Noaptea Albă a Filmului Românesc revine în Bucureşti

Fara Autor | 17.09.2017

2017 / 09 / 22

Pe aceeași temă

Unul dintre cele mai populare evenimente dedicate cinema-ului românesc a ajuns la cea de-a 8-a ediţie. Pe 22 septembrie, Noaptea Albă a Filmului Românesc cuprinde Bucureştiul, aducând filme în multiple locaţii. Cinefilii se vor delecta cu cele mai noi poveşti regizate de cineaşti români, unele în avanpremieră, dar şi cu filme devenite clasice, şi vor afla detalii din culise chiar de la realizatorii acestor producţii, într-o singură noapte.

 

Programul îi va ţine pe spectatori în faţa ecranului până târziu în noapte şi promite un cocktail savuros de filme de ficţiune şi documentare premiate în marile festivaluri, proiecţii speciale şi avanpremiere. Muzeul Ţăranului Român, Cinema Elvire Popesco, Grădina cu Filme, Unteatru, J’ai Bistrot şi Deschis Gastrobar sunt câteva dintre locaţiile în care vor avea loc proiecţii.

 

Pe 22 septembrie, dintre producţiile lansate în ultimul an, spectatorii vor putea urmări Ana, Mon Amour (r. Călin Peter Netzer), un film nerecomandat minorilor despre o relaţie de cuplu complexă şi toxică, premiat la Berlin cu Ursul de Argint pentru contribuţia artistică. Inimi cicatrizate (r. Radu Jude), distins cu Premiul Special al Juriului la Locarno, Premiul Zilele Filmului Românesc la TIFF şi patru trofee Gopo, are în centru o poveste de dragoste şi este o adaptare liberă după opera literară a lui Max Blecher, cu Lucian Teodor Rus, Ivana Mladenovic şi Ilinca Hărnuţ în rolurile principale.

„Un film despre abuz şi manipulare”, cum descrie Adrian Sitaru cea mai recentă producţie a sa, Fixeur îl are ca protagonist pe Radu, un stagiar la biroul din Bucureşti al Agenţiei France Presse, căruia i se dă ocazia de a-şi dovedi competenţele, dar care înţelege că înverşunarea cu care îşi urmează vocaţia este una îndoielnică. Vara s-a sfârşit (r. Radu Potcoavă) readuce atmosfera de la finalul anilor 90, în preajma eclipsei, când doi puşti se împrietenesc şi iau decizii care le va afecta vieţile. Ultima zi, regizat de Gabriel Achim, este un „thriller comic” despre un bărbat dintr-un oraş de provincie care s-a hotărât să se călugărească. Primarul, poliţistul şi liderul Asociaţiei Tinerilor Creştini din oraş îşi conduc prietenul pe drumul spre mânăstire. Primarul, regizor amator, are şi nişte planuri secrete pentru el.

 

Secţiunea 10 ani de la debut, inaugurată la ediţia de anul trecut a Nopţii Albe a Filmelor Româneşti, aduce o proiecţie specială a filmului California  Dreamin’ (Nesfârşit), regizat de regretatul Cristian Nemescu şi distins cu Premiul Un Certain Regard la Cannes. În timpul războiului din Kosovo, într-un mic sat din România, şeful de gară opreşte un tren NATO ce transportă echipament militar şi refuză să-i dea aprobare să plece. În rolurile principale, Armand Assante şi Răzvan Vasilescu.

 

Acestor producţii li se adaugă documentare şi o selecţie a celor mai noi scurtmetraje româneşti, care au rulat în cadrul TIFF 2017, în Zilele Filmului Românesc. În plus, programul va include şi două filme-surpriză care vor fi anunţate chiar pe 22 septembrie, cu puţin timp înainte de proiecţia lor.

Mii de spectatori au vizionat 40 de filme anul trecut la Noaptea Albă a Filmului Românesc, evenimentul devenind un reper în promovarea cinematografiei autohtone.

 

Mai multe detalii, pe pagina oficială de Facebook: www.facebook.com/NoapteaAlba

 

Noaptea Albă a Filmului Românesc este un eveniment organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22