmeyer (președntele socialist al Germaniei) care sunt OK doar cu sancționarea producătorilor de kvas și blinii dar nu și cu sancționarea companiilor petroliere și de armament rusești.

E) A redus imigrația ilegală în SUA cu mai bine de 60% (și încă nici n-a construit zidul) la cel mai scăzut nivel din 2000 încoace. A anulat dispozițiile criminale ale administrației Obama ce cereau autorităților federale să dezarmeze și apoi să-i elibereze pe mebrii bandelor prinși în flagrant în loc să-i rețină și aducă în fața judecății.

F) Chiar dacă a eșuat în Congress în procesul de lichidare al mecanismului de spoliere a contribuabililor onești în beneficiul narcomanilor (cunoscut ca și Obamacare) a reușit prin anularea dintr-un foc a mai mutor ordine exective ale lui Obama din anii precedenți să deschidă piața asigurărilor dincolo de frontierele statelor și să stimuleze HSA-urile. În plus a reușit să blocheze detrunarea oneroasă a miliarde de USD de la tratamentul bolnavilor în fază terminală și al hndicapaților spre sanatoriile de lux ale narcomanilor si subvenționarea contracepției.

Mi-au scăpat în mod cert o grămadă de blestemății ale lui Moș Trump. N-ai vrea să continui tu lista ca să ne simțim și mai vinovați noi ăștia care l-am votat plini de răutate?!
?????? 2017-10-25
Când domnul Silviu Brucan a făcut afirmația despre, "Stupid people !", a spus-o pentru toți cei care îl înconjurau și a lăsat-o și "chezășie" "urmașilor"?
Marius Nicolescu 2017-10-25
@ ???????: Vreti sa spuneti, tovarasul Silviu Brucan? N'asa?
cristian sirb 2017-10-25
In mediul meu, pun aceleasi intrebari prietenilor si colegilor: cum e posibil sa vrei sa te vinzi, daruiesti, prostituezi unei tari fatis, nedisimulat, continuatoare a URSS sau, macar, a Rusiei tariste? Este ceva analizabil doar psihologic.

Tot soiul de national-conservatori de duzina care comenteaza aici uita, la randul lor, ca si ei insisi poarta pica maghiarilor pentru sutele de ani de asuprire a romanilor din Ardeal. In schimb, cand vine vorba de Rusia, invita la iertare si cooperare. De parca ar putea icneva COopera cu Rusia...

`Mi-e greu să înțeleg cum îl pot prefera atât de mulți unguri pe Viktor Orbán (pro-Putin) și iată, acum, mulți cehi pe miliadarul Babiš (al că­rui partid, ANO, a câștigat recentele alegeri par­lamentare), care ceruse mai de mult anu­larea sancțiunilor aplicate Rusiei. Oare unii au uitat complet de 1956, iar ceilalți de 1968? Sau ei nu văd nicio legătură între URSS și Rusia lui Putin?`

Sunt de acord cu fiecare opinie a d-lui Cornea, in fiecare saptamana. Pentru ca sunt un liberal innascut, repugnandu-mi orice bigotism si ingustime.
George S 2017-10-25
Va repugna orice bigotism si ingustime?
Dar valul islamic obligatoriu, homofobia islamica, comunitarismul islamic si propaganda islamica antioccidentala tolerate si incurajate oficial in UE de catre Bruxelles ma gandesc ca nu va repugna.
George S 2017-10-25
"Schimbă atât de mult lucrurile puțină compasiune în a admite câteva mii de refugiați din cauza războiului?"
Nu schimba absolut deloc.
Cu exceptia cazului in care cineva din familia Cornea ar deceda intr-un atentat comis de unul din acesti "refugiati".
profesoru 2017-10-24
Acum o lună a scris d. Cornea un articol, "Agresivitate", în care zicea aşa: "O străveche și mereu actuală reprezentare despre adevăr și fals pretinde că cei care nu sunt de acord cu „noi“ sunt fie stupizi, fie vânduți inamicului, fie, la modul ge­ne­ral, corupți moral" - am comentat atunci că gura păcătosului adevăr grăieşte, că tocmai aşa îi tratează d. Cornea pe cei care nu îi împărtăşesc ideile (în privinţa căsătoriilor homosexuale, a imigranţiei afro-asiatice, a legii care încalcă libertatea de exprimare, a Brexitului, a partidelor conservatoare/eurosceptice/populiste etc.), că îi face în toate felurile: fascişti, fanatici religioşi, inamici ai drepturilor omului, retrograzi, etc.
Uite că acum îi face şi "proşti"!

Să vedem cum stau de fapt lucrurile.
D. Cornea zice aşa: "Oare unii au uitat complet de 1956, iar ceilalți de 1968? Sau ei nu văd nicio legătură între URSS și Rusia lui Putin? Pesemne că nu sau nu le pasă. În schimb, cârtesc împotriva UE, de parcă UE și-a trimis tancurile la Budapesta și la Praga." - tocmai. Popoarele din Europa de Est au luptat pentru libertate, au câştigat-o cu greu, ştiu să o aprecieze. Aşa că nu acceptă toate neghiobiile venite "de sus", gen cotele obligatorii de imigranţi. Nici măcar URSS nu a îndrăznit să impună colonizarea de populaţii străine pe teritoriul ţărilor est-europene!
Şi nu, Rusia nu e URSS. E una din ţările victime ale comunismului.

"Câteva mii (de imigranţi), maximum. Insignifiant. În schimb, ar fi existat un gest de solidaritate cu restul ță­rilor UE și puțină compasiune pentru ne­fe­ri­ciții, alungați de război." - ţările est-europene se opun din două motive:
1.din principiu. Dacă accepţi o dată, ţi se va cere şi a doua, şi a treia oară, fără limită. Deja se vorbeşte în UE de impunerea unor cote permanente.
2. Se trage un semnal de alarmă ţărilor vest-europene, unde mare parte din populaţie are instinctele de supravieţuire atrofiate din cauza corectitudinii politice. Ţările est-europene îşi fac datoria şi atrag atenţia că în joc e supravieţuirea Europei.

"un gest de solidaritate cu restul ță­rilor UE și puțină compasiune pentru ne­fe­ri­ciții, alungați de război." - solidaritate cu ţările din vestul UE înseamnă tocmai să le atragi atenţia că sunt într-o eroare catastrofală, că schimbările demografice pun în pericol civilizaţia europeană.
Şi e vorba de "nefericiţi alungaţi de război" doar atunci când trec graniţa din Siria şi Iraq în Turcia. În Turcia nu-i ameninţă nimic. Atunci când pleacă din Turcia spre Europa nu mai sunt refugiaţi, ci imigranţi ilegali care vin deoarece doresc să beneficieze de ajutoarele sociale generoase.
Şi asta când e vorba de sirieni şi iraqieni. Dar sunt şi pakistanezi, etc. sau africani care vin pe ruta Libia-Marea Mediterană.

În concluzie, corectitudinea politică încearcă să impună gândirea unică în privinţa unor probleme ca relaţia cu Rusia, primirea imigranţilor, etc. Opoziţia, opiniile diferite sunt discreditate sistematic, se folosesc la greu insulta şi propaganda, cu deplina susţinere media, ca în timpurile bune ale comunismului.
Din fericire văd că popoarele est -europene rezistă, ba au început să se trezească şi câţiva din Vest: alegerile din Austria au fost câştigate cu un program anti-imigranţi.




taunul77 2017-10-24
Dar acesti nefericiti refugiati se vor intoarce in tarile lor dupa ce razboiul se va termina? In Siria e aproape gata. Sau daca nu, vor deveni contribuabili la PIB-ul tarilor care i-au primit? Sau vor sta in continuare pe ajutoarele sociale?
Si se mira unii de ce extrema dreapta ia tot mai multe voturi! Pentru ca cetatenii productivi nu vor ca din taxele si impozitele lor sa fie intretinuti arabetzi cu neveste si copii.
?????? 2017-10-24
Vă prezentați publicului în "toată splendoarea" ?
Om liber 2017-10-24
Pericol mare in interior : guvernul vrea sa faca jandarmii, corp de armata insarcinat cu ordinea publica, organbde cercetare penala, luand locul politiei! O sa ne trezim pe strada cu indivizi din astia de liceu ai ofteri cu scoala la fosta Securitate din Baneasa, cu kalasnikov si uzi in mana mergand in Dacia Duster dand amenzi, facand perchezii, spargand usi, arestand puati care fumeaza in parc! Ce mai proceduri, recurs, reclamatii : uniforma si kalasnikovul de Carpati, cu 4x4 prin oras, nu numai la meciuri de fotbal si proteste, eventual si taburi blindate!
lucid 2017-10-24
Amuzant - deocamdata! - efortul sorosistilor de a se disculpa. "Victimele" razboiului din Irak? Dar CINE a atacat Irakul si de ce? La fel si Afganistanul. Marile decizii politice care ne agreseaza civilizatia cu radacini profund crestine se iau de catre grupari misterioase - ele isi zic "discrete" - gen Bilderberg, Trilaterala, Council for Foreign Affairs (au inceput sa apara tot mai multe informatii despre ele, internetul nu mai poate fi cenzurat asa usor), avand in spate purtatorii de shortzuletz. Avem si noi falitii nostri: Iohannis in chefereul ioropean (s-a sters urgent de pe lista cand l-a gasit acolo un ziarist), Ciolos in grupul Tinerii politicieni de perspectiva - uteceul bilderbergist care l-a produs si pe Macron. Nu spun ca borfashii pesedisti sunt mai buni, periculosi pentru Romania sunt si unii si altii. E razboi: Europa cea adevarata, conservatoare a valorilor crestine se trezeste. Drumul spre statele unite ale Europei cu ascendenta in crimele de la 1789 si 1917, desi azi cu manusi de catifea, poate fi deviat de popoarele care incep sa inteleaga in ce prapastie sunt impinse.
Marius Nicolescu 2017-10-25
@ lucid: Ce sa-i faci, tovarase? Unii cu dolarii lui Soros, altii cu rublele lui Puti. C'asa-i in tenis.
Amerlocu 2017-10-24
Dom'le ați dat în mintea lui Popescu-Dumnezeu și Suslov. Încercați să înțelegeți o chestie simplă: Oricât v-ați străduisăvindeți balega ca aur curat prostimea nutot va pune botu'. Asta e... Capacitatea de a înfuleca orgasmic & cu abnegație munți de balegă și de a o prețui precum aurul e privilegiul unui număr restrâns de intelectuali rafinați pe care noi prostimea îi numim în ignoranța noastră „idioți ingenioși”...

Treaba politicienilor e să îndeplinească voința alegătorilor așa proști și ingrați cum or fi aceștia și nu să se opintească să le bage pe gât binele cu de-a sila așa cum a încercat tovarășu' Nicolae Ceaușescu până la momentul plumbuirii. Dacă nu-ți priește faptul că votul unui prostovan ca mine e egal cu votul unui 'telectaul subțire ca tine io zic să-ți încerci norocul prin țara lui Kim al III-lea. Acolo prostimea e strunită cum nu se poate mai bine ca să nu-și facă de cap. Nu-i așa?

Îmbucurător e faptul că că în înțelepciunea sa cea fără de margini 'telectualitatea progresistă nu realizează nici o clipă cât de tare a luat-o pe ulei: Cel mai bine se vede aici în State. După ce în toamna 2016 au reușit frumoasa performanță de a pierde peste 1000 de pozitții alese la nivel federal și al statelor (scor unic în istoria țării), după ce au pierdut 5 din 5 alegeri parțiale în primul an de după alegeri (another first), progresiștii amerecani tot n-au priceput nimic. Cotinuă neabătuți mantra cu niegrii, LGBT-ii și islamofobia lui Trump până în pânzele albe. Cu toate că inclusiv alegătorii lor tradiționali sunt îngrețoșați până la ceruri. Bag seama că asta o fi ceva ce ține de instinctul de conserare al speciei umane. Vă dați seama în ce hal am ajunge dacă dacă demenții ăia nu ar insista să se sinucidă politic?
Amerlocu 2017-10-29
@borat

Borate,

Nu s-o vedea mare lucru acolo la tine pe malul greșit al Atlanticului, dar la mine s-au schmbat enorm de multe în nici un an. O simt în primul rând în buzunar odată ce Trump a tăiat până la os reglementările demențiale ale lui Obonzo repornind economia. Plasamentele mele au crescut deja cu peste 40%, ca niciodată. Dacă ar fi doar asta și tot ar mertia Trump votat de 100 de ori.

Păi dacă TTP și acordul de la Paris erau oricum prea slabe ce v-ați mai tânguit atâta la uciderea lor?! Ce știu eu e că anularea TTIP a stimulat creșterea industriei manufacturiere americane iar că dacă SUA nu ieșeau din acordul de la Paris trebuiau să-și reducă emisiile de CO2 cu 25% în 7 ani. Asta ar fi însemnat pulverizarea econmiei țării și taxe imense la combustibili și energie - ca-n Europa. Nu e mai bine să le plătiți voi acolo, dacă tot sunt „prea slabe” ?

Întărirea flancului estic al NATO tot era promisă de Obama încă din 2014 de când Rusia a invadat Ucraina. Dar până ce Obonzo n-a fost ejectat de Casa Albă efectivele NATO în est n-au fost întărite cu nici măcar un soldățel. Cât despre dăscălimea proegresistă au început să amenințe încă din primăvară că-și dau foc în față la Trump Tower dacă le taie pomenile. Secretara trumpistă a educației DeVoss a început să le taie vâros milosteniile lucrătorilor de la umanioare și catedre întregi de lugu-lugu s-au închis peste vară. Dar cu totae astea sunt dezamăgit: N-am văzut totuși încă nici urmă de bolșevic prăjit medium rare, dacă nu well done. Se pare că după ce au răgușit de atâta lătrat au plecat totuși să-și caute ceva de lucru...

Poți să-mi indici numele unui singur county cu veniturl medii pe familie de peste $75000/an unde a câștiat Hillara?! Așa ceva nu există. Ea caștigat cu scoruri de Zimbabwe prin getto-urile marilor orașe și ca Dragnea cu peste 90% în închisori... Așa că mai documentează-te. Sărărcimea nu avea nici un motiv să-l voteze pe Trump ce a promis taxe scăzute și ajutoare sociale tăiate. Mai pune și tu mâna pe carte înainte de a înghții propaganda fraților mai mari ai Antenelor (afiliate la CNN, by the way) ...
borat 2017-10-27
@Amerlocu

...daca e sa vb de SUA mie de-aici de peste ocean nu mi se pare ca votul a schimbat ceva semnificativ. Daca le luam la rand, TTIP si Paris erau moarte din fasa (TTIP avea grave probleme de imagine, iar Paris era oricum prea slab), renegocierea semnificativa a NAFTA si modificarea Obamacare nu cred ca se vor termina in mandatului lui Trump (is mult prea complicate pentru o singura administratie), intarirea flancului estic al NATO e continuarea doctrinei Obama, iar profesorii SJW si major-urile lor de sters la fund erau deja subminati din interiorul sistemului. In schimb motivul principal pentru care a fost votat Trump - adica votul anti-establishment - a ramas in mare parte nesatisfacut, daca te uiti cum si-a construit cabinetul.

In continuare, nu inteleg despre ce vorbesti - analizele pe care le vad eu arata ca Hillary a fost votata de 500 de counties care insumeaza aproape 65% din GDP (fata de vreo 2500 care l-au votat pe Trump, cu ~35% din GDP). A fost votat de prostime si de o mana de comunitati de bogatani conservatori, despre care imi este foarte greu sa cred ca genereaza 80% din veniturile de la bugetul federal (mai ales dupa ce in anii 80-90 povara de taxare a trecut si in SUA de pe capital pe labor). I call bullshit.

In concluzie, prostimea a votat un populist, si-a tare mi-e ca si-a luat o teapa, viata merge inainte, banii se fac in continuare pe coaste in fiefurile democrate, inegalitatea va creste in ritm la fel de alert ca deunazi. Ne vedem in 2020, cand prostimea muritoare de foame va vota un populist si mai mare.
Amerlocu 2017-10-26
@borat

Borate

Votul contează enorm. Uite l-am votat pe Trump și în nici un an a sos SUA din TPT, din acordul catastrofal de la Paris, a omorât de facto TTIP, a castrat Obamacre, i-a adus de urechi pe mexicani și canadeji la renegocierea NAFTA și ascos SUA din mocirla marxistă numită eufemistic UNESCO. Ca să nu mai vobim de fptul că primele contingente de „profesori” din ăștia progresiști de lugu-lugu de la umaniore au început ă aibp de anul ăsta șansa de a-și zidi o carieră în afara universităților îndopate cu subvenții federale. Iar de la anul vor fi și mi mulți. Sub Trump grosul paralelor din educație se duc spre STEM deci culturnicii au cam rămas în offside. Majoritatea au și început cu ștersul meselor pe șa Subway :) Man, what a ride! Deci în concluzie votul conteză enorm și votul poate chimba totul.

Să nu facem confuzie între 'telectulitatea progresistă ce trăiește din milostenii publice și oamenii productivi. Nu există în SUA nici un county cu venituri per familie de peste $70000/an în care să fi câștigat Hllary și „progresiștii” ei la alegerile din 2016. Aceste county-uri asigură 80% din veniturile bugetului federal. End of story. În aceste county-uri nu locuiec cupluri homsexuale, nici niegri și nici hispanici iar parcările bisericilor sunt pline duminica. Asta pentru că ordonanțele locale interzic construcția de locuințe socale, iar asociațiile de proprietari cu drept de preempțiune la achiziția oricărei proprietăți din zonă practic îi blochează pe toți ciudații ăia la achizițiile oricăror poprietăți în zonă. It works just fine!

În ce privește România am plecat încă din studenție. Nu pot să ânțeleg cum un om capabl, onest și întreprinzător poate să mai rămână acolo doar ca să ducă în cârcă haitele de pomanagii ai lui Dragnea plus culturnicii trăind tot de pe urma pomenilor statului din ailaltă parte a spectrului politic. Nu-i așa? Grosul celor rămași sunt fie ncompetenți fie țicniți dincolo de limitele rezonabile.
borat 2017-10-25
Degeaba, puteti sa votati voi ce vreti, globalizarea si integrarea vor merge inainte... orbiti de non-probleme - gen drepturile homosexualilor - nu vedeti ca n-a fost niciodata vorba de sex sau de religie, intotdeauna este si a fost vorba de bani (in SUA n-au pierdut progresistii lui Bernie - au pierdut neoliberalii - aripa Obama si Clinton, si au fost inlocuiti de neoconservatori care sunt fix la fel dpdv economic, numai discursul difera).

Problema prostimii e ca 'telectualitatea globalista e o minoritate din ce in ce mai productiva (dpdv al productivitate reala per capita) comparativ cu prostimea - nu e vorba numai de grupul Bilderberg sau de Rotschild (sau ce fantezii mai aveti voi), ea include si inginerul de la Mioveni care mai face cate un city break prin Franta, sau ITistul care baga cate o delegatie in Germania - vreo 5-8% din populatia Romaniei (mai multi in tarile dezvoltate), inclusiv expati si unii capsunari, care profita din plin de integrare, care ies in strada anti-coruptie, si care platesc taxe.

Daca o mai tineti mult langa cu prostiile voastre, acesti oameni vor continua sa plece din Romania (pentru ca deja pleaca multi), sectorul productiv al economiei se va contracta in continuare, si veti ajunge fix tot integrati si globalizati, numai ca din pozitia in genunchi cu mana intinsa, ca economie satelit (daca nu ma credeti faceti inventarul produselor competitive romanesti din supermarketuri) - nu din cauza vreunei conspiratii globale, ci din cauza productivitatii per capita scazute.

Reiterez concluzia - nu intereseaza pe nimeni ce valori si principii obosite are X si Y cand pretul mancarii din Italia de la ferme tehnologizate e de 3 ori mai mic decat de la taranul roman, cu transport cu tot. Vreti medici, personal tehnic, ingineri, avocati, economisti, politisti etc competenti, atunci respectati valorile care tin astfel de persoane in economia romaneasca, chiar daca nu sunteti de acord cu ele. Daca nu, o mare parte dintre ei (mai ales tineri) isi cauta viitorul in alta parte si va garantez, ca globalist spalat pe creier ce sunt, ca nu o sa puteti sa-i tineti si ca o va intoarceti incet-incet la mana injectiilor de capital de la FMI sau de la Banca Mondiala.
Felix 2017-10-24
Demult n-am mai fost atat de de acord cu un articol al d-lui Cornea. Imi pare rau ca nu l-am scris eu :) drept e ca daca il scriam eu, nu era publicat in 22 :)./// Si o mentiune, o nuanta de adaugat Toti acesti "adepti ai iliberalismului" sunt de fapt anti-crestini cu nerusinare. Extrag o chestie din crestinism (casatoria intre un barbat si o femeie) si cred ca, daca o afiseaza pe aceea, gata, nu mai au nevoie de restul. Nu mai e nevoie de mila, nu mai e nevoie de dragoste, nu mai e nevoie de dreptate. Poti sa furi, poti sa minti, poti sa te tii cu secretara in vazul lumii, poti sa te casatoresti de jdemii de ori, nu conteaza, esti crestin 10000% pentru ca militezi pentru familia traditionala...... cred ei.
Total 34 comments.
11216
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22
.