Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF



Neamțul Iohannis, treabă românească
2014-10-27
24

Iohannis a greșit grav că nu și-a re­zolvat problema incompatibilității îna­inte de înscrierea în cursă. Afir­mă acum că nu era treaba lui să spună Înaltei Curți ce să facă. Ba era exact în aceeași măsură în care a fost treaba ANI să ceară termene mai rapide. Și el era parte în pro­ces, ca și ANI. Dacă chiar era con­vins că „lucrul bine făcut“ în­seam­nă să nu ai în angrenaj rotițe de­fecte, era treaba lui. Ceasul cons­truit de bunicul său, care func­țio­nează și după 100 de ani, este pil­da pe care ne-a oferit-o. A con­tra­zis-o. Ceasul lui Iohannis s-a de­fec­tat după doar două luni.

„Neamțul“ Iohannis a acționat foar­te românește. A crezut că-i „mer­ge și așa“. Iacă, nu-i merge. A în­țeles oare de ce? Nu știu, pentru că nu spune. ACL, în special PDL, a greșit la rândul ei grav. Și-a asu­mat un risc care acum îi pleznește în față. În caz de eșec, va da so­coteală, să nu-și facă iluzii.

Înalta Curte va judeca in­com­pa­ti­bilitatea după alegeri. Mă așteptam la ceva mai mult curaj, misiunea judecătorilor fiind și aceea de a nu lăsa posibilitatea ca un vot atât de important să fie distorsionat, pen­tru că asta se va întâmpla. Și ma­gis­trații constituționali, care trebuie să judece o excepție exact asupra articolului care îl vizează pe Io­han­nis, și cei de la ÎCCJ au pasat car­toful fierbinte până după alegeri. Dacă cumva Iohannis câștigă, vor avea o misiune cel puțin la fel de di­ficilă, iar presiunea politică va fi du­blă. Orice ar decide, vor fi acu­zați de una dintre tabere de po­li­tizare. De asta nu scapă.

Iohannis a pus opoziția într-o si­tuație nenorocită. Chiar să nu fi rea­lizat amploarea vulnerabilității și modul în care o vor folosi ad­ver­sa­rii? Toți, de la stânga la dreapta. Pentru asta e direct responsabil. Per­sonal, nu cred că își va pierde mandatul dacă va fi ales și apoi declarat incompatibil, am discutat cu mulți juriști și constituționaliști. Asta nu înseamnă însă că res­pon­sabilitatea morală nu-i va atârna de picioare.

Cu toate acestea, nu pot pune sem­nul egal între el și Ponta. Fără dis­cuție, este un rău mult mai mic prin comparație. Ponta este la fel de periculos cum a fost Iliescu în anii ’90.

În ce-l privește pe Iohannis, poate acum chiar va învăța ceva din ceea ce i se întâmplă: când vrei și spui că faci treabă nemțească, nu folosi metode românești. (A.P.)

TAGS :
Recomandari
Comentarii
Lovin Eugen 2014-12-17
Vorba lui "Nea" din prima postare, pe care imi permit sa-l citez integral: "A mai facut el, Klaus Iohannis, doamna Pora, o treaba si mai romaneasca: infratirea cu usl. Numai ca despre asta, in acest moment, e interzis sa mai vorbim; nu mai avem timp, ne mana Ponta din urma.. Si e pacat, in ambele sensuri.."
campean 2014-11-05
Poate ar trebui sa treceti la alte articole,titlul acesta sta de prea multa vreme la Rasu' plansu'.Vedeti ce brefuri stralucite are Doamna Tia Serbanescu!
serban 2014-11-03
Viitoarele "republici populare" Dorohoi,Bahlui,Covurlui,Ramnicu Sarat, Baragan,Berceni etc. etc. etc. deja si-au "depozitat" echipamentul, "reactualizeaza" planurile de masuri pentru situatii de urgenta si pregatesc instructorii-comandanti,care sa "instruiasca poporul". Pe dv. insa va roade incompatibilitatea unui primar.La puscarie cu el ! Sa facem "curatenie" ! Sa "vada" Europa ce "curat" e aici la noi. Pe urma se milogeste dl.Liiceanu "Fie-va mila de noi ... ! " Si va fi fain ,cald si bine la revista douasdoi !
Radu Popescu 2014-10-31
Doamna Pora, daca toata lumea ar astepta sa-si rezolve problemele in justitie inseamna ca n-am mai avea candidati, ar fi suficient ca un nebun sa te dea in judecata si apoi sa taraganeze procesele. Eu zic ca Iohannis a procedat foarte nemteste, se stie cu constiinta impacata si merge inainte, ca un barbat adevarat.
Vicentio B. 2014-11-03
@Radu Popescu. Va propun, evident cu buna credinta, sa cititi partea necesara din Constitutia Romaniei, pentru a intelege/constata SINGUR ca formularea Dvs. , din prima fraza, NU este valabila ! Cred, deasemeni cu buna credinta, ca NU meritati sa va gasiti - in mod constient - in eroare. De fapt, acesta a fost si motivul interventiei mele.
Radu Popescu 2014-10-31
De ce nu intelegeti ca ICCJ nu poate judeca speta pana cand CC nu da un verdict in legatura cu constitutionalitatea legii ANI?
Cristian 2014-11-13
Mi se pare de-a dreptul imbecila aceasta legea a incompatibilitatii. Adica un edil, nu are voie sa faca parte din Consiliul de administratie al unei companii distribuitoare de utilitati, in orasul condus de el? Dar cine sa faca parte? Maturatorul de pe strada? Vreun avocat tocmit de primarie? Chiar e cretina treaba asta si evident... promovata ca sa fie folosita de unii drept arma politica. Nu tine domnilor, gasiti alta chichita!
avasario 2014-10-29
ANI ca ANI, insa ceea ce e mai grav pentru cv-ul politic al edilului din Sibiu e complicitatea dezonoranta cu hienele useliste ale viitoarei lovituri de stat. ce e mai grav e faptul ca inca din 2009 a acceptat senin sa devina potential premier-tehnocrat al partidelor care vor compune ulterior usl. de fapt, tehnocratul-paravan al sistemului ticalosit. ulterior, a perseverat. de exp. in vara lui 2012 Iohannis era pe scena la Iasi cu Chiuariu si Vosganian. intre timp, primul a ajuns puscarias cu suspendare, iar al doilea e ca si iesit la 'incalzire'
Sean 2014-10-30
Altceva mai stii domnul meu?Iinafara de a tot pune placa asta rasuflata, ceva de genul "cartea de capatai a basistului"? De exemplu da-ti cu parerea la speta asta! Sau nici macar nu stii care-i capatul de acuzare?Nu m-as mira deloc!
Vicentio B. 2014-10-29
EXPRESSIS VERBIS : 1. Andreea Pora are o pozitie corecta cand afirma (citez): " Iohannis a gresit grav ca nu si-a re­zolvat problema incompatibilitatiii ina­inte de inscrierea in cursa. " Citat inchis, la care eu adaug : Johannis a declarat anterior ca el are incredere in justitie si este sigur ca are dreptate . El trebuia insa sa cunosca / sa NU uite formularea germana - folosita de regula de juristi / magistrati in Germania - si anume (citez) : " Recht haben und Recht zu bekommen sind zwei verschiedene Sache " , adica : dreptate a avea si dreptatea de a primii, sunt doua lucruri diferite " . Ca atare Johannis trebuia sa reactioneze in still german adica la timp si precis/ profesional juridic, pentru a prevenii eventualele " surprize " ! 2. Formularea Dnei Pora (citez) : " Per­sonal, nu cred ca isi va pierde mandatul daca va fi ales si apoi declarat incompatibil, am discutat cu multi juristi si constituiionalisti. " , este fara voie subiectiva, deoarece juristii / constitutionalistii consultati, au omis articolele precise din actuala Constitutie a Romaniei (Capitolul II ) si termenele juridice, preluate din latina: " ex nunc " , " ex tunc " si " ex officio " . Ca atare TOTUL depinde de continutul strict concret al Hotararii ICCJ !
Vicentio B. 2014-11-01
@. Sean. Inca va consider de buna-credinta. Ca atare va raspund: 1. - Eu sunt un fan al unei ordini constitutionale, in care domina princippile statului de drept, sens in care ma comport ca atare. 2. " Spetza in sine " este TITLUL articolului de mai sus. 3. Ca atare,trebuie sa intelegeti , fara rezerve, ca NUMAI justitia din Romania este exclusiv competenta (art. 124 Constitutia Romaniei ) sa aduca / sa faca, sau sa nu precizarile, pe care Dvs. le asteptatii / le cereti de la mine, vizibil in mod absurd ! 4. Pentra ca Dvs. sa va faceti propria parere (sper ca vreti sa fie obiectiva / argumentata ), aveti obligatia civica (buna credinta ) de a ramane in cadrul moral necesar, sens in care puteti sa va docomentati, despre obiectiile aduse de ANI Dlui. K.J. , cat si hotararea instantei precedente, asupa caruia trebuie sa hotareasca acum (18. Nov) ICCJ. 5. O astfel de auto - informare, va induce implicit o independenta morala necesara , care evident va scuteste de " a ingitii pe nerasuflate gogosile sau injuraturile altora " . asa dupa cum v-ati exprimat. 6. Dupa cum se poate simplu constata , eu m-am referit NUMAI la consecintele posibile (constitutionale ) ptr. Dl. J.K. respectiv Romania. in cazul in care ICCJ va admite obiectiie formulate de ANI. P.S. Poate vreti sa-mi comunicati cui apartin " vorbele intelepte " la care faceti concret referire. Bis bald !
Sean 2014-10-31
Entschuldigung! Aber ma asteptam sa scrieti 2 randuri: in perioada....invinuitul a facut.....in contradictie cu prevederile....Atat!Poate ne putem astfel si noi da cu parerea despre "spetza" in sine, inainte de a inghiti pe nerasuflate gogosile unora sau injuraturile altora.Nu de alta dar cred c-ar trebui putin sa reflectam asupra unei vorbe intelepte: Convingerile sunt cel mai mare dusman al Adevarului.Auf Wiederschreiben!
Vicentio B. 2014-10-31
@Sean. Pentru ca sa intelegeti " Spetza " va recomand sa recititi cu atentie articolul Dnei. Pora - inclusiv titlul (spetza/cazul in sine) ) si comentariul respectiv precizarea mea, bazata EXCLUSIV pe textul constitutional. Daca eventual tot nu ati sesizat "carei- i spetza " , va repet aceiasi recomandare cu precizarea complementara sa cititi si Constitutia Romaniei. Daca tot NU ati realizat / inteles, spuneti-mi, cu buna credinta ( Treu und Glauben ) PRECIS/ CONCRET ce anume /ce dificultati sunt !
Sean 2014-10-30
Signor Vecentio, care-i spetza, cazul in sine? Woruber sprechen wir?Koenten Sie klarstellen?
Vicentio B. 2014-10-30
EXPRESSIS VERBIS (completare/precizare): Daca ICCJ va admite actiunea ANI, cu consecintele de rigoare cunoscute, realitate juridica , care in conditiile Romaniei ramane definitiva, Dl. Johannis, chiar daca ar fi castigat anterior alegerile prezidentiale, va pierde aceata pozitie de " reprezentare a statului roman, garantul independentei nationale ...." (art. 80 Constitutia Romaniei ), tocmai datorita faptului ca va trebui sa demisioneze, respectiv se va afla in imposibilitatea definiiva a exercitarii atributiilor, ceeace va obliga Guvernul sa organizeze in termen de trei luni alegeri pentru un nou Presedinte. P.S. Consecintele unei asemenea stituatii de " vacanta a functiei de Presedinte al Romaniei, " sunt mai mult decat evidente. Ca atare IMPORTANT/ DOMINANT este ca Dr. (plagiatorul, cinicul, garantul coruptiei instutionalizate din Romania ) , numit Premierul Ponta , sa NU primeasca voturile, care il pot propulsa " Cezar " la Palatul Cotroceni.
dezolatul 2014-10-29
Cam banuiesc eu cine a pus titlul ala cu Udrea da bir cu fugitii... Daca as banui ca va ocupati si de editarea paginii principale, as spune ca tot aceeasi a ales si pozele la stirile cu Dorin Cocos. Care o contin obligatoriu si cate o Udrea neafectata de grozovia descrisa mai jos in text. De ce nu le recunoasteti divortul? De ce incercati sa transmiteti subliminal mesajul ca Udrea a fost tovarasa de faradelege cu Cocos? Sau beneficiara, fie si nebanuitoare? Mie, nu-l invidiez pe Cocos nici pentru bani nici pentru cuceriri, mi-e mila si de omul asta si de papusa lui si de Udrea ca a ajuns asociata. Ce casnicie era si aia, aveau vieti separate, au divortat ca sa se poata recasatori imediat. Dar nu mi se pare prea corect sa fortati astfel mesaje pentru a sugera acuzatii grave, dar neprobate inca nici macar aluziv. Si intr-un text ati acuzat-o explicit de implicare. Oricat ne-ar placea unuia sau altuia sa se fi intamplat, oricat de disperata e nevoia de a avea de o astfel de confirmare a convingerilor noastre ramase deocamdata subiective. Nu se va fi intamplat ceva numai daca spunem noi ca s-a intamplat. Nu ca nu s-ar putea, dar, sa fim seriosi, nu suntem noi oamenii aia de ale caror dorinte sa asculte realitatea materiala. Nu ca n-ar fi interesanta o astfel de exceptie, macar temporar.
Gheorghe Popescu 2014-10-28
Nimeni nu pune semnul egalitatii intre Johannis si Ponta, domna Pora. Dar il pot compara cu Macovei. Il pot compara pina si cu Udrea, si tot pierde. De ce sa alegem in individ care n-a demonstrat nimic pina in present, cind o putem alege pe Macovei, care a fost prezenta cind s-au pus bazele justitiei moderne in Romania si care statura europeana pe care o are? Romanii pot pune semnul egalitatii intre PNL si PSD. Au fost frati timp de 8 ani de zile, vor fi frati dupa alegeri. Devierea PNL de la cursul normal al politicii europene nu s-a datorat doar lui Antonescu, este fructul tuturor hotiilor din PNL. Acest partid a fost acaparat de mafia securista si peste acest lucru nu puteti trece prin citeva articole scrise la comanda de dumneavoastra si colegii dumneavoastra, care v-ati gasit un nou stapin. O tara nu e condusa de un singur om, e condusa de o echipa, iar Johannis si-a selectat echipa din rindul PNL, mai nou impanat cu toti borfasii PDL carora nu le convenea incotro merge justitia sub Basescu. Dovada ca nimic nu s-a schimbat in atitudinea lor e modul in care l-au respins pe Basescu. Din nou. Presedintele v-a dat raspunsul in EVZ de astazi. Nu e vorba de ranchiuna sau de pica pe alesul dumneavoastra, e vorba ca tara va cadea din lacul PSD in putul PNL. Nici una din formatiile acestea nu merita sa conduca Romania, asa cum PNL nu merita sa reprezinte drapta in tara asta. Daca Blaga a fost atit de prost, sau de ticalos sa se asocieze cu PNL e treaba lui si a PDLului. Daca voi astia de la Revista22 care va dati jurnalisti democrati aveti orbul gainii, sau va vindeti meseria pentru citiva bani e treaba voastra, dar terminati sa mai improscati venin in paginile revistei pentru ca nu faceti decit sa va taiati craca de sub picioare. Ginditi-va la ziarul Ziua si vedeti unde o sa ajungeti. In orice tara normala, in care deontologia inseamna ceva, ati fi suspendati imediat si fituica dumneavoastra ar fi inchisa. In afara deontologiei ar trebui sa mai functioneze insa si bunul simt.
Andy 2014-12-17
Aveti dreptate, d-le Popescu. Subscriu
cristiana pricop 2014-10-28
presedintele pe care il dorim este Crin Antonescu iar NAPARCA TRADATOARE KWJ si naparcile tradatoare din PNL - au avut grija ca el sa nu candideze!!! oare sa votam NAPARCA??? sau sa o STRIVIM??? - acum vreo 2 luni un etnic GERMAN din SIBIU ne-a transmis- ETWAS ANGESCHLAGEN der Johannis!!!- adica CINEVA a STRIVIT LAcusta - eu o sa STRIVESC Lacusta- der Johannis- la vot
Hauser 2014-10-29
Nu traduceti dintr-o limba pe care n-o stiti! inseamna: putin sifonat, jonannis
Dan B+++ 2014-10-28
Doamna Pora, nu prea intelegeti mentalitatea nemteasca, sa nu spun etica protestanta ca ar suna a plagiat .Orice om de bun simt vede ca speta in care e acuzat e o chichita adminsitrativa aruncata tocmai ca sa nasca dubii.Cine se simte nevinovat isi vede de treaba, nu iese cu intimpinari si declaratii sforaitoare.Eventuala declarare ca incompatibil a lui Iohannis ar fi o imensa pata pe democratia noastra asa cum e ea.Stim cu totii asta, de la Washington la Berlin. Si nu va fi taxata ca o gafa a lui Iohannis.Istoria va consemna inca odata balcanismul nostru fie ca viata politica , fie ca atitudini mass-media.
Vlady 2014-12-17
"Eventuala declarare ca incompatibil a lui Iohannis ar fi o imensa pata pe democratia noastra asa cum e ea.Stim cu totii asta, de la Washington la Berlin" zice DanB. De parca legile incompatibilitatii in baza carora functioneaza ANI n-ar fi produsul practicilor europene si democratice in domeniu.. Nu mai continuati,dle DanB, sunteti penibil!
Sean 2014-10-30
Domnule, ce cauti aici cu observatia asta echilibrata, de bun simt? Apropo, ma poti lamuri, care este "spetza"? Nu de alta, dar inclusiv doamna Pora se lanseaza in chestia asta fara sa ne spuna despre ce anume este exact vorba! Sa fie asta ceva tipic romanesc?
Nea 2014-10-28
A mai facut el, Klaus Iohannis, doamna Pora, o treaba si mai romaneasca: infratirea cu usl. Numai ca despre asta, in acest moment, e interzis sa mai vorbim; nu mai avem timp, ne mana Ponta din urma.. Si e pacat, in ambele sensuri..
Total 24 comments.
2731
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22