Pe aceeași temă
Demagogia. Pe tot parcursul campaniei electorale, Mircea Geoana a evitat discutia despre lucruri concrete, ce priveau administratia publica locala. El n-a stiut ce contin diverse legi ale unei comunitati, n-a stiut ca Magurele nu ein Bucuresti, a promis enorm de mult, dar aceste promisiuni n-au rezonatin electorat, Mircea Geoana uitand sa spuna si de unde vor fi bani pentruindeplinire. A insistat mereu pe Bucuresti - oras european, fara sa lamureasca,in calitatea sa de reprezentant al partidului de guvernamant, de ce lui Basescu i s-au blocat si respins,in ultimii trei ani, fonduri europene care erau destinate tocmai Bucurestiului. Tonul lui Mircea Geoana nu avea un destinatar, pareau promisiuniinsirate una dupa alta, sufocant de multe ca sa fie luatein seama.
A doua si poate cea mai grava problema a lui Mircea Geoana a fost inadecvarea. De lainceputul campaniei electorale, imaginea unui ministru de Externe coboratin santurile si noroaiele Bucurestiului n-a fost deloc convingatoare. Chiar si dupa o luna de campanie,intrebarea persista: ce a cautat Geoana la Primarie? Pe urma, la fel de inadecvata pentru Bucuresti a fost si campania vizuala.in ultimele doua saptamani, proportiile afiselor si panourilor electorale luau dimensiuniingrijoratoare. Peste totin Bucuresti teintampina un Geoana tot mai mare si mai mare, ajuns gigantic. Aici a fost inadecvare, semnul uneiincropeli. Cum programul lui Geoana a cuprins cumplit de multe banalitati si promisiuni, s-aincercat sa se suplineasca printr-o agresiva campanie vizuala. Greseala fatala! Basescu a fost mult mai ponderat, si-ainfranat orice porniri paranoide si de bufon,in dezbaterile televizate a recunoscut ca programul sau din anul 2000 a fostindeplinit partial, ca sunt nerealizari. Traian Basescu a aratat ca stie problemele unui oras (chiar daca nu are tot timpul rezolvari). O alta inadecvare a lui Geoana a fost imaginea saimpreuna cu a primarilor de sector. Nu s-au lipit nici un moment, nu s-a simtit nici o clipa ca Geoana ar avea o echipa, ca ar putea conduce Bucurestiulimpreuna cu primarii de sector si Consiliul General.
PSD si Dan Ioan Popescu - cel mai grav esec
Exista o problema la nivelul organizatiei PSD Bucuresti. Ea a fost condusa de ministrul Industriilor si Comertului, Dan Ioan Popescu, extrem de slabin a simti pulsul bucurestenilor, lipsit de autoritate si de interesintr-o organizatiein care fiecare a facut ce l-a taiat capul. PSD a suferit cel mai grav esec la Bucuresti: a pierdut majoritateain Consiliul General, a pierdutin mai multe sectoare, ar putea fiinfrantin turul al doileain altele, l-a lasat pe Basescu sa castige din primul tur. Niciodatain istoria alegerilor din Bucuresti un primar general nu castiga din primul tur. Iata ca, avandu-l adversar pe Mircea Geoana, Basescu a spulberat tot ce era PSDin Bucuresti. Presedintele PSD Bucuresti, Dan Ioan Popescu, a imprimat acestei campanii un ritm lent, greoi, obositor. Asa este mereu Dan Ioan Popescu, inclusiv ca ministru, extrem de opac la solicitarile presei, deloc abordabil la telefon, or un om care nu comunica n-avea cum sa imprime campaniei un aspect deschis, inovator. Traian Basescu a simtit ca la Bucuresti PSD nu este organizat, nu are o echipa de campanie, si i-a lasat sa creada ca pot castiga. O noutatein aceasta campanie: Traian Basescu a fost mult mai rezervatin a-si da drumul la gura, ba chiar cateodata parea plictisitor intrandin explicatii tehnice. Basescuinsa dorea sa arate electoratului un alt comportament.
La Bucuresti au fost foarte usor de evidentiat contrastele. Traian Basescu si-a facut o campaniein care sa arate siguranta, echilibru si fermitate fata de abuzurile PSD, Mircea Geoana n-a stiut cine sunt de fapt bucurestenii si ca nu se pot lasa pacaliti, avand parte totusi de mult mai multa informare si cunoscand mult mai multe dedesubturi din PSD si Guvern - abuzuri, ilegalitati, aroganta.
Si aici ajungem la o alta problema, a treia, a lui Mircea Geoana, netransparenta. Doua saptamani din cele patru, Mircea Geoana a fugit de presa. N-a fost de gasit pentru nici un fel de dezbatere electorala, trebuia sa te rogi (chiar sa te milogesti de echipa sa de campanie) pentru o declaratie, pentru o prezenta a lui Mircea Geoanaintr-o emisiune electorala.in loc sa se deschida spre toate posturile de radio si de televiziune,in loc sa se ia legatura usor cu domnia sa, sa existe o flexibilitate a programului, adaptat din mers, pentru a raspunde solicitarilor presei, Geoana si-a luat cativa colaboratori din Ministerul de Externe si s-a baricadatin spatele lor. N-a fost deloc curtenitor cu presa, n-a venitinintampinarea nici unei solicitari. I-a fost frica sa dea ochiin ochi cu ziaristii care nu erau controlati de PSD.in ultima saptamana s-ainfatisatin doua dezbateri televizate, unde impresia a fost jalnica spre penibila. N-a avut prestanta, n-a stiut sa raspunda la provocarile nici unui candidat, chiar si Mitica Dragomir s-a jucat cu Mircea Geoana. Cel mai prost sfat al echipei sale de campanie a fostincurajarea acestei netransparente de care a dat dovada Mircea Geoana. N-a reactionat la articolele de presa, n-aincercat sainvete si sa progreseze. Discursul sau a fost acelasi pe toata durata campaniei electorale. N-a stiut sa surprinda de la saptamana la saptamana. Vizitele sale prin fabrici si uzine n-au avut nici un ecou. Populatia s-aintrebat: ce cauta asta aici, cine e, de cand se pricepe la Bucuresti? Mircea Geoana, desi a avut patru saptamani la dispozitie, n-a reusit sa convinga ca e mai mult decat un ministru de Externeintr-o vizita scurta prin Pantelimon sau Colentina. Traian Basescu a dat lovitura de gratie lui Mircea Geoana si PSD-ului, insistand pe aceasta idee, caintre bucuresteni si Geoana e o prapastie imensa. Lui Basescu i se poate reprosa ca a lasatin Bucuresti si strazi neasfaltate, dar cand a fost nevoie l-ai gasitin Bucuresti.in schimb Geoana a parut o aparitie meteorica si fara nici o legatura cu bucurestenii.