Pe aceeași temă
Autoritatile romane vor anunta astazi un nou esec in privinta construirii segmentului de autostrada dintre Cormanic si Brasov. Concesiunea celor 53 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov a fost semnata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag si prevedea un cost de 8,5 miliarde de euro pentru constructia, intretinerea si operarea autostrazii pe 26 de ani, conform Hotnews.
Autoritatile de la Transporturi vor realiza centuri ocolitoare la statiunile din Valea Prahovei, precum si demararea de la buget a capetelor de autostrada dinspre Comarnic si dinspre Brasov.
Concesiunea a fost semnata in decembrie 2013 si aprobata printr-un memorandum in Guvern la inceputul anului 2014. Prin acel memorandum, se stabilea lungimea de 53 de km (mai putin fata de cei 58 de km din planurile initiale), costul de 1,8 miliarde de euro pentru constructie si proiectare si valoarea taxei de 7 lei pe autoturism.
Suma pe care statul roman ar fi urmat sa o plateasca firmei concesionare, anuntata in februarie 2015, ar fi fost de 325,2 milioane euro anual pentru constructie, intretinere si operare. In 26 de ani cat ar urma sa dureze concesiunea, statul roman trebuia sa plateasca in total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostrada intre Comarnic si Brasov, adica 160 milioane de euro/km.
Comarnic - Brasov, estimata la 1 miliard de euro in Master Plan si gandita sa fie realizata prin mixul de fonduri buget-imprumuturi-fonduri UE
In asteptarea unei decizii finale care sa transeze problema unei concesiuni negociate deja de mai bine de doi ani, surse guvernamentale precizau in luna aprilie, pentru HotNews.ro, ca o eventuala semnare a concesiunii in forma actuala ar insemna "compromiterea MasterPlanului General de Transport", intrucat documentul strategic ce deja a ajuns la final, convenit in mare parte cu expertii Comisiei Europene, se bazeaza pe realizarea tuturor proiectelor rutiere - inclusiv autostrada Comarnic - Brasov, printr-un mix de fonduri europene - buget - imprumuturi externe.
In plus, in varianta concesiunii, costul de constructie este convenit la circa 1,8 miliarde de euro, in timp ce in MasterPlan acest cost a fost calculat mult mai jos, la circa 1 miliard de euro, si presupune variante de constructie mai ieftine.
Victor Ponta: Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare
In februarie 2013, cu putin timp inainte de deschiderea ofertelor de concesiune, premierul Victor Ponta a tinut sa iasa la televizor si sa anunta ca acest proiect devine un punct central al promisiunilor sale electorale si ca, daca pana in anul 2016 nu va fi gata, el nu va mai candida la alegerile parlamentare.
"Daca autostrada Comarnic-Brasov nu este gata pana in 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", spunea Victor Ponta la Realitatea TV. (Sursa aici)
Dan Sova, in martie 2013 despre Comarnic - Brasov: Ma mut cu cortul acolo si tot o termin
Dan Sova a declarat si el ca se va asigura personal ca va fi dus la bun sfarsit. Ministrul Sova anunta atunci ca se va muta cu cortul pe santierul autostrazii, doar ca sa fie sigur ca lucrarile merg cum trebuie si autostrada va fi gata la termen.
"O incepem si o terminam pana in 2016 chit ca ma mut pe ea. Ma mut cu cortul pe autostrada Comarnic si tot o termin", a declarat Sova la Digi 24.
Ministerul Transporturilor vrea sa faca centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic
Studiile de Fezabilitate pentru centurile ocolitoare pe DN1 la Busteni si Comarnic vor fi realizate in urmatoarele 4 luni dupa ce Compania de Autostrazi a semnat pe 29 mai doua contracte in valoare totala de 58.000 de euro cu firma EGIS Romania.
Contractele au o valoare de 128.900 lei fara TVA fiecare, iar finantarea este asigurata de la bugetul de stat. Contractele au fost atribuite operatorului economic EGIS ROMANIA S.A. si au o durata de implementare de 4 luni, potrivit CNADNR.
Pe 18 mai, CNADNR a demarat si procedura de contractare pentru un Studiu de Fezabilitate in cazul unei variante de ocolire si la Campina.