Pe aceeași temă
Dragnea si Tariceanu incep prin a spune ca au luat act cu ”neplacuta surprindere” de pozitia Departamentului de Stat, care nu ” pare să fie rezultatul unei analize echilibrate, obiective și cuprinzătoare a faptelor, făcând mai degrabă ecou unor opinii vehiculate în spațiul public românesc”.
Cei doi sefi ai parlamentului fac un rechizitoriu bazindu-se exact pe informatiile si speculatiile vehiculate in spatiul public ale unor presupuse incalcari ale drepturilor omului, in special la televiziunile aflate in siajul Coalitiei PSD-ALDE..Ei spun ca astfel de lucruri ar fi de neimaginat in Statele Unite, acesta fiind motivul pentru care se ”reformeaza” legile justitiei.
- un procuror și-ar permite să prezinte în fața instanței de judecată interceptări măsluite sau să șantajeze judecătorul că îi va face dosar penal dacă nu ia o decizie în favoarea sa,
- protocoale de colaborare între serviciile de intelligence și magistrați,
- reprezentanții serviciilor secrete să își extindă câmpul tactic până în sala de judecată și să ofere opinii juridice magistraților,
- un funcționar public de rang înalt să refuze a se prezenta în fața unei comisii parlamentare de anchetă, încălcând astfel decizii clare ale Curții Constituționale,
- un magistrat care încalcă flagrant drepturile fundamentale ale omului nu are niciun fel de răspundere în fața legii.
Comunicatul este prezentat ca emis de "presedintii celor doua Camere ale Parlamentului Romaniei", dar in corpul comunicatului este folosita permanent formula "Parlamentul Romaniei".
Dragnea si Tariceanu arata in comunicatul comun ca "dezbaterile, deciziile și voturile din Parlament se desfășoară în numele suveranității poporului și nu pot face obiectul niciunei forme de presiune".
Cei doi demnitari romani sustinca motivul modificarii legilor justitiei sunt aceste abuzuri.
"Toate aceste numeroase abuzuri care au avut loc în România reprezintă motivul principal pentru inițierea dezbaterilor privind reforma justiției. Fiecare amendament adoptat în cadrul Comisiei speciale are scopul de a îndrepta abuzurile și vulnerabilitățile, precis documentate, din sistemul actual de justiție", mai arata Dragnea si Tariceanu.
Comunicatul lui Dragnea și Tăriceanu în numele Parlamentului României
Comunicatul integral de presa al președinților celor două Camere ale Parlamentului României
Parlamentul României a luat act cu neplăcută surprindere de comunicatul emis în data de 27 noiembrie 2017 de către Departamentul de Stat din Statele Unite ale Americii referitor la dezbaterea privind reforma Justiției.
Dorim să subliniem că, în orice discuție cu partenerii noștri trebuie să plecăm de la un principiu constituțional fundamental, același în SUA și în România, potrivit căruia dezbaterile, deciziile și voturile din Parlament se desfășoară în numele suveranității poporului și nu pot face obiectul niciunei forme de presiune.
Statele Unite ale Americii trebuie să aibă încredere în Parlamentul României care urmărește să consolideze independența sistemului judiciar și eliminarea influențelor politice în funcționarea justiției.
Statele Unite ale Americii trebuie să aibă încredere în Parlamentul României care dezbate în aceste zile legile de reformă ale justiției, pentru că este același Parlament care:
• a adoptat Declarația privind aniversarea a două decenii de Parteneriat Strategic România – SUA;
• a aprobat alocarea a 2% din PIB pentru cheltuielile de apărare;
• a decis participarea forțelor armate ale României în teatrele de operațiuni din Afganistan și Irak, precum și în cadrul cooperării în coaliția anti-ISIS/DAESH, alături de SUA și alți aliați;
• a adoptat legile privind achiziționarea sistemului de apărare antirachetă Patriot
Exprimăm speranța că declarația Departamentului de Stat al SUA a fost făcută cu bună credință, dar nu putem să nu remarcăm că ea nu pare să fie rezultatul unei analize echilibrate, obiective și cuprinzătoare a faptelor, făcând mai degrabă ecou unor opinii vehiculate în spațiul public românesc.
Natura și forma Declarației Departamentului de Stat al SUA sunt de neînțeles în contextul în care este greu de imaginat că în Statele Unite ar fi putut avea loc încălcările drepturilor și libertăților cetățenești la care asistăm frecvent în România. Este greu de crezut că în SUA un procuror și-ar permite să prezinte în fața instanței de judecată interceptări măsluite sau să șantajeze judecătorul că îi va face dosar penal dacă nu ia o decizie în favoarea sa. Este greu de crezut că într-o democrație consolidată, cum e cea a SUA, există protocoale de colaborare între serviciile de intelligence și magistrați. E probabil de neconceput în sistemul de justiție american ca reprezentanții serviciilor secrete să își extindă câmpul tactic până în sala de judecată și să ofere opinii juridice magistraților, după care să urmărească dacă aceștia iau decizii în acord cu soluțiile sugerate. Este, de asemenea, de neimaginat în SUA ca un funcționar public de rang înalt să refuze a se prezenta în fața unei comisii parlamentare de anchetă, încălcând astfel decizii clare ale Curții Constituționale. Nu în ultimul rând, este greu de crezut că în SUA un magistrat care încalcă flagrant drepturile fundamentale ale omului nu are niciun fel de răspundere în fața legii.
Toate aceste numeroase abuzuri care au avut loc în România reprezintă motivul principal pentru inițierea dezbaterilor privind reforma justiției. Fiecare amendament adoptat în cadrul Comisiei speciale are scopul de a îndrepta abuzurile și vulnerabilitățile, precis documentate, din sistemul actual de justiție.
Parlamentul României ar fi bucuros să pună la dispoziție Departamentului de Stat al SUA întreaga documentație referitoare la principiile care au stat la baza elaborării propunerilor actuale de reformă a sistemului judiciar, principii larg susținute de asociațiile profesionale ale magistraților din România care au luat parte activ la dezbaterile ce se desfășoară în această perioadă.
Comentarii 5
dinu - 11-29-2017
Nu sunt ei de vina, sunt cei ce i-au votat. Putin le-a pasat si le pasa de valori ca libertate, civilizatie , etc. Le dai un pol sau doua la leafa si voteaza pe oricine. De vina este si PNL care a reusi sa piarda, prin acea alianta abjecta, USL, prin alianta tacita cu PSD in 2006 increderea marei mase a romanilor. Pentru ca trebuie sa fie clar: neincrederea in PNL i-a tinut pe oameni in casa in zua votului. O paricipare mai larga ar fi condus la un cu totul alt rezultat . Iesirea la vot ar contracara manipularea celor 250000 de asistati sociali care voteaza intotdeuna cu PSD care -din bani publici- le plateste lenea si nepriceperea.
RăspundeJoaquin Murieta - 11-29-2017
Acum dupa comunicatul dat de departamentul de stat al SUA este necesar sa va explic ce inseamna "republica bananiera" pentru ca e evident ca nu stiti cu toate ca Romania este una. SUA au impus Cubei amendamentul Platt votat in congresul SUA la propunerea senatorului Orville Platt din Conecticut. Cand l-au citit Cubanezii au spus evident in limba Spaniola. Asta nu e libertate nici democratie, asta e republica lui Platt un stat sclav al SUA. In limba Spaniola republica platano si coincidenta platano inseamna banana in limba Spaniola. Gasiti amendamentul Platt in arhiva si cititi-l ca sa vedeti ce-i ashteapta pe Romani si alte republici bananiere.
Răspundeion - 11-28-2017
Nevoile tuturor romanilor in gurile celor doi trebuie sa se faca simtite!
RăspundeFLORIAN D. MIREA - 11-28-2017
Astia doi sunt bicefali sau brahiocefali?!
RăspundeCeausist de Dreapta - 11-28-2017
cred ca ar trebui sa iesim din nou o jumate de milion in strada ca in ianuarie 2017, numai ca de data asta ar trebui sa avem si o finalitate ceva mai concreta: elicopteru’ si Targovistea...
Răspunde