Lazaroiu, lipsa de discernamint si infantilism

Andreea Pora | 26.07.2013

 Sebastian Lazaroiu are o problema. Una mare si veche. Pur si simplu nu intelege constringerile functiei de consilier prezidential.

SHARE 30

 Sebastian Lazaroiu are o problema. Una mare si veche. Pur si simplu nu intelege constringerile functiei de consilier prezidential. Nu vrea si pace sa accepte ca orice vorba, orice postare nu-l reprezinta pe el, ci pe Basescu. Ca nu e o persoana privata si, deci, nu-si poate permite sa zburde la orice ora din zi si din noapte pe facebook sau blog scriind ce-i da prin minte, pentru ca totul, dar absolut totul, se interpreteaza, se pune in circa presedintelui. Ce-i asa greu de priceput? E drept ca presedintele, de altfel a si spus-o in citeva rinduri, le confera consilierilor sai o libertate destul de mare, neobisnuita prin alte parti. Lazaroiu insa, spre deosebire de ceilalti consilieri, abuzeaza. Are veleitati de comentator, e mereu zbuciumat, se crede indreptatit sa nu taca, sa-si dea cu parerea, sa faca glumite. Pot accepta ca e frustrant sa fii in pozitia aia si sa taci sub avalansa de mizerii care se revarsa zilnic asupra institutiei la care esti angajat. Dar daca te maninca limba, te da imaginatia pe dinafara si te roade talentul creator, daca preaplinul energiei nu te lasa sa dormi pleaca, du-te, elibereaza-te, scutura lanturile. Lumea-i mare, iar politica plina de oportunitati.

Ce-i lipseste lui Lazaroiu e discernamintul. Masura. Sare peste cal si in alegerea "subiectelor", si in stilistica, profita nepermis de toleranta lui Basescu, punindu-l in situatii uneori imposibile. Ultima isprava a consilierului a fost socanta. Nu cred ca ma banuieste cineva de vreo afinitate cu Antena 3 sau cu pseudo-jurnalisti din categoria Gadea- Grecu- Badea etc., dar a posta o fotografie cu o ziarista de la Antena 3 dupa gratii, insotita de comentariul "noua grila de programe" este o gafa de zile mari si gluma, daca asta s-a vrut, mai mult decit proasta. Ca-i vrea dupa gratii pe antenisti, e treaba lui personala, nu e singurul probabil, dar e singurul care nu poate s-o spuna. L-a adus pe presedinte in situatia sa-si ceara scuze, prin vocea lui Bogdan Oprea. ("Va impartasesc indignarea. In numele presedintelui va cer scuze public pentru aceasta abordare a domnului consilier prezidential Sebastian Lazaroiu"). Sa-si ceara scuze de la cine ? De la niste mardeiasi in slujba lui Felix, de la niste indivizi care n-au nicio treaba cu jurnalismul si s-au specializat in linsaj, minciuna, intoxicare, manipulare, care au facut din sintagma « basist » o anatema. In fata astora a fost obligat Traian Basescu sa plece capul din cauza prostiei lui Lazaroiu.

Si trebuia s-o faca pentru ca gestul punea sub semnul intrebarii chiar independenta anchetei, dind astfel apa la moara teoriilor anteniste si facindu-le victimizarea mai usoara si credibila. Pentru ca un presedinte nu are voie sa se pronunte in astfel de cazuri, care pot fi lesne aduse, si chiar sint manipulatoriu aduse, in zona ingradirii libertatii de expresie. Basescu a pus genunchiul in pamint in fata celui mai toxic institut de presa doar pentru ca Lazaroiu nu are capacitatea sa gindeasca, inteleaga si anticipeze consecintele gesturilor lui. E grav ! Altfel spus, consilierul a adus un imens deserviciu institutiei prezidentiale si lui Basescu personal.

Nu e insa prima oara. Sa ne aducem aminte ca Lazaroiu a trebuit sa plece de la Cotroceni tot din cauza unui astfel de derapaj- cel cu UDMR. Nu are rost sa rememoram lista « inadecvarilor » consilierului, e cam prea lunga. La fel de lunga ca si lista gresitelor expertize lansate in spatiul public, dar asta-I alta poveste.

Remarc insa ca domnul Lazaroiu sufera in ultimul timp de o “bulversare a valorilor”, de o incilceala a mintii. Incurca mizele si tintele, greseste personajele, lasindu-se cuprins de umori. Lovit de febra comentaritei, consilierul pune la punct ziaristi, da lectii, insulta, ii cearta pentru opiniile lor. O face, iarasi, fara discermanint, punind pe picior de egalitate jurnalisti onesti si profesionisti si diferite specimene care isi aroga aceasta titulatura. Sa te razboiesti cu Dan Tapalaga, Attila Biro, Ioana Ene sau Sabina Fati, printre putinii ziaristi care au fost mereu de partea corecta a lucrurilor si care nu au cedat la nivel de principii, asimilindu-i cu antenistii si sugerind ca sint platiti si fac jocuri, e sminteala curata. Ce o fi in capul lui ? Ii face vreun serviciu presedintelui prin astfel de pozitionari ? Cu siguranta nu. Ba din contra, as putea spune.

Si mai e ceva, registrul in care isi pune in pagina asertiunile este din zona, scuzati, « putoismelor ». Daca nu ar fi vorba de ditamai consilierul, functia te obliga sa-l iei in serios, infantilismul unor postari stirneste doar zimbete jenate. Concluzionind, Sebastian Lazaroiu pare mult mai potrivit pentru politica.

 

TAGS:

Comentarii 30

TITI PARACLISERU - 08-04-2013

Dar Ponta are discernamant,el o intelege constrangerile functiei sale?Si mai este ceva ,acest caine de paza al democratiei se pare ca a turbat,musca pe toata lumea fara discernamant.E mai tampit decat cotarla lui Pavlov,ala saliva cand suna clopotelul.Stiti ce s-a intamplat dupa ce-a murit cainele,clopotelul suna si saliva Pavlov si totusi el nu era analist politic.Ba Lazaroiule,ca si pe mine ma enervezi,cand vorbesc analistii politici,tu sa taci.Tu ce vrei sa crape fierea in analisti sau nu esti sanatos la cap.Fa si tu precum parintele Burducea,cand cu steaua ,cand cu crucea, ce esti mai prost decat Hurezeanu,Mircea Dinescu(mosierul) Stelian Tanase(socialistul)Radu Calin Cristea (fripturistul ) ejusdem farine.Astia au coborat la prima statie,urmeaza altii la statia Timpuri Noi ,peron pe dreapta(sanchi).

Răspunde

Io din popor - 08-04-2013

Florin: pe vremuri, regii isi luau pe langa ei un bufon! rostul era acela de a construi o supapa si de a avea ocazia ca adevarul sa iasa de sub controlul exclusiv al puterii, chiar cu riscul ca insusi regele sa fie obiectul interventiei bufonului! nu de putine ori isi juca capul si doar statutul de anormal il salva! asta e rolul pe care si l-a ales domnul Lazaroiu, cel de bufon la curtea domnitorului!bufonii nu erau geniali, nici tampiti, pe spusele lor nu se construia nimic, nu se lua nici o decizie..

Răspunde

judex - 08-03-2013

@Florin, SUA au ajuns unde sunt acum nu numai datorita lui Gates si Jobs. Disney le-a pregatit acestora poteca si a trimis copiii pe ea, sa creasca la aer curat. "Infantilismul" lui Lazaroiu este ca romantismul lui Eminescu: intarziat, dar genial. Eu cred ca Lazaroiu a produs cel mai clar proiect pentru reasezarea Romaniei in lumea civilizata. Daca pare "infantil" unora, este doar din cauza ca este curat. Alb, adica.

Răspunde

Florin - 08-02-2013

Nici eu nu cred ca Andreea are dreptate. Poate doar pe alocuri. Cred ca mai degraba a fost iritata de iesirile lui Sebastian impotriva presei (de eg. impotriva lui Tapalaga, pe care si eu am considerat-o exagerata, desi si Tapalaga are ceva care nu-mi place, un soi de aroganta de atoatestiutor). Sebastian Lazaroiu nu e un prost. Oricat s-ar stradui unii pe-aici sa-l faca dobitoc. Cateodata iese din tiparul a ceea ce credem noi ca ar trebui sa fie un consilier, asa cum TB iese in continuare din tiparul stabilit in mintea noastra de Iliescu si Constantinescu. Andreea, multi ar putea spune ca si tie iti lipseste in articol ceea ce ii reprosezi lui Lazaroiu. Masura. Cred ca Lazaroiu a ales in mod constient un rol usor bufon prin care inteapa si testeaza. Sa-i punem calus pentru asta ? Poate am uitat de consilierii lui Iliescu si ai lui Constantinescu ? Remarcabilul Dan Iosif, Ciuvica, Petre etc.? Uitati-va un pic pe ce au putut sa faca si/sau sa spuna ? Nu stiu cum de ne cresc exigentele numai pe partea cu TB. Vrem consilieri dupa model. Pe partea cu USL e totul varza, dar noi avem timp de articole contra lui Lazaroiu. Mi se pare o directie falsa. Probabil din plictisul de a critica la nesfarsit USL. Probabil pe asta se bazeaza si ei. Ca vom ajunge sa judecam cu doua masuri.

Răspunde

Io din popor - 07-31-2013

judex: adorabilule iobag-neoliberal! numai un iobag neoliberal poate gandi ca rostul institutiei prezidentiale este sa intreprinda actiuni care sa aiba un profund impact asupra populatiei! umbra lui ceasca a avut un impact devastator asupra mentalului dumitale feudal stimabile caci, dupa cum citesc eu semnele astrale, dumneata nu te mai joci cu barcutele de hartie in cada, inainte de a te imbaia pe motivul indus de catre institutie, cum ca vapoarele dau rau de mare la popor! este o eroare sa crezi ca tot romanul face la fel…unii nu au cada, altii au dusuri… altii au cada, dar nu au apa.. sunt fel de fel de situatii, putine sunt constiintele lucide si tragice precum a dumitale, care nu mai vor sa vada apa de mare si de ocean in fata ochilor lor din motive institutional- marinaresti ..ei, vorba cantecului lui Dolanescu, ,,iobagie, iobagie, de te-as mai avea, nu te-as da la nici o fata, ci mi te-as pastra,,..

Răspunde

unu de dreapta - 07-30-2013

Lazaroiu asta e chiar idiot, domle. Si sa-mi iertati limbajul. Este revoltator insa! Dupa ce au ingropat dreapta cu tocurile si postele lu madam Udrea, sa persisti inca in greseala si sa te afisezi cu acesti infantili gen Lazaroiu inseamna lipsa de bun simt. In Romania profesorii de liceu castiga 7 milioane lunar si iresponsabili gen Lazaroiu se joaca pe facebook si le vorbesc despre reforma statului. Cum sa fii credibil ? Cat timp ii va mai tine Basescu in brate pe acesti alintati? Oare intre salvarea Romaniei si pitiponcii acestia ce va alege pana la urma Basescu? Am tot sperat ca isi vor reveni dupa idioteniile si prostiile pe care le-au tot facut dar se pare ca MRU ramane unica scapare.

Răspunde

Florin - 07-29-2013

Cred ca te inseli exagerand, Andreea ..

Răspunde

judex - 07-28-2013

Mai, Bromura_in_logica, ti-a trecut prin cap ca poate Lazaroiu le are, nu eu? Si acum, mai mult cacsigur, le are si Basescu? Si Macovei? Si Funeriu? Si toti aia de frica carora nu pot dormi marionetele care manuiesc mopuri ca tine?

Răspunde

Io din popor - 07-28-2013

judex: adorabil, esti de-a dreptul sublim, ti se vede ideologia pe fata..care este rostul domnului Lazaroiu? sa masoare impactul actiunii institutiei presidentiale asupra populatiei? ai si cumva datele legate de impactul actiunii asupra populatiei?

Răspunde

judex - 07-28-2013

@gpavel: da, este prea raspandita impresia (gresita) ca un consilier este doar un dupaurechist. De fapt, un consilier este un stapanitor de metoda, iar in cazul special al lui Lazaroiu, menirea sa in grupul de consilieri este suportul actiunilor presedintelui prin masurarea impactului ( prevazut sau post-) actiunii institutiei presidentiale asupra populatiei.

Răspunde

Io din popor - 07-28-2013

v-as fi dat dreptate, daca in discutie ar fi fost evaluarea greselilor intr-o perioada! dar cand in discutie a fost un fapt clar si unic, bine delimitat, interventia dumneavoastra a fost de a scuza, justifica, legitima! evident ca postarea domnului Lazaroiu este, in cele din urma, vorbitura si nu se compara cu implicatiile unei decizii luate, adica cu efectele practice de tip societal, asta este de la sine inteles! ce este de criticat merita a fi criticat, nicidecum scuzat ca altii o fac si mai lata!

Răspunde

gpavel - 07-28-2013

Bun asa o fi dar nu cu sondaje de opinii se ocupa un consilier prezidential. Sa o faca pe banii lui si printr-o firma specializata. Postarile acestea ca poporul e prost, nu intelege subtilitatea imaginii este ceva mult prea ieftin si natang pentru a fi luate in sema.

Răspunde

- 07-28-2013

sau un cimitir. Vorba populara este ca are sticleti - si daca sunt destui ii trebuie o voliera - seamana si aia cu o grila..

Răspunde

ronea - 07-27-2013

De acord cu ce spuneti, numai ca toti gresec. Problema noastra deci nu este sa redescoperim zi de zi ca "nimeni nu e perfect" ci sa facem o ierarhizare cit de cit obiectiva intre cine face greseli mici, greseli mijlocii si greseli mari. In acest sens este de exemplu tendentios sa fii intrigat in mod selectiv si/sau peste masura de unul care comite o greseala mica si sa privesti cu ingaduinta, criticind un pic pe cineva care face o greseala mult mai mare. Este manipulator cind critici zi de zi pe Churchill ca fumeaza si spui in 3 fraze ca Hitler e baiat bun dar are mici defecte, e cam dictator. Amindoi gresesc, greseala lui Hitler nu o scuza pe aceea a lui Churchill si nici invers, dar nu asta e chestia relevanta intr-o analiza. Cam asta era ideea interventie mele...

Răspunde

judex - 07-27-2013

@val: de retinut de aici este ca A3 va trebui sa inteleaga ca lupta lor cu Basescu ar putea parea floare la ureche pe langa lupta cu Dreapta care se intrevede. O invitatie pentru Monica in MP?

Răspunde

Dan Plesoianu - 07-27-2013

E interesant de stiut din ce motiv Traian Basescu il mentine pe dobitocul de Lazaroiu in postura de consilier prezidential, platit din banii nostri (din taxele incasate de statul roman). Dl. Lazaroiu nu s-a facut remarcar decit prin numeroasele gafe si cretinitati emanate in spatiul public fara discernamint. Cum o putea un astfel de personaj sa il consilieze pe presedintele tarii este de neinchipuit. Mai usor de inchipuit sint insa rezultatele sfaturilor sale date presidentiei. Din pacate, Lazaroiu face parte din seria de personaje nule (ex.: Udrea) strinse la piept de Traian Basescu impreuna cu cele de valoare (ex.: Funeriu). Pacat ca Traian Basescu isi anuleaza alesii de valoare cu alesi de valoare nula ! Sau poate aceasta metoda face parte din spiritul mioritic romanesc: un pas la dreapta, urmat de un pas la sting, urmat de un pas inainte, urmat de un pas inapoi. Evident ca aceasta miscare duce doar la consum de energie pentru a sta in loc !

Răspunde

Io din popor - 07-27-2013

ronea: in momentul in care politizezi o disfunctie, ai facut praf orice posibilitate de schimbare! eu nu stiu unde ati citit ca o disfunctie se justifica prin alta? argumentul dumneavoastra imi aduce aminte de americanul acela care punand la indoiala exactitatea metroului din Moscova, primi o replica legata de discriminarea negrilor din statele din sud! domnul Lazaroiu a gresit, iar greseala apare pe un fond! ceea ce se intampla la guvern nu-l scuza, asa cum incercati dumneavoastra sa sustineti! schema dumneavoastra de gandire nu face altceva decat absolva de raspundere pe toti, caci intotdeauna se va gasi un contraexemplu! politizarea moralei o ingroapa definitiv!

Răspunde

judex - 07-27-2013

Fiecare a vazut in "grila" lui Lazaroiu ceea ce avea deja in cap in relatie cu A3: cei mai multi au vazut gratii, dar unii au vazut o plasa, o retea, un navod, un gratar...Genial sociolog, Lazaroiu ne-a intins o capcana, in care am cazut toti: ne-a obligat sa ne recunoastem pe noi insine, sa nu ne mai prefacem dupa cuvinte mincinoase, neutre,.... "Grila" lui Lazaroiu este, de fapt, oglinda fiecaruia. Sigur, daca nu ne place ce vedem in oglinda, putem nega existenta ei. Pentru ca Lazaroiu nu intra cu bocancii peste noi ca sa ne impuna proprile vederi, ca altii...Unii friseaza geniul, altii absurdul, altii prostia. Fiecare cu crucea lui. Mai multe cruci fac o grila.

Răspunde

judex - 07-27-2013

Din contra, dna Pora nu are dreptate absolut deloc. Sociologul Lazaroiu a facut cel mai rapid si ieftin sondaj din lume: cei care au vazut gratii s-au demascat prin asocierea subconstienta a A3 cu puscaria. Pixelul gri s-a razbunat pe pixelul albastru! Si cat s-o fi chinuit dreptaciul de Lazaroiu sa faca liniile alea strambe, saracul...Ah, si mai e o consecinta: a dovedit ca politica din Ro nu este lupta dintre dreapta si stanga, ci dintre dreapta si stramba. Revin: odgonul, dlor, navodul are odgon! Iar in navod a intrat narodul. Genial, Lazaroiu, tu esti opozitia (cea mai) de dreapta!

Răspunde

valexandru - 07-27-2013

unora nu le-a placut poanta lui Lazaroiu pentru ca era prea buna. Poanta lasa fara replica multa lume. Pacat ca pozitia nu-i permite .

Răspunde

valexandru - 07-27-2013

Aveti dreptate 100%, d-na Pora. Dar am ras cu lacrimi. Sa mearga in politica.

Răspunde

ronea - 07-27-2013

Dar de selectia de personal la nivelul Guvernului si cultura organizationala a acestei institutii cu 3 fosti ministri de invatamint care au plagiat vreo 2-3 incompatibbili plus un delincvent de drept comun + un prim-ministru care a plagiat si el si minte fara intrerupere in public ce ziceti?

Răspunde

Io din popor - 07-27-2013

cica avem stat de drept, dar fisele de post nu exista, dupa cum nu exista nici notiunea de vocatie profesionala! si apoi, orice institutie sta pe un set de principii si valori, iar managerul general are in fisa lui de post apararea principiilor si valorilor! cand s-a intamplat ce s-a intamplat, in discutie s-a pus sistemul de principii si valori, adica cultura fundamentala a institutiei! aceste lucruri le stie si domnul Marian Preda, caci e specialist in aceste probleme si merita citit cu interes cum a interpretat domnia-sa gestul domnului Lazaroiu! cat despre acesta, eu cred ca are clare limite cognitive..sa postezi asa ceva cand un post tv este sub ancheta? de aceea gestul domnului Lazaroiu aduce in discutie selectia de personal la nivelul institutiei in cauza si cultura ei organizationala..

Răspunde

Hansi - 07-27-2013

Lazaroiu concureaza revista Catavencu. Ma asteptam sa vad o astfel de postare intr-o revista de bascalie sau emisiune de-a lui Banciu de exemplu.

Răspunde

ronea - 07-27-2013

Sa admitem pina la un punct, dar atunci sa judecam peste tot cu aceeasi masura: daca te intriga faptul ca dupa ce a dezavuat postarea lui Lazaroiu - care in plus este si "interpretabila" (grila, navod, gratii?) Basescu nu l-ar fi dat afara din rindul consilierilor, atunci ce zici de sprijinul fara fisura acordat de prim-ministru delincventului Fenechiu, care mai e si un mare profesionist al privatizarilior (veti vedea...). Daca te intriga de exwemplu ca Funeriu ar fi obtinut bacalaureatul in Franta (care cica nu ar fi fost omologat in avansata Romanie), ce zici de plagiatul dovedit al lui Ponta? Chestiile astea te intriga: 1. la fel? 2.mai mult? 3.mai putin? 4.deloc? Iata intrebarea relevanta....

Răspunde

viorel domenico - 07-27-2013

Daca dl. Lazaroiu are o problema de ce nu il trimite dl. Basescu sa si-o rezolve? In Romania consultatiile medicale sunt gratuite. Daca dl. Lazaroiu il pune in dificultate pe dl. Basescu de ce nu trece dl. Basescu la eliminarea din aparatul Administratiei Prezidential a acestui om problematic? Nu cumva dl. presedinte impartaseste opiniile d-lui Lazaroiu, ride gros, marinareste, la aiurelile lui si il dezavueaza doar de ochii lumii/ Si pe urma cine va da dumneavoastra, doamna Andreea Pora, dreptul de a decide care sunt ziaristii care s-au situat de partea corecta a baricade si care nui? Corect e si dl. Alexandru Lazescu, pe care il tolerati in paginile revistei 22, desi dl. Lazescu a deturnat, in vremea cind era PDG al TVR, banii pentru CAS si CASS ai salariatilor, nu-i asa, doamna Pora? Doar fijndca scrie pe linie!!!!

Răspunde

judex - 07-26-2013

...daca spuneai "gluga si cuierul" in loc de mai localul (care are raspandire doar pe aratura de unde apari seara sa "faci" la buzunar drumetii) "sluga si boierul"...mai ca ti-as fi dat dreptate, mai mascatule...

Răspunde

- 07-26-2013

Postarea lui Lazaroiu era insotita de comentariul "Noua grila de programe". ... Intre gratii, navod si grila sunt multe asemanari, fiecare pricepe ce vrea. ... sau face pe prostul cum vrea, nu-i asa judex ? PS Lazaroiu este un foarte bun exemplu al vorbei "cum e sluga asa e si boieru' "

Răspunde

judex - 07-26-2013

...ca sa fiu mai clar: eu nu vad gratii (a zis Lazaroiu asa?) eu vad un navod. Si nu e clar daca inauntru este A3 sau noi...Asa e cand ziaristii se poarta corect politic, politicienii trebuie sa-i suplineasca in ingrosarea tuselor.

Răspunde

judex - 07-26-2013

Eu nu il vad pe Sebastian Lazaroiu nici pe departe atat de iresponsabil si imatur cum este prezentat aici de dna Pora. Si nici atat de inadecvat cum il vede dl. Basescu in acest caz. VCT l-a pus pe TB dupa gratii in Parlament si a fost inconjurat cu prietenie in studiol TV tocmai de cei care se vad azi inlocuind fundalul din tabloul cu gratiile in prim plan. Of, Freddie...

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22