Uuf!

Andrei Cornea 30.03.2010
SHARE 39

De același autor

Cum ar fi fost ca Voicu să fie secretar de stat la Interne?

Cred că nu suntem chiar puţini zilele acestea cei care, după ce am citit încremeniţi „stenogramele Voicu“, aflând cum îşi negocia acesta intervenţia cu afaceristul Căşuneanu, cum obţinea promisiuni slugarnice de la doi judecători de la Înalta Curte, între timp aşteptând noi cu înfrigurare să vedem dacă Înalta Curte va permite arestarea senatorului PSD şi dacă, în sfârşit, protecţia CSM asupra magistraţilor corupţi sau suspecţi de corupţie va mai slăbi în intensitate, nu suntem puţini cei care – aşadar – să ne fi zis: „era cât pe-aci să fim înghiţiţi definitiv de caracatiţă“! Şi poate vom mai fi zis unii dintre noi: „a meritat totuşi să votăm pe 6 decembrie 2009 cu Băsescu, cu toate cusururile lui“, şi nu cu Mircea Geoană sau să stăm acasă îmbufnaţi, teoretizând despre răul cel mic şi dictatorul cel mare. Cel puţin aşa sper: că unii dintre cei care au căzut în capcana propagandei televiziunilor încep azi să vadă gunoiul ce se ascundea sub minunata alianţă PSD-PNL ştampilată Johannis, care a pierdut alegerile numai cu 73.000 de voturi.

De fapt, tocmai ca să nu se ajungă aici – la arestarea, inculparea şi, eventual, la condamnarea la închisoare a unor figuri politice importante – parlamentari, miniştri şi foşti miniştri, primari – PSD şi PNL, susţinute de „sponsori“ – Vântu, Voiculescu, Patriciu – au făcut „totul“: au început, din 2005, prin a-i pune obstacole Monicăi Macovei, când au văzut că aceasta chiar vrea să reformeze justiţia şi că refuză să intervină pe lângă procurori în favoarea lui Patriciu. S-au mâniat când ea a vrut să înfiinţeze ANI şi i-au ridicat parlamentul împotrivă. L-au determinat pe Tăriceanu în 2006 să refuze alegerile anticipate, deoarece exista riscul ca Băsescu să devină prea puternic. Au scos PDL de la guvernare. Au încercat din răsputeri să-l schimbe pe Daniel Morar din fruntea DNA, atunci când au constatat că acesta îşi ia munca în serios.

Dacă nu au reuşit, au vrut, împingându-l înainte pe pionul Chiuariu, să desfiinţeze cu totul DNA pe considerente de „eficienţă“ şi să-l topească în DIICOT. Numai opoziţia Uniunii Europene şi rezistenţa lui Traian Băsescu i-au făcut să dea înapoi. Disperaţi, au realizat suspendarea preşedintelui în 2007 şi, nereuşindu-le demiterea, au vrut să-l înlocuiască cu Geoană prin alegeri în 2009. În final, au încercat şi operaţiunea „frauda electorală“, în cadrul căreia se spune că senatorul Cătălin Voicu avea un rol important de jucat, şi prin care ar fi trebuit să inverseze rezultatul alegerilor prezidenţiale. Aproape reuşiseră, susţinuţi de mizeria morală şi profesională a unor jurnalişti, de manipularea publicului, de fondurile imense puse în luptă, de erorile adversarilor! Aproape avuseseră succes în campania uriaşă de a-l demoniza pe preşedinte, zugrăvindu-l, dincolo de orice logică şi realitate, ca pe un dictator, susţinut de nemernici, de imbecili şi de o mână de „intelectuali arondaţi“, aparţinători, desigur, ambelor categorii.

Aşadar, credeţi că, dacă Geoană câştiga alegerile în decembrie, se mai cerea aprobarea Senatului pentru arestarea senatorului Voicu? Credeţi că ea mai era acordată – la limită de altfel? Credeţi că mai rezista Morar în fruntea DNA sau că mai exista DNA însuşi? Credeţi că ar mai fi avut palpitaţii azi alde judecătorii Costiniu şi Jipa? Aş! Credeţi că aţi mai fi auzit de vreun protest al judecătorilor pe lângă CSM – prima mişcare autentică „dinăuntrul sistemului“, care cere răspicat o reformă autentică? Credeţi că am mai fi citit măcar, pierdute prin presă, „dialogurile“ senatorului? Aş! Voicu domnea azi secretar de stat la Interne, iar Vanghelie făcea şi desfăcea miniştri. Chiar credeţi că vizita nocturnă a lui Geoană la Vântu a fost un „acte manqué“ şi că nu s-ar fi repetat la intervale regulate sau când „era nevoie“? Unii sunt supăraţi că, cică, România primeşte ordine de la FMI, UE sau americani. Preferaţi să-şi fi luat indicaţiile de la Vântu şi ruşi?

Dar, vor sări unii cu replica: corupţi sunt şi „dincolo“! Sunt. Şi unii, precum Solomon, primarul Craiovei, sau Gutău, primarul din Râmnicu-Vâlcea, sunt deja la închisoare pentru fapte de corupţie, ultimul condamnat definitiv. Falcă, primarul Aradului, poate şi Ridzi aşteaptă la rând. Cel puţin PDL, greu-greu, dar s-a desolidarizat totuşi de oamenii săi închişi şi nu i-a aclamat, precum, recent, PNL, care l-a elogiat pe fostul primar al oraşului Baia Mare, aflat în puşcărie. Până una-alta, singura instituţie din sistemul judiciar româ­nesc lăudată constant de Comisia Europeană este DNA. Iar DNA, condus de un om propus iniţial de Monica Macovei şi confirmat pe post de Traian Băsescu, s-a dovedit a fi singura piesă care „nu a mers cum trebuia“ în interiorul sistemului mafiot, compus din triunghiul politicieni-magistraţi-oameni de afaceri, sistem susţinut prin toate mijloacele de PSD şi PNL, sub vechile sau noile conduceri. DNA şi, într-o anumită măsură, ANI au stricat „jocurile“, au împiedicat acapararea totală a ţării, au menţinut încă vie firava şansă a vindecării.

Pe scurt, pe 6 decembrie am scăpat măcar de atât: ca, dintr-o ţară unde expresia „lupta împotriva corupţiei“ mai are totuşi o semnificaţie, să devenim una în care astfel de cuvinte să-şi aştepte pur şi simplu ştergerea din dicţionare, la cererea expresă a unor Voicu, Vanghelie şi Costiniu, cu aprobarea unor jurişti-megafon ca Mona Pivniceru şi spre încântarea televiziunilor-trombon, unde jurnalistul „suflător“ Bogdan Chireac e încă o figură frecventabilă. Fie şi prin urechile acului şi deloc definitiv, deocamdată am scăpat. Uuuf! //

Cuvinte cheie: stenograme, CSM, DNA, DIICOT, ANI

TAGS:

Comentarii 39

andrei - 04-20-2010

Cine ne poate spune cu ce se ocupa ILEANA LUCACIU, respectabil critic de teatru azi, la ziarul SAPTAMANA, pe vremuri??? Ce stiti despre dosarul ei? Fac o ampla documentare despre secretele domniei sale si am nevoie de tot ce stiti... O mare "luptatoare anticomunista" de azi, Ileana Lucaciu, de la Romania libera, pe vremea cind era la Saptamina era zeloasa in astfel de operatiuni, iar acum se bazeaza pe pretinsul nostru deficit de memorie.

Răspunde

valexandru - 04-07-2010

Norocul este cum si-l face omul. Basescu a luptat pana in ultima clipa si a castigat. Daniel Morar este singurul la fel de determinat ca si Presedintele. Va mai intrebati cine sa-i urmeze lui Basescu?

Răspunde

rupa vili - 04-05-2010

am trecut si eu prin cea trecut veteranul, dar in anul 1998 AM INVINS SISTEMUL SECURISTO-COMUNIST DIN ROMANIA SCRISOARE DESCHISA CATRE PRESEDINTELE ROMANIEI Frica va face sa traiti in minciuna! VREAU SA SCHIMB CODUL PENAL DUPA CEL DIN OLANDA SAU DIN SUEDIA PERSECUTAT SI TORTURAT DE POLITIA SI JUSTITIA DIN HUNEDOARA 1998 AM FOST ARESTAT FARA PROBE,UN DOSAR SE JUDECA DUPA PROBE NU DUPA VORBE FARA SA POATA FI PROBATE. AM FOST BATUT DE SAREA SANGE DIN MINE CA DIN ROBINET,AM FOST LEGAT IN LANTURI LA MAINI SI PICIOARE SI O BARA DE FIER LEGATE DE LANTURI TIMP DE 81 DE NOPTI,NU AVEAM DREPTUL SA FAC UN DUS,CAND MERGEAM LA WC,COLEGI DE CELULA MA STERGEAU LA FUND,PENTRU CA EU NU PUTEAM CA AVEAM MAINILE LEGATE DE LANTURI SI CATUSE,AM FOST VIZITAT DE CATRE COLONELUL COJOCARU DE LA PARCHETUL MILITAR CRAIOVA,CARE MA VAZUT LEGAT IN LANTURI LA MAINI SI LA PICIOARE SI O BARA DE FIER LEGATA DE LANTURI,ACEST COLONEL COJOCARU,MA PUS SA DAU O DECLARATIE,AM MAI FOST VAZUT LEGAT IN LANTURI DE CATRE PROCURORUL HERBAN DE LA PARCHET DEVA,SI ACESTA MA PUS SA DAU O DECLARATIE, NAM MANCAT NIMIC ZECE ZILE NUMAI APA AM BAUT,SI ACUM MA JUDEC LA CEDO UNDE CEREREA MEA A FOST ADMISA,SI MI SA DAT DREPTATE, CRED CA DUPA CAT AM FOST SUPUS TORTURII SI MAI MULT AM FOST AMENINTAT CA O SA FIU IMPUSCAT SI ARUNCAT IN BARAJ CA MANCARE PENTRU PESTI DE CATRE COLONELUL COZMA DE LA POLITIA DEVA,AM DREPTUL LA UN PROCES ECHITABIL INTRUN STAT DEMOCRAT. CU RESPECT VILI RUPA DIN HUNEDOARA TEL.0721758747 PS.CREDETI CA ESTE NORMAL.VREAU SA FAC UN FILM DESPRE ACEST CAZ ACUM DUPA ZECE ANI DE LUPTA CU SISTEMUL SECURISTO-COMUNIST DIN HUNEDOARA PE CARE AM REUSIT SA-L INVING ,NU MAI AM DREPTUL SA MUNCESC ,AM PRIMIT O SCRISOARE DE LA POLITIA DIN HUNEDOARA IN CARE AM CERUT SA FAC UN CURS DE CALIFICARE SI MI SA INTERZIS,CE SA MA FAC,CA VREAU SA MUNCESC CINSTIT. VA INTREB DE CE NU BENEFICIEZ SI EU DE O PENSIE DE REVOLUTIONAR CA AM DEMONSTRAT CA MAM LUPTAT CU SECURITATEA COMUNISTA DIN HUNEDOARA TIMP DE 10 ANI SI INCA MAI LUPT SI ACUM. VA INTREB DE CE NU AU PATIT NIMIC CEI CARE MAU ARESTAT SI TORTURAT NEVINOVAT,POLITITSTI,PROCURORII,SI JUDECATORII. VA INTREB DACA ATI FI IN LOCUL MEU CE ATI FACE,CA VREAU SI EU SA FAC CEVA SI AM VORBIT CU AVOCATUL SILVASAN SI A SPUS CA NU VREA SA MA REPREZINTE,PENTRU CA O SA I SE FACA PRESIUNI,AM VORBIT SI CU AVOCAT DOANCA EMIL SI ACESTA MIA SPUS CA EL ARE UN COPIL SI NU VREA SA NU MAI AIBA BANI SAI CUMPERE CEVA LA COPIL,AM VORBIT SI CU AVOCATUL STEFAN EREMIA CARE MIA SPUS CA EL ARE O FATA CARE ESTE SI IA IN AVOCATURA SI VA TREBUI SA ACUZE PROCURORI SI JUDECATORI ,SI NU VREA SAI FACA PROBLEME LA FATA LUI. LE ESTE FRICA CA SE FAC PRESIUNI ASUPRA LOR SI NU VOR SA MA REPREZINTE IN INSTANTA,VA CER AJUTORUL. EU LA VARSTA DE 16 ANI IN ANUL 1989 IN DECEMBRIE DE REVOLUTIE AM CALCAT IN PICIOARE TABLOURILE LUI CEAUSESCU ,AM DAT FOC LA CARTILE CU CEAUSESCU DIN ,AM STRIGAT IN MULTIME JOS COMUNISTII JOS CEAUSESCU,DAR EU NU AM PRIMIT NICI O PENSIE DE REVOLUTIONAR,ESTE ADEVARAT EU NU AM FOST R

Răspunde

CASANDRA - 04-04-2010

PENTRU AUTORUL COMENTARILIULUI NO 6 : NU ESTI NUMAI NAIVA ESTI PROASTA DE-A DREPTU!!!

Răspunde

Stormbringer - 04-02-2010

Frumosi ochelari de cal! Oare Dnul Casuneanu nu este prieten si cu Domnul Basescu, si cu Domnul Cocos? Iar raspindirea inregistrarilor de la SRI prin presa vi se pare ca are vreo legatura cu o justitie normala? Iar ziaristii se substituie justitiei, ca e corupta? Bai traim in comunism! Si 22 face parte din sistem, de data asta - Scinteia Portocalie. Chiar vi se pare o mare diferenta intre imnpuscarea lui Ceausescu la Tirgoviste si ce se intimpla prin presa? Nu comentez vina indivizilor, ci modul in care au loc lucrurile! Tipam la CSM, dar cine i-a lasat acolo anul trecut? Bunica ?

Răspunde

Maria R. - 04-02-2010

Nu,nu am scapat de nimic. Cazul Ridzi? Banii sifonati prin lucrari date pe sub mana unor fideli de partid? Circul mediatic facut de DNA ba cu un Nastase,ba cu un Patriciu,dar NICIODATA un dosar finalizat si intocmai beton de procurori? Si de ce as crede eu ca judecatori ca si Costiniu nu au favorizat si personaje interlope din PDL? Don Costel de la Craiova nu spune nimanui,nimic?Era ala care punea oameni in lanturi... Acum e zgomotul Voicu,ce va mai urma? Bun,PSD si PNL au pierdut alegerile,pe mana lor,dar PDL face ceea ce trebuie,cumva? Chiar credeti ca e plin de oameni cinstiti si devotati interesului public? Nu,nu credeti asta,dar vreti sa convingeti pe altii ca asa e,doar-doar mai creste rasplata pentru unii sau altii. Plus a 11-a porunca:PSD+PC+PNL=raul absolut,PDL=binele imaculat. Totusi,mai reflectati!

Răspunde

Ciupingher - 04-02-2010

D-le Liviu apreciez observatia in legatura cu acel cuvant scris gresit dar nu a fost din nestiinta ci din graba si e posibil sa mai apara si altele, dar ati fost rautacios pentru trimiterea facuta si va promit ca nu o sa mai dau drumul la comentariu fara sa-l verific dupa ce l-am scris.

Răspunde

Ioan Mihai Greceanu - 04-02-2010

Foarte bun articol. Cel mai imbucurator lucru este ca a aparut o brese in interiorul corpului magistratilor, atit de omogen pina acum in a respinge orice initiativa de schimbare in bine. Sunt putini dar sper ca mai multi gindesc ca acestia care au putut semna un protest asumindu-si riscuri personale. Trebuie sa-i sprijinim. Multumesc Andrei Cornea ca ai ramas acelasi om integru cum te stiu din liceu. In Greceanu

Răspunde

Ciupingher - 04-02-2010

D-le Liviu, am citit cartea si sunt deacord cu dvs.,dar ce ma intriga cel mai mult este faptul ca sunteti pe aceeasi baricada cu cel care face pe lupul moralist adica nu Basescu este cel mai in masura sa critice comunismul,ca de fapt se critica pe el,sistemul ticalosit pe care il sustine in continuare si mai stiu eu ce face in contradictie cu ceea ce spune.Cititi ce scrie Goe sau cazul ministrului Oprea fostul sef al mafiei Nastase cum il numea Basescu la acea vreme si acum ce face il pune in fruntea carei mafii a sa?Vedeti acea manipulare de care vorbiti continua,iar eu unul nu mai vreau sa fiu deacord cu asa ceva.In alta oridine,sincer va primesc scuzele si in acelas timp imi cer si eu scuze pentru limbajul folosit in unele comentarii si va doresc un paste fericit!

Răspunde

Sean - 04-02-2010

@Coman Horatiu-Medias>>> 1.Citez din dvs. "Pentru mine criteriul de estimare a fost dintotdeuna PSD-FSN, creuzetul, matritza coruptiei postdecembriste. In functie de aliantele facute cu acestia mi-am estimat intotdeauna votul (aliantele de fond, oculte, fara protocol politic asumat). 2.Citez de pe Wikipedia(un site de cultura generala, pe care vi-l recomand) " La alegerile legislative din 1992 a fost ales deputat de Vaslui din partea FSN (1992 – 1996)". No, amu cum îi? P.S. Diavolul se ascunde în detalii!

Răspunde

Grammaticus - 04-01-2010

#Naiva sau Naivul (caci nu se stie niciodata): amestec de buruieni felurite in "comentariu" dar pe langa aburii ce se vor otraviti se degaja si oarece portret de om complexat, fara argumente...

Răspunde

Grammaticus - 04-01-2010

Da, putea fi ministru de interne! Nu am nici o indoiala! Nu am uitat personaje de trista amintire, provenite din cei mai analfabeti militieni gen "tata Nitu" (porecla spune totul, esentializeaza mafia de tip mahalagesc, specificul interlopului romanesc). Insa, daca ati observat vreodata, si dl. "profesor", "doctor" etc. etc. Oprea, este tot un agramat. Ei bine, cine a scris/spus "voiu sa fac din administratiune o a doua magistratura?" (raspuns: V. L. initialele le completati dvs.) Un vis la care nu trebuie renuntat usor.

Răspunde

ANAMORF - 04-01-2010

Cornea e un bun exemplu de "homo scholasticus", daca citeste careva Bourdieu...

Răspunde

Ion Taranistul - 04-01-2010

Da. Aveti dreptate. Dumnezeu ne-a ocrotit si am scapat, chiar si la "mustata " de cele , atit de bine relevate in articolul dvs. Cred , ca pentru a continua acest inceput bun trebuie ca opinia publica sa sprijine actiuni ca cea a celor 300 de magistrati, opinie publica impartiala , care sa nu tina cont de partidul din care face parte. In toate partidele , actuale , din Romania exista seduristo-comunisti care si-au luat numele de democrati , social democrati , liberali sau democrat -liberali. Coruptia a cuprins toate partidele , asaincit , noi societatea civila trbebuie sa avem un cuvint greu de spus in aceasta lupta teribila cu acest flagel impresionant. Ar fi bine , dupa umila mea parere sa acordam o noua sansa unui partid istoric, cu traditie , care a dat nenumarati martiri pentru binele tarii , dar care , prin manevere oculte de tip bolsevic , bine regizate de Ion Iliescu a fost infiltrat de securisto-comunisti si compromis in fata tinerelor generatii . Stiu . Este un efort mare , greu , dar intelectualii de rasa ai acestei tari trebuie sa ajute la refacerea acestui partid , cu atit mai mult cu cit Europa este si va fi inca mult timp Crestin-Democrata. Renasterea acestui partid -PNTCD- AR OFERI VARIANTA DE ALTERNARE LA GUVERNAREA SERIOASA SI MODERNA A TARII.Fara presa , scrisa si audiovizuala , eforturile membrilor sai sunt ineficiente. Cred ca o mai buna colaborare intre societatea civila si acest partid ar pune la grea incercare escaladarea flagelului coruptiei. Asa sa ne ajute Dumnezeu!

Răspunde

Muccelmic - 04-01-2010

Domnule Cornea! Ati uitat sa spuneti ca e meritul conducătorului luminat! Hai sa fim serioşi!

Răspunde

Coman Horatiu - Medias - 04-01-2010

Aveti dreptate d-le Cornea ! Articolul d-voastra e binevenit prin sensul sau rezumativ, oarecum recapitulativ, acum cand "cazul Voicu" demonstreaza limpede, ca intr-un revelator de laborator, ceea ce se pregatea in creuzetul alegerilor prezidentiale. Miza monstruoasei coalitii era guvernarea ilimitata sub fatzada democratica (de aici si veritabila "teologie pocedurala" pe care o invoca toti corifeii si lacheii mezaliantei politice PNL-PSD; impunitatea juridica le este vitala prea multora dintre ei). Preacurvia PNL-PSD a fost atat de eficace mediatic incat a ajuns sa-si dreseze prin automatism adeptii; prin automatismul urii induse impotriva presedintelui Basescu. O ura irationala. Demonizarea presedintelui a fost utilizata ca paravan pentru turpitudinile pretinse de politica de agenda ascunsa. Demonizarea sistematica a neutralizat pana si bunul simt al antifesenistilor dintotdeauna (printre care si multi prieteni de-ai mei). "Incrucisarea" din ratiuni oculte PNL-PSD (rase pana de curand neincrucisabile) nu mai starneste nici macar rosu-n obraz; pentru ei "cazul Basescu" explica si justifica totul (!). E cheia paspartu pentru orice turpitudine politica imaginabila. Ca fost liberal in Medias (perioada martie 90 - toamna 2006) am inteles la timp ca la varful PNL decizia politica a incaput pe maini uzurpatoare. Prea multi dintre prietenii mei, din pacate, au ramas in inertiile liberaloide de circumstanta. Discursul liberal impecabil, chiar libertarian, al lui Patriciu (eminentza cenusie a ruinei, fara valoare istorica, la care a ajuns ultimul partid "istoric") e o perdea de fum pentru recursul cronic si privilegiat la Stat al acestui capitalist de carton. Pentru mine criteriul de estimare a fost dintotdeuna PSD-FSN, creuzetul, matritza coruptiei postdecembriste. In functie de aliantele facute cu acestia mi-am estimat intotdeauna votul (aliantele de fond, oculte, fara protocol politic asumat). Dupa demisia PNL (preacurvia PNL-PSD), inertiile induse de morga liberaloida au devenit de-a dreptul periculoase. Demisionarii liberali aduceau cu ei in mezalianta shtaiful de finete care lipsea smecheriei - mai agrariene- a ciracilor lui Nastase, Iliescu si Vanghelie.. Sau dupa cum observa, sagace, Traian Ungureanu : "Partidul National Liberal a devenit cel mai periculos grup politic romanesc. Nu e un triumf fara competitie. Insa ce au reusit liberalii are ceva iscusit si indraznet. O ticalosie stilata, ca un zimbet de chelner chipes si hot."

Răspunde

PAFI - 04-01-2010

Sunt inginer si am invatat ca atunci cand vrei sa rezolvi o problema trebuie sa dai la o parte lucrurile mai putin semnificative. Cei care vor sa ascunda adevarul il ingroapa sub o gramada de minciuni sau de amanunte fara importanta, tocmai pentru a-l face mai greu de descoperit. De aici confuzia de la alegeri: sub o ploaie de minciuni sau de adevaruri trunchiate, ceea ce era cu adevarat important nu se vedea de la inceput. Era nevoie de o analiza, din fericire - dupa mine - cei mai multi au reusit sa judece corect.

Răspunde

Goe - 04-01-2010

Parca v-asi da dreptate si nu prea. Spuneti va rog daca e adevarat sau nu: 1.Cazul ridzi a fost descoperit de presa, ma rog, tolontan si gsp...daca nu erau acestia, ridzi mai era ministru...? 2.Solomon a fost arestat la comanda politica a lui udrea pt excluderea firmelor lui cucos de la licitatiile organizate in Craiova.....? 3.Falca e arestat sau nu.....? 4.Ce pedeapsa a primit Gutau pt coruptie..3 ani cu suspendare sau cat? E NUMAI PRAF IN OCHI !!

Răspunde

TomaN - 04-01-2010

Mai este mult pana departe ... Da, domnule Cornea pe langa cei doi factori de baza ai minunii din Decembrie 2009: integritatea DNA si increderea acordata "celorlalti" de catre electorat trebuie mentionata si mobilizariea electoratului din diaspora. Acest ultim factor pare sa fi contat decisiv. Aceasta transformare a electoratului (intern si extern) trebuie sa fie intarita in tara printr-o mobilizare a societatii civile in sprijinul "Apelului judecatorilor pentru integritate si demnitate". Nu numai judecatorii au nevoie de integritate si demnitate in justitie. Noi, cetatenii simpli, putem doar sa semnam aceste demersuri si iesim la vot din patru in patru ani. Si nici atunci cand ne mobilizam exemplar nu putem conta pe puritatea votului nostru din cauza impuritatii sistemului electoral. Legea Electorala trebuie corectata urgent. Nu trebuie sa mai fie permisa modificarea structurii parlamentului rezultata in urma validarii scrutinului. Doar prin intarirea simultana a acestor doi piloni ai statului: Puterea Judecatoreasca si Puterea Legislativa vom putea avea sansa de a permite celei de-a treia Puteri, cea Executiva sa realizeze reforma Statului de Drept. In caz contrar, degeaba taiem niste capete, vor creste alte zece la loc.

Răspunde

Liviu din Timisoara - 04-01-2010

Ciupingher, pentru ca trufia, din orice motiv, este unul dintre cele mai mari defecte, imi cer scuze ca m-am lasat purtat.Sunt convins ca, la fel ca oricare de aici, iti doresti ca lucrurile sa mearga bine in Romania.Daca nu, pacatul tau sa fie. Totusi, te rog sa cauti intr-o biblioteca " Sfarsitul inocentei " ( Stephen Koch ) si, poate, iti va placea...Vei vedea, pe baza unor documente si marturii ...cum pot fi manipulati oamenii...cum s-au intrepatruns serviciile secrete sovietice cu miscarea sindicala si cum au manipulat intelectualitatea. Vei fi uimit sa afli ca, spre exemplu, Stalin ar fi putut impiedica ascensiunea lui Hitler.Sau altele, de natura sociala ...Ca parere personala, sunt convins ca o parte a fostei securitati si-a facut toate temele.Spre exemplu, mi se pare ciudat ca un lider sindical sa fie membru PSD, tocmai aflat in opozitie. Inca odata, te rog sa ma scuzi.

Răspunde

Cri - 04-01-2010

Parca ar fi un discurs PCR

Răspunde

Liviu din Timisoara - 04-01-2010

Pentru Ciupingher :".... de i- ti permiti sa zici de mine ca sunt...." ITI permiti sa-mi arunci manusa dupa ce termini manualul de gramatica, da?Parca prin clasa a VIII-a era asta ...

Răspunde

Cristian Schioparlan - 04-01-2010

Salut, Andrei! Este de necrezut cu cata obraznicie iti (ne) dau lectii de morala unii. Ii sar in cap lui Basescu, era de asteptat, pentru faradelegile comise de Voicu. Postaci, de inteles, dar in continuare ne sfideaza, e tara lor, se pare. Chiar si tu te lasi usor speriat de ideea ca se poate reveni la normal intr-o tara anormala. Te feresti sa spui de-a dreptul ca Jipa si Costiniu nu sunt doar de luat atitudine, ci de anchetare pentru tainuirea infractorului. In ce tara normala judecatorul isi cere scuze fata de infractor ca nu a putut sa incalce legea pentru el? Citez: "am facut tot ce e omeneste posibil pentru rezolvare"!!! Intr-o tara normala Voicu ar primi vreo 350 de ani puscarie "without possibility of payroll", iar Jipa si Costiniu suspendati definitiv din magistratura, in cel mai bun caz pentru ei. Eh, nu! Ei, listacii, in continuare de ce a vandut Basescu flota, pe care a vandut-o Vacaroiu? Dar de ce Casuneanu a cerut ajutor de la Voicu si nu de la Basescu, ii intreb ??? Dupa stenograme (daca sunt adevarate, sunt convins ca sunt 100% adevarate-au amutit dupa arestare, nu s-au mai furat alegerile, nu s-a mai falsificat nimic), Gioana insusi trebuie redirectionat la Jilava, in cea mai mare viteza, fara nici o discutie. Si toti care fac ce a facut el, de oriunde ar veni si din orice partid ar face parte. Altfel o sa stam sa ne lamentam de ce in Romania nu se misca nimic!? Iti mai strecoara tot felul de diversionisti texte pentru debili mentali, cum ca de ce Casuneanu nu a fost rasplatit pentru apartamentul de 1 milion de dolari pe care i l-a facut cadou fiicei basesciene, de parca daca acest lucru ar fi verificabil nu s-ar gasi nici un procuror sa ia taurul de coarne si alte manipulari grosiere marca securitate speriata. Lustratia a bagat frica in Iliescu, a ajuns sa debiteze, de fapt dintotdeauna a debitat, disperare "disperata" ...

Răspunde

un cetatean. - 04-01-2010

Versuri inspirate dupa HEGEL FILOZOFARE Ganduri determinate de bine si de rau, La judecata, ca relatie a gandirii contra unui rau, Cetateni, putere si bogatie, s-au ridicat din cele doua, Spiritul care anima forme ale judecatii din cele doua, Aceasta se intampla cand judecata devine silogism, Miscare mediata va iesi in relief spre umanism, Constiinta nobila se gaseste in judecata, Ea nu este un sine, este substanta Universala ce cata, Scopul si continutul absolut raportandu-se pozitiv, De continutul sau, existenta in fapt lucreaza si este reala spre al nostru apelativ, Universalul uneste existenta, in fapt, in genere, Asa cum constiinta se constituie in fapt , in genere, Fiinta instrainata de sine este insinele, Respectul din partea celorlalti va fi binele, Universalul gandit este cel care exista, Va deveni o putere reala ce coexista, Prin Patapievici Presedinte, Va aduce dubla realitate printr-o minte fierbinte, Ca un om sa spuna adevarul valabil, Marketing politic, cetateni si vointa particulara exteriorizate foarte valabil, Pentru ca deocamdata purul prin fiinta nu s-a sacrificat, Numai el s-a exteriorizat, Sa ne sacrificam pentru altii, Fiinta in fapt isi bucura gandurile cu onoare si prin altii, Patapievici este alesul, acest BINE, spre sfat raspandeste puterea in stat, Bucurati-va de viata reala, O filozofare intr-o lume banala, Ganduri determinate de bine si de rau, La judecata, ca relatie a gandirii contra unui rau, Raul este Comunismul, Prin acest om vom cunoaste binele si pluralismul.

Răspunde

un cetatean. - 04-01-2010

Scrisoare deschisa catre domnul Horia Roman PATAPIEVICI. BUCURESTI, 28 january 2010. Stimate domnule Horia Roman PATAPIEVICI, Doresc sa subliniez faptul ca spiritual, natiunea noastra este marginita de ratiunea cu care alegem, intru-cat realitatile pe care le-am trait s-au ridicat la rang de adevar, ceea ce am dorit s-a implinit, spiritul romanesc ne indeamna sa propasim pe un drum fara intoarcere, in sens pozitiv, aceasta poate fi reprezentat de fapt de Lumea in care traim si pe care dorim sa o dezvoltam si depinde de acceptarea dumneavoastra de a candida la alegerile din anul 2014. Sper ca alegerile viitoare sa fie castigate de dumneavoastra, natiunea romana impreuna cu dumneavoastra spera sa ajunga la intelegere si colaborare , speram ca dumneavoastra sa candidati pentru viitoarele alegeri. Spuneam un pic mai devreme ca spiritual natiunea noastra este marginita de ratiune. Spun acum, continui, ca spiritul natiunii noastre, a unor categorii de cetateni, ce cuprinde iubitori de frumos, drept si just are in structura lui observarea unor evenimente, a unor categorii de evenimente care s-au succedat pe parcursul ultimilor ani, evenimente in plina desfasurare, in sensul ca s-au aplicat constituirile de realitati gasite in universul atat de incercat, denumit generic ROMANIA. Romania are nevoie de dumneavoastra. Impreuna, cu speranta am parcurs acest drum, acest Univers, aceasta Romanie. Il vom parcurge in continuare, ne dorim sa preluati Presedintia Romaniei, toate lucrurile intalnite, toate lucrurile gasite a fi adevarate sau false, sa devina din fals adevarat si din adevarat sa devina certitudine, sa suprimam falsitatea, sa nu mai existe acest aspect in viata social politica publica, adevarul sa devina esenta noastra obiectiva , sa ne transformam, sa devina elementele atat de necesare oricarui cetatean din Romania si Uniunea Europeana si repet, in final sa candidati la alegerile din 2014. Ne confruntam cu criza economica mondiala, ne confruntam cu anumite acte ilegale, ne confruntam cu neajunsurile, natiunea romana va cere sa deveniti Presedintele pentru o Romanie moderna, sa determinati faptele pozitive, lucrurile sa devina lucruri precise, gandite intr-un mod pozitiv, sa avem parte de lucruri variate , felurite, dupa gust, aparenta profunda si spirit , sa devenim in acel nou mandat pe care il veti castiga deosebiti ca oameni, sa votam pentru Legi drepte, fiecare dintre noi sa devina ARBITRU, sa posedam si sa cunoastem aceste Legi ca atare si sa le respectam, intr-un cuvant sa fim cei ce judeca, acest lucru fiind reprezentat de Puterea Noastra – RATIUNEA si chiar sa filozofam despre BINE si despre RAU, despre partide de dreapta si despre PSD. Etica noastra de romani, este spiritul nostru atat de obiectiv si curat. Etica noastra este Pritetenia Noastra. Va invit sa fim prieteni cu totii, sa fim prieteni unul cu altul, sa fim impreuna atat in perioada d

Răspunde

Anonymous - 04-01-2010

Excelent Articol!

Răspunde

Emanuel Tanjala - 03-31-2010

Gata,gata, sa ne treaca un glonte prin sira spinarii. Feresaca Bunul Dumnezeu, de mizeria PSD-ista. Fereasca Dumnezeu, sa fi incaput pe mana acestor ticalosi. Ma gandesc: se putea intampla asa ceva in perioada Maniu? Puteau exista in politica figurii jalnicde ca: Becali, VC Tudor, Voicu, Hrebenciuc, Vanghelie? Nu mai credeam in minuni,a dat Domnul sa se intample, Doamne ajuta Romania.

Răspunde

Sean - 03-31-2010

Asa e! Am scapat de dracu! Sa speram cu nu dam de ma-sa!

Răspunde

Ciupingher - 03-31-2010

D-le Liviu deTimisoara d-ta ai niste calitati din astea de clar vazator de i- ti permiti sa zici de mine ca sunt pe din afara pupincurismului de care dai dovada? te rog sa ma scoti din paranteza in care m-ai inclus si daca vrei sa ne duelam pe comentarii considera ca ti-am aruncat manusa,te astept.

Răspunde

taranistu - 03-31-2010

UUf! Cum ar fi sa fie Teo deputat? Sa traiti bine!

Răspunde

Liviu din Timisoara - 03-31-2010

Iar Basescu, iar politizare intr-un caz strict penal ... Zau, alta placa nu aveti? Daca probele materiale (asa cum este o inregistrare a carei autenticitate se verifica in cateva minute, din spectrele vocale ) arata niste judecatori de rang inalt ...facand temenele, susotind ...nu va deranjeaza, zau ca ne despart prapastii.Pe de ALTA parte (Ciupingher, nu te amesteca, fiindca esti complet depasit, aici ) vine presedintele Senatului sa inflameze relatiile care tin de interesele militare ale tarii, ale modului in care Romania lupta pentru o anume pozitie in NATO... cu consecinte locale ...stati putin si judecati ... cat de periculos poate deveni INTERESUL DE PARTID. Inainte de a ma lua cu fel de fel de comentarii, raspundeti-mi cati soldati are Suedia in Afganistan sau Irak? (Ciupingher, relax:m-am adresat doar cunoscatorilor.)

Răspunde

Mary - 03-31-2010

Cred ca nu suntem chiar putini zilele acestea cei care dupa ce am citit incremeniti ca afaceristul Casuneanu se plangea ca a fost marginalizat de PDL in conditiile in care el i-a dat Ioanei Basescu cei aproape un milion de dolari pentru cumpararea apartamentului iar d-l Cornea nu scoate o vorbulita!Oare dece?face cumva parte din corul basescienilor ,ca sa fiu elegant sa nu folosesc alt cuvant?

Răspunde

Liviu din Timisoara - 03-31-2010

Da, au fost cateva batalii castigate. Razboiul continua.De acum incolo, cheia cea mai importanta sta in mainile Justitiei. Nu exista un alt garant al normalizarii.Cerem tuturor politicienilor neimplicati, indiferent din care partid fac parte, sa-i respinga pe cei manjiti.

Răspunde

Naiva - 03-31-2010

Doamne, cand o sa-l vedem si pe Basescu la zdup dupa toate jafurile ce le-a coordonat? Doamne, pardon Marx (ca dl. Cornea e ateu marxist, nu-i cusher cu Torra. ca de evanghelii nici nu poate fi vorba!), cand o sa scrie editorialistul lui "22" si despre necesitatea ca cel care ne-a lasat fara flota (toata lumea stie ca-i Basescu acela) sa fie arestat si judecat? Pentru ca Voicu e un mic gainar, ex-securist, care a facut trafic de influenta, o practica generala si cu foloase inzecite in Romania nomenklaturii - ministri, directori, presedinti, rectori, decani, sefi de catedre s.a.m.d.). Atunci o sa cred ce scrie dl. Cornea. Iar voi, cei din redactie, cenzurati-ma, ca doar sunteti trompeta lui Basescu. Si nu lasati pe site decat "opinii" (vorbe scrise la comenzi) pup-in-basiste. Sunt convinsa de asta.

Răspunde

Anni - 03-30-2010

Ceea ce ma bucura cel mai mult este ca se mai poate spera in Romania, si asta pentru ca mai sint oameni de bun simt care nu se lasa batuti de sistemul politic si economic de tip mafiot!Jurnalistii si societatea civila au avut un rol foarte impotant in aceasta lupta si acum incep sa se vada rezultatele!In tara mea de adoptie(Grecia),unde traiesc de aproape 30 de ani,sistemul a reusit sa inghita tot!Pentru asta am facut 500 de km.ca sa votez pe Basescu(de doua ori)!

Răspunde

Gladiatorul - 03-30-2010

Domnule Cornea, Sper din tot sufletul ca nu considerati incheiata lupta cu Caracatita Romaneasca. Este nevoie de multa munca si perseverenta din partea jurnalistilor, pentru trezirea Societatii Civile -inexistenta pana acum. Nu trebuie sub niciun motiv sa abandonati subiectul "Voicu-Jipa-Costiniu & Co." Daca veti trece la alte subiecte ne vom simti iarasi abandonati, ne va "fura" peisajul altor stiri, si peste cazul sus-mentionat se va asterne tacerea. Iar EI, tovarasii alesi, vor continua sa faca ceeace stiu ei cel mai bine: sa ne praduiasca in continuare.

Răspunde

Marian - 03-30-2010

Am avut un mare, mare noroc ca nu a iesit Geoana. Imi pare rau cum a ajuns PNL-ul si asta mai ales ca daca PDL o da in bara cu guvernarea...nu stiu pe cine am mai putea vota.

Răspunde

I.E. - 03-30-2010

Nici nu-mi vine sa cred ca ne-a mai gasit si pe noi norocul pe-acasa.Chiar nu-mi pot inchipui ce viata am fi avut in formula dorita de GRIVCO.Ne-am mai fi numit sau considerat oameni ?Mai indrazneam sa gandim sau sa ne dam cu parerea?As ! Ne sufla Vantu,ne batea Gandu(Patriciu),ne-ngropau antenele VoIculescului.Iar mizerabilii executanti:antonescu si tot PNL,geoana,guse si tot PSD,fatarnicii din PDL si ceilalti ne-nsemnati din ne-nsemnate grupari,ONG-uri si alte adunaturi erau coristi pe toate vocile.OARE CHIAR AM SCAPAT,NE VOM LECUI ?

Răspunde

adrian - 03-30-2010

Cat adevar in acest articol!

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22