Barometrul de Consum Cultural pe 2014: Cati romani merg la concerte, la teatru, la biblioteca sau in mall

P.c. | 17.03.2015

Pe aceeași temă

Conform "Barometrului de Consum Cultural" publicat luni de Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala (INCFC), 14% dintre romani frecventeaza lunar mall-urile si doar 1,7% din ei merg la biblioteca pentru a citi, relateaza ziare.com

 

Filarmonica


80,6% dintre respondenti au declarat ca nu merg la filarmonica, 15,2% afirmand ca "merg mai rar". In randul femeilor procentul este si mai scazut ajungand la 0,5%, fata de 0,9% barbati care merg saptamanal la filarmonica. In cazul operei si operetei, barbatii sunt cei care se arata mai interesati sa mearga o data la 2-3 luni (0,8%) in raport cu femeile care aleg opera lunar (0,5%).

 

Teatru


La teatru merg intr-o masura mai mare femeile, persoanele tinere cu varsta de pana la 34 de ani si cele cu un nivel mai ridicat de educatie. Indiferent de mediul de rezidenta, barbatii aleg sa mearga la teatru o data la 4-6 luni (8,8%), in timp ce 5,8% dintre femei merg lunar, 5,2% - o data la 2-3 luni, iar 5,3% - o data la 4-6 luni.

 

Festivaluri


8,1% dintre respondenti merg de aproximativ patru ori pe an la festivaluri, iar 11,4%, de aproximativ doua ori pe an. In cazul festivalurilor, si barbatii si femeile participa mai degraba o data la 4-6 luni, cifrele fiind de 12,4%, respectiv 10,5%.

 

Cinematograf


In 2014, 5,7% dintre respondeti a mers cel putin o data pe luna la cinematograf. Prin comparatie cu anul 2005, segmentul de "non-consumatori" este mai mic in cazul barbatilor decat in cel al femeilor, 58% in comparatie 67,2%. In mediul rural, aproape 75% dintre respondenti nu merg deloc sa vizioneze filme in salile de proiectie.

 

CITITI SI: Petitie impotriva timbrului literar. Poate fi semnata online sau in librariile Humanitas, Carturesti, Diverta si Nemira

 

Biblioteci



In 2014, 79,2% dintre respondenti nu au mers in salile de lectura pentru a citi. Din randul celor care acceseaza ofertele bibliotecilor se evidentiaza persoanele mai degraba tinere, pana in 34 de ani, si cu un nivel mai ridicat de educatie, cel putin liceu.
 

In cazul consumului de carti de la biblioteci, cei mai multi barbati prefera sa mearga saptamanal (0,7%) sau mai rar (13,5%), fata de cele mai multe femei care merg o data la 4-6 luni (5,6%) sau mai rar (10,6%).
 

Muzee si expozitii


Activitatea de vizitare a muzeelor si expozitiilor este reprezentata mai bine in cazul categoriilor "o data la 2-3 luni" (5,2%) si "o data la 4-6 luni" (10,6%).
 

Excursii

 

8,4% dintre respondenti merg in excursii cel putin o data pe luna, plimbarile prin parcuri si zone verzi sunt preferate cu o frecventa saptamanala de 18,5% dintre cei chestionati si doar 5% dintre cei intervievati practica sport de intretinere o data pe saptamana.
 

Cumparaturi si mall-uri


13,7% dintre respondenti merg in mall cel putin o data pe luna.
 

Lunar, respondentii de toate varstele, din mediul rural si urban, indiferent de nivelul de studii, au declarat ca merg cel mai des in parcuri (16,4%), malluri (13,7%) si la spectacole de opera si opereta (9%).

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22