Pe aceeași temă
CFR Marfa va disponibiliza probabil 2.500 de angajati, a declarat premierul Victor Ponta, care a sustinut ca acesta este pretul pentru faptul ca Guvernul a fost "sabotat" anul trecut in incercarea de a rezolva problemele companiei. Privatizarea CFR Marfa a produs atunci o disputa intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta, seful Guvernului cerand ca vanzarea companiei sa fie reavizata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, condus de Basescu, iar presedintele cerand ca Ponta sa isi asume raspunderea pentru privatizare, relateaza Hotnews.
"Anul trecut am fost sabotati si nu am putut sa rezolvam problema CFR Marfa, acum probabil 2.500 de oameni o sa-si piarda locul de munca, dar asta e pretul pentru sabotajele pe care le-am tot suferit anul trecut", a spus Ponta in sedinta de guvern, intr-o discutie cu noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus.
Primul ministru nu a precizat la ce se refera atunci cand a invocat aceste "sabotaje".
In luna iunie a anului trecut, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii.
CITITI SI: Guvernul are in vedere o RESTRUCTURARE AGRESIVA a CFR Marfa-draft al scrisorii de intentie cu FMI
In urma cu doua saptamani, ministrul Transporturilor de atunci, Dan Sova, a anuntat ca CFR Marfa va incepe concedierea a peste 2.000 de oameni, din cauza situatiei financiare nefavorabile, in lipsa acestei masuri transportatorul feroviar riscand sa ramana fara fond de salarii din august.
"Cifra concedierilor la CFR Marfa a fost stabilita in noiembrie anul trecut la 2.500 de oameni, trebuia facuta din februarie. Nu s-a facut. (...) Din pacate, fara aceste concedieri in luna august - si asa sunt probleme cu fondul de salarii - ramanem fara fond de salarii. Deci este o problema foarte mare si trebuie rezolvata foarte rapid", a spus ministrul, raspunzand unei intrebari.
El a precizat ca numarul celor disponibilizati va fi mai mic de 2.500, in contextul in care aproximativ 200 au iesit intre timp la pensie, iar cei care vor pleca vor beneficia de salarii compensatorii, pana la 24 de luni, banii aflandu-se la Ministerul Muncii.
Sova a precizat ca s-a incercat gasirea unor solutii de concediere in doua etape sau concedierea unui numar mai mic de persoane, insa in urma discutiilor cu Fondul Monetar International si analiza exacta a cifrelor propunerile nu s-au putut concretiza.
Activitatea CFR Marfa "se pierde" daca numarul de concedieri va depasi 1.480 de persoane, deoarece compania nu va mai avea "cine sa duca mai departe contractele", a declarat atunci presedintele Federatiei Miscare Comercial, Gheorghe Fratica.
CITITI SI: Incep CONCEDIERILE la CFR Marfa: Aproximativ 2.300 de persoane vor pleca
Liderul sindical a declarat ca nu stie despre concedierile anuntate joi de ministrul Sova, pentru ca sindicatele au stabilit, impreuna cu acesta, ca nu pot pleca de la CFR Marfa mai mult de 1.480 de persoane, astfel incat activitatea companiei sa nu fie afectata.
Sova anunta, in luna mai, ca va cere FMI o derogare de la prevederea din acordul incheiat cu statul roman privind concedierea a 2.500 de angajati de la CF Marfa, in conditiile in care sunt solutii pentru salvarea a 1.100 locuri de munca. Potrivit bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2014, CFR Marfa va renunta la 2.500 de angajati in acest an, estimand ca in cadrul companiei vor mai ramane 6.376 de salariati. Bugetul prevede cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de 16,8 milioane lei.
Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa si continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic. Compania CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa din Romania, cu afaceri de 208 milioane de euro anul trecut.