Posibil atentat terorist in spatele prabusirii avionului EgyptAir in Marea Mediterana

Vlad Toma | 19.05.2016

Un avion al companiei EgyptAir s-a prabusit in Marea Mediterana in timpul unui zbor Paris - Cairo. Avionul avea 66 de persoane la bord, anunta Reuters.

Pe aceeași temă

 

UPDATE: Fathy Sherif, ministrul egiptean al Aviaţiei a declarat ca „ancheta ar putea conduce la concluzia că un atac terorist este mai probabil decât o defecţiune tehnica”, anunta Reuters.

 

UPDATE: Dupa-amiaza a aparut prima informatie ca s-ar fi gasit ramasite ale aeronavei in Mediterana. Ministrul egiptean al aviatiei a declarat ca un atac terorist este mai probabil cauza doborarii aeronavei decat o avarie tehnica. Contactul cu aeronava s-ar fi pierdut cand aceasta era la circa 280 km nord de coastele egiptene. Avionul facea cea de-a cincea cursa a zilei. Capitanul avea 6.275 de ore de zbor, copilotul 2.766. Avionul era fabricat in 2003. 

Un istoric al evenimentului, potrivit Hotnews:

15.56 Doua ramasite ale avionului, de culoare portocalie, gasite la sud de insula Karpathos in Mediterana de sud - televiziunea publica din Grecia   

De asemenea, surse din domeniul apararii au declarat Reuters ca o fregata elena ce cauta avionul disparut a descoperit doua bucati mari de plastic plutind pe mare la circa 370 km sud de insula Creta.  

Cele doua obiecte par a fi bucati de plastic in culorile alb si rosu. Acestea au fost descoperite aproape de zona unde un transmitator a emis mai devreme, au spus sursele.

15.53 Ministrul egiptean al aviatiei a declarat ca un atac terorist este mai probabil cauza doborarii aeronavei decat o avarie tehnica. Nu existau ingrijorari de securitate privind pasagei de la bord, dar se fac verificari in continuare. 

15.28 Procurorul general al Egiptului a ordonat o investigatie de securitate in privinta avionului disparut. 

De asemenea, ministrul aviatiei civile a spus intr-o conferinta ca este prea devreme sa se excluda atat varianta atacului terorist cat si cea a unei probleme tehnice. 

13.58 Informatiile pe care le avem in acest moment sunt ca se afla in spatiul aerian egiptean la 11.200 de metri si a facut doua manevre bruste - ministrul elen al apararii (AFP)

"La 3.39 cursul avionului era la sud si sud-est de (insulele) Kassos si Karpathos… imediat dupa a intrat in spatiul egiptean a facut manevre bruste si o coborare; 90 de grade stanga si apoi 360 grade dreapta”, a spus Panos Kammenos intr-o conferinta de presa.

Airbusul 320 a plonjat la 4.500 de metri inainte sa dispara de pe radar. 

 13.33 Intr-un interviu pentru Guardian, seful controlorilor de trafic aerieni greci a insistat ca nu exista “nicio sansa” ca MS804 sa fie inca in aer.  

“Consider un fapt ca s-a prabusit. Cel mai probabil, din nefericire, este pe fundul marii”, a spus Serafeim Petrou.  

“Nu a dat niciun semnal vocal sau electronic inainte sa se prabuseasca”, a adaugat acesta, contrazicand unele informatii privind un semnal de pericol emis inainte de prabusire. 

“O explozie este o posibilitate, la fel si o deteriorare a fuselajului. Cred ca la acest moment vorbim de ramasite, ramasite pe fundul marii, iar determinarea cauzei o sa necesite timp”, a mai spus Petrou.

13. 21 Cautarea posibilelor ramasite ale Airbusului este inca in desfasurare, “absolut nimic" nu a fost gasit pana in acest moment, a declarat un reprezentant al garzii de coasta grecesti. 

 

 12.30 O sursa din ministerul apararii de la Atena a declarat ca autoritatile cerceteaza si declaratia unui capitan al unei nave comerciale care a vazut “o flacara pe cer” la circa 200 km sud de insula elena Karpathos. 

11.26 MarineTraffic, website ce urmareste miscarea navelor a realizat un video in care se vad cel putin cinci nave ce se alatura cautarii pe mare in jurul ultimei locatii a avionului deasupra Mediteranei. 

Primul ajunge in zona cargoul “BBC Romania”, sub pavilionul Gibraltarului.

11.04 Avionul s-a prabusit la circa 210 km de insula Karpathos, in sud-estul Marii Egee, in spatiul aerian egiptean, a declarat o sursa aviatica pentru AFP. 

10.22 Informatiile contradictorii continua. Armata egipteana neaga ca ar fi primit un semnal de pericol de la dispozitivele de pe avion, cum sustinuse compania aeriana - Reuters, AFP

10.08 Avionul a emis “un mesaj de pericol” cu cateva minute inainte sa dispara de pe radar, potrivit unui comunicat al EgyptAir, contrazicand informatia furnizata anterior, ca un semnal a fost trimis la doua ore dupa pierderea contactului (AFP)

Mesajul a fost receptionat cu mai putin de 10 minute inainte ca Airbusul sa dispara de pe radar, a precizat un oficial al companiei aeriene pentru AFP.

9.55 Premierul francez Manuel Valls a spus ca “nicio ipoteza nu poate fi exclusa” in privinta avionului ce a decolat de pe aeroportul parizian si in care se aflau, potrivit ultimelor informatii, si 15 cetateni francezi. 

9.39 EgyptAir spune ca dispozitivele de urgenta ale avionului (posibil un transmitator de urgenta al localizarii sau o baliza) au trimis un semnal la 4.26 AM, la circa doua ore dupa momentul anuntat al ultimului contact (2.30 AM), receptionat de armata egipteana - Guardian, Reuters

9.14 Controlorii de trafic greci au comunicat cu avionul egiptean cand survola insula elena Kea, pilotii nu au raportat nicio problema. Aeronava a disparut de pe radar la doua minute dupa ce a iesit din spatiul aerian grecesc.

8.46 Potrivit EgyptAir, la bord erau 30 de persoane cu cetatenie egipteana, 15 franceza, 2 irakiana si cate o persoana de nationalitate britanica, belgiana, sudaneza, ciadiana, portugheza si algeriana. 

8.36 Controlorii greci de zbor i-au notificat pe omologii lor egipteni ca au pierdut legatura cu avionul, a declarat Ehab Mohy el-Deen, seful autoritatii aeriene egiptene: 

“Nu au cerut ajutor prin radio, nici nu au pierdut altitudine. Doar au disparut”.

8.22 Grecia s-a alaturat eforturilor de cautare si salvare. Doua aeronave, un C-130 si un avion de avertizare timpurie au fost trimise, au anuntat oficiali ai statului major elen. 

De asemenea, o fregata se indreapta spre largul Mediteranei, iar elicoptere sunt in stand-by pe insula sudica Karpathos pentru potentiale operatiuni de salvare sau recuperare. 

8.06 Avionul avea la bord 56 de pasageri si 10 membri ai echipajului: Doi in cabina de pilotaj, cinci insotitori de zbor si trei angajati pentru securitate. Printre pasageri ar fi doi bebelusi si un copil.

7.59  Un purtator de cuvant al agentiei egiptene pentru aviatie civila a spus ca Airbusul 320 cel mai probabil a cazut in mare - Associated Press

Totusi, el a spus ca avionul era pe cale sa intre in spatiul aerian egiptean cand a disparut de pe radar, contrazicand compania aeriana, care a anuntat ca era 16 km in spatiul aerian al tarii cand s-a pierdut contactul. 

 

 

UPDATE Avionul s-a prabusit la 130 de mile marine de insula Karpathos, in sud-estul Marii Egee, in spatiul aerian egiptean, a declarat o sursa din aviatia greaca pentru AFP. In ciuda cautarilor organizate, nu au fost gasite inca ramasitele avionului disparut.

 

Ehab Mohy el-Deen, seful autoritatii aeriene egiptene a declarat ca pilotii nu au cerut ajutor prin radio, nici nu au pierdut altitudine ci au disparut pur si simplu.

 

La bord se aflau 30 de egipteni, 15 francezi, 2 irakieni, un belgian, un britanic, un algerian si un portughez.

 

Avionul ar fi disparut la ora 2.45 a.m., cu 20 de minute inainte de a ateriza in Cairo.

 

Pilotul avea 6 275 de ore de zbor, incluzand 2 101 ore pe un avion de tip A 320 cu era cel care a disparut, anunta EgyptAir.

 

La scurt timp dupa disparitie, doua avioane si o fregata au pornit in cautarea locului in care cursa EgyptAir a disparut.

 

Un avion rusesc cu 225 de persoane la bord s-a prabusit in octombrie 2015 in urma exploziei unei bombe plantate la bord, la scurt timp dupa ce a decolat din Egipt. Atentatul a fost revendicat de Statul Islamic.
 
 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22