Pe aceeași temă
"Grupul UDMR nu poate fi de acord cu abrogarea neglijenței în serviciu. La abuz în serviciu, (pe lângă ceea ce afirmă Curtea Constituțională în cele două decizii - n.r.) s-au adăugat două chestiuni. (Se referă în continuare la faptul că nu se aplică decât pentru familie și la scăderea pedepsei pentru această infracțiune - n.r.) Cu aceste două chestiuni adăugate, grupul UDMR nu poate fi de acord. Vom vota cele două amendamente care ar rezolva aceste două chestiuni. Dacă aceste lucruri nu se întâmplă, grupul UDMR nu va putea susține inițiativa legislativă."
Cu toată poziția această opoziție, Codul penal a fost adoptat în plenul Senatului.
Amintim că UDMR a avut propria propunere de articol la abuzul în serviciu și s-a abținut de la vot în comisie când s-a adoptat varianta PSD. Aceasta este însă foarte similară cu cel al PSD, exceptând pragul valoric, ceea ce contrazice ceea ce a afirmat Cseke Attila.
Ce propunea deputatul UDMR Marton Arpad, în Comisia Iordache:
"(1) Fapta funcționarului public care, cu scopul de a obține pentru sine sau pentru soț, rudă sau afin de până la gradul II inclusiv, un folos material necuvenit, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, cu intenție, refuză să îndeplinească un act sau îl îndeplinește prin încălcarea unor dispoziții exprese dintr-o lege, ordonanță de urgență sau ordonanță de guvern, și prin aceasta cauzează o pagubă materială gravă sau o vătămare gravă, certă și efectivă a drepturilor sau intereselor legitime nepatrimoniale ale unei persoane fizice sau juridice, vătămare constatată în mod definitiv prin act al organului competent, dacă fapta nu îndeplinește elementul constitutiv al alte infracțiuni, se pedepsește cu închisoare de la 2-5 ani sau cu amendă.
(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează și fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, cu intenție, prin încălcarea unor dispozițiiexprese dintr-o lege, ordonanța de urgență sau ordonanța de guver, ingradește exercitarea unui drept al unei persoane ori creează pentru aceasta o situație de inferioritate pe temei de rasă, naționalitate, origine etnice, limba, religia, sex, orientare sexuală, apartenență politică, avere, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontencioasă sau infecție du HIV/SIDA.
(3) Dispozițiile alineatelor (1) și (2) nu se aplică în cazul emiterii, aprobării, sau adoptării actelor normative."