Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF



Cristi Tabără - TVR în „biserica“ lui Plahotniuc
2017-09-05
5
Apelul Platformei Dreptate și Adevăr din Republica Moldova adresat societății civile din România semnalează numeroase minciuni difuzate de Tabără în emisiunile sale.

 

O scrisoare neobișnuită a fost primită recent din Republica Moldova de Uniunea Scriitorilor, GDS, Fundația Academia Civică, Asociația Zia­riștilor Independenți AZIR/AEJ ș.a. Andrei Năs­tase, președintele Platformei Demnitate și Adevăr din Chi­șinău, semnalează cu amă­ră­ciune cum un jurnalist TVR a devenit propagandistul oli­gar­hului Plahotniuc. Iată ce spu­ne scrisoarea: „Faptul că C. Ta­bără participă fără scru­pule la jocurile murdare și in­compatibile cu statutul de jur­nalist al celor de la Publika TV, una dintre televiziunile oli­garhului Vladimir Plahotniuc (care a mo­no­polizat piața audiovizuală din Republica Mol­do­va), este deja bine cunoscut la Chișinău. Dar prestațiile sale din ultimele luni depășesc orice limite și încalcă extrem de grav Codul deontologic al jurnalistului și legislația în vi­goare. Una dintre ultimele isprăvi ale lui C. Ta­bără s-a consumat în emisiunea Fabrica din 27 iulie 2017, difuzată la Publika TV. Prin trucaj de imagini, prin citarea unor clone me­diatice, cum este www.jurnalul.md, creat pen­tru a genera confuzie și a deruta cititorii site-ului, opoziția proeuropeană și ant­io­li­gar­hică este linșată, iar cetățenii sunt manipulați și induși în eroare. Infracțiunea mediatică constă în faptul că C. Tabără a făcut comentarii acide des­pre Maia Sandu și partidul de opoziție pe care îl conduce, bazându-se pe un fals de ima­gine evident“.

 

Cum a sărit Cristian Tabără, din postura de „vedetă“ a TVR, ca prezentator al emi­siunii Exclusiv în România (ul­tima ediție postată pe site-ul televiziunii publice datează din iunie 2017), în luntrea politică de la Pu­blika TV, o afacere suspectă a lui Sorin Ovidiu Vân­tu cu Plahotniuc, are explicații jenante. Pri­ma este că la TVR numai proștii respectă legea care le interzice jurnaliștilor, indiferent de contract, să lucreze concomitent la altă te­le­viziune. Conducerea TVR se face că nu ve­de. Cealaltă explicație e și mai penibilă: în toam­na lui 2016, „părințelul“ Tabără (amintim că omul are studii teologice) i-a ridicat osa­nale lui Plahotniuc într-o emisiune dedicată la Publika TV: „În 51 de minute, Tabără a fost um­bra lui Plahotniuc, pe care l-a «zugrăvit» admirativ în nuanțe pozitiv-eroice în toate momentele zilei: la cafea («ce privilegiu să primesc cafeaua direct din mâna lui Pla­hot­niuc»), la sală, la masă, în limuzină, înainte de birou, la birou, după birou, sub toate for­mele a fost umanizat «oligarhul» de peste Prut“, consemnează paginademedia.ro, adău­gând câteva secvențe de râsu’-plânsu’: „Sun­teți surprinzător de proaspăt. Câte ore dor­miți?“ sau „E clar că aveți un temperament foarte activ. Aș putea spune chiar hiperactiv. De unde l-ați moștenit?“. Răsplata pentru gre­țoa­sele lingușeli a fost, presupunem, poziția grasă la televiziunea oligarhului, cu misiunea aferentă de a manipula în continuare publicul și de a face praf opoziția. De altfel, Partidul Acț­iune și Solidaritate al Maiei Sandu a anun­țat că nu va participa la aceste emisiuni și examinează posibilitatea de a-l acționa în ju­decată pe Tabără și televiziunea deservită.

 

Apelul Platformei Dreptate și Adevăr adresat societății civile din România semnalează nu­me­roase minciuni difuzate de Tabără în emi­siunile sale, cum ar fi pancarte trucate cu me­saje opuse celor reale, calomnierea liderului opoziției, împroșcarea celor care îi critică pe Plahotniuc și pe Renato Usatîi pentru politica pro-Putin și le cere jurnaliștilor români să mo­nitorizeze această situație inadmisibilă, care le compromite breasla. Deși dezinformarea opi­niei publice contravine Constituţiei, le­gis­laţiei şi intereselor naţionale ale Republicii Mol­dova, într-o țară vulnerabilă, capturată de interesele oligarhice, e dificil de sancționat o televiziune acoperită de sfânta libertate de exprimare, biblia democrației și bătaia de joc a oligarhiei, autoritarismelor și iliberalismului. Și uite așa s-a schimbat la față Tabără, prie­te­nosul ghid al emisiunii turistice de pe TVR 1, într-un Gâdea onctuos la Publika TV, pro­po­văduind minciuni, servind pentru arginți per­sonaje hulpave care împing Moldova la mar­gi­nea Europei și stau în calea democratizării ță­rii. Opțiunea sa nu e tocmai neașteptată, da­că vedem cum se descrie uzând de cuvintele Sf. Apostol Pavel, „Nu fac binele pe care îl vreau, ci răul pe care nu îl vreau“. Pentru bi­nele public, solicităm conducerii TVR să res­pecte legea și să întrerupă orice contract cu Cristian Tabără, așa cum prevede art. 11 din Legea 41/1994 a TVR și SRR, precum și alte re­glementări interioare ale SRTV.

TAGS : Uniunea Scriitorilor GDS Republica Moldova Vladimir Plahotniuc
Recomandari
Comentarii
realist 2017-09-05
Nastase a pomenit in scrisoare cum el il slujeste pe oligarhul milionar Victor Topa?!
Petru 2017-09-05
Andrei Nastase este mai mult un troll decat un politician, nu mai vorbesc de lider de opozitie. Vorbeste mult si nu da nici un rezultat.
Dumitru 2017-09-05
vai de mine cita impertinenta din partea lui Nastase. Da s-a comis o gafă o eroare, dar tabara si-a cerut scuze imediat pe parcursul emisiuni rectificindu-si greseala...
Efim 2017-09-05
La fel cum in Moldova se duc lupte politice, asa se face si in Romania. Deci e clara pozitia acestei doamne care de regula critica si PSD-ul partener a democratilor din Moldova.
Danu Ciobanu 2017-09-05
Platforma DA este o creatură și mai periculoasă ca partidul lui Plahotniuc. E una artificială creată de criminali refugiați din țară, și cine știe ce intenții mai au aceștia.
Total 5 comments.
4465
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22