Guvernul vrea să dea Ordonanță pentru a proteja monopolul actualelor companii de taxi

Redactia | 22.05.2018

După ce Primăria Capitalei a încercat să interzică activitatea de taxi prin intermediul aplicațiilor Clever Taxi, Star Taxi, sau a serviciilor de ride-sharing ca Uber și Taxify, iată că Guvernul vrea să dea o Ordonanță de Urgență în acest sens.

Pe aceeași temă

 

 

Ordonanța de Urgență prin care ar putea fi scoase de pe piață aplicaţiile precum Clever Taxi, Star Taxi, sau servicii ca Uber şi Taxify, nu reflectă dorința și nevoile reale din domeniul taximetriei, se arată într-un comunicat al Clever Taxi.

 

Cei de la Clever Taxi spun că vor fi afectați 800.000 de cetățeni și 20.000 de șoferi de taxi. Clever Taxi cere o dezbatere reală în jurul legii taximetriei, nu o decizie pripită fără motivarea urgenței. Reamintim că proiectul ordonanţei publicat de Ministerul Dezvoltării susţine că "din cauza acestor aplicații de taxi, concurența pe această piață este denaturată".

 

"Oamenii și-au arătat constant sprijinul pentru aplicația noastră, iar cel mai recent moment a fost acum 2 luni, când peste 40.000 de mii de oameni au semnat în primele 48 de ore petiția pentru București Smart City. Ei își doresc o soluție rapidă și sigură de a găsi o mașină, nu de a avea 10 aplicații instalate în telefon sau de a aștepta la un număr de dispecerat", se arată în comunicatul Clever Taxi.

 

Potrivit acestuia, România este printre singurele țări din Europa unde există dispecerizare obligatoriei.

 

"Credem că sunt multe probleme care ar trebui discutate și trebuie ascultată părerea adevăratelor asociații reprezentative ale șoferilor de taxi și opinia societății civile. Considerăm că acest lucru nu se poate realiza în 10 zile. Este un proiect amplu care ar trebui să fie dezbătut în Parlament, în cadrul tuturor comisiile specializate și cu toți actorii implicați. Noi credem că cetățenii de rând care beneficiază direct de aceste aplicații și care sunt afectați de aceste hotărâri trebuie să participe la luarea deciziei publice.

 

Menționăm că această situație este similară cu cerințele CGPMB când Consiliul  Concurenței a decis că eliminarea aplicațiilor agregatoare de taxi nu este în beneficiul cetățenilor. În același timp, Clever Taxi intră sub incidența directivelor europene care definesc serviciile informatice de tip agregator/marketplace, distincte de aplicațiile proprii ale dispeceratelor", mai arată Clever Taxi. 

 

"Am ajuns la 600 m distanţă medie de sosire a unui şofer şi la un interval de 3:17 minute, timpul mediu pentru sosirea unei maşini. Toate acestea sunt posibile exclusiv printr-o platformă-agregator. Interzicerea lor va anula aceste beneficii. Clever Taxi este disponibilă în Bucureşti şi în alte 20 de oraşe din ţară din anul 2012. Am procesat peste 80 de milioane de curse şi deservim peste 800.000 de pasageri din România. Toţi aceşti oameni vor fi afectaţi direct de OUG, pe lângă zeci de mii de şoferi care utilizează aplicaţia în toată țara", se mai precizează în comunicatul Clever Taxi.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22