Noul ministru PSD al Agriculturii va relua programul "Tomata" şi va redeschide Casa de Comerţ Unirea

Laurentiu Gheorghe | 15.12.2021

Consumatorii români trebuie să fie încurajați să cumpere cât mai multe produse autohtone, spune ministrul Agriculturii, Adrian Chesnoiu, la deschiderea Târgului de Crăciun, organizat în curtea Ministerului

Pe aceeași temă

Reluarea programului „Tomata”, reorganizarea Casei de Comerţ Unirea pentru a-i putea ajuta pe producătorii români să intre pe piaţă, precum şi funcţionarea Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare sunt doar câteva dintre priorităţile noului ministru al Agriculturii, Adrian Chesnoiu, anunţate miercuri la un târg dedicat sărbătorilor de iarnă, organizat în curtea Ministerului Agriculturii.

 

„Din primăvara anului viitor vrem să fie permanentă o astfel de activitate. Am preluat modelul de la CJ Olt, care în perioada weekendului pune la dispoziţie parcarea instituţiei pentru producătorii agricoli, să-şi desfacă marfa şi să o comercializeze.

 

Cred că este un model extraordinar de bun şi îi încurajez pe toţi cei care conduc autorităţile publice din 2022 să îşi deschidă parcările sau spaţiile pe care le au la dispoziţie producătorilor români, pentru că este extrem de important ca ei să aibă unde să îşi desfacă marfa, să o pună la dispoziţia consumatorilor şi să reducem lanţul scurt alimentar cât mai rapid şi cât mai mult posibil, astfel încât de la producător şi consumator să nu mai apară intermediari, produsele să fie cât mai proaspete, iar preţul să nu mai fie alterat.

 

În felul acesta putem să ne bucurăm de munca acestor oameni extraordinari, care stau vara în solarii la 50 de grade, iarna stau în frig în fermele proprii ca să producă hrană pentru noi toţi", a declarat ministrul Agriculturii.

 

Adrian Chesnoiu a precizat că este obligaţia noastră să consumăm cat mai multe produse româneşti pentru sprijinirea producătorilor români.

 

"Uitaţi câte produse extraordinare avem şi pe care trebuie să începem să le exportăm, să le ducem pe masa celor din Europa şi din toată lumea, pentru că avem cu ce ne mândri.

 

Eu am fost la Consiliul de Miniştri de la Bruxelles şi le-am dus tuturor miniştrilor din UE un coşuleţ cu produse tradiţionale româneşti şi o sticlă de vin reprezentativă, pentru că producătorii de vin din România sunt extraordinari. Avem vinuri cu care ne putem lupta cu orice alt competitor de vinuri din toată lumea", a mai spus Chesnoiu.

 

Potrivit şefului de la Agricultură, organizarea târgului în curtea MADR se doreşte a fi un prim semnal pentru toţi producătorii că "le suntem alături şi nu-i abandonăm".

 

Acesta a menţionat câteva din programele pe care intenţionează să le relanseze în 2022.

 

"Anul viitor în programul nostru de priorităţi va fi reluarea programul Tomata şi ciclul II de legume în spaţii protejate.

 

O să avem mai multe tipuri de ajutor pentru fermieri, pentru legumicultori, pentru producătorii de produse tradiţionale, pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Rolul lor este să stea în fermă şi să producă, iar rolul nostru, al statului, este să venim cu soluţii de sprijin şi de promovare a lor.

 

Am o întâlnire azi (miercuri - n.r.) cu reprezentanţii fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înfiinţare a Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare, care nu a fost pusă în aplicare şi este un obiectiv pe care mi l-am asumat.

 

Vreau să fac funcţională această agenţie, mă consult cu dumnealor, vedem cum va funcţiona cel mai bine, pentru că produsele româneşti trebuie marketate şi vândute în întreaga lume.

 

Avem cu ce să ne mândrim. Fermierii nu trebuie să-şi mai arunce marfa la marginea drumului, la şosea, trebuie să fie integrată în tot lanţul comercial şi trebuie să ajungă pe masa consumatorilor", a adăugat el.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22