Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF


Andrei Oișteanu, despre referendum: „Somnul libertăţii sexuale naşte monştri“
Eugen Istodor - - - -
2018-09-27
Actualitate Interna
5

Scriitorul și publicistul Andrei Oișteanu îndeamnă populația să boicoteze referendumul pentru ”familia tradițională”, argumentând că problematica denotă o ”atitudine anacronică” în contradicție cu tendințele existente în lume. Mai mult, faptul că PSD susține acest referendum intră în conflict cu social-democrația europeană care ”este protectoarea libertăților sexuale şi de orientare sexuală”, spune Andrei Oișteanu.

 

 

Domnule Andrei Oişteanu, aţi abordat problema homosexualităţii (masculine şi feminine, înnăscute şi dobândite) în recenta dvs. carte Sexualitate şi societate. Istorie, religie şi literatură (Polirom, 2016). Avem acum în România o dezbatere în interiorul societăţii privind „familia tradiţională“. Va urma un referendum. Acum, în 2018, când pare-se am evoluat...

Suntem ultimii mari tradiționalişti şi ultraconservatori. Ne aliniem unor politici publice valabile în ţări precum Rusia şi Belarus. Sunt efectele negative ale unor istorice decalaje politice, culturale şi civice.

 

 

Să ne apărăm copiii, copilele.

 

Da, să ne ascundem femeile în „Peştera Muierilor“, că dau turcii (în paranteză fie spus, turcii căutau şi băieți, nu numai fete). E o atitudine defazată. Ăsta este, cred, termenul adecvat. O atitudine de secol XIX. În condițiile în care, dimpotrivă, în toată lumea libertățile în această privință sporesc, noi venim cu o tendință opusă, tradiţionalistă şi conservatoare.

 

Şi punitivă, pare-se, dat fiind că se modifică un articol din Constituție.

Dacă nu e chiar explicit, e implicit punitivă. Şi, în orice caz, discriminatorie.

 

 

„Îi îndemn pe oameni să boicoteze referendumul“

 

 

Care este contextul internaţional în această privinţă?

Ceea ce este mai sinistru este faptul că purtătorul de drapel al acestei manifestări este un partid, chipurile, social-democrat. Peste tot în lume social-democrația este protectoarea libertăților sexuale şi de orientare sexuală. Nu întâmplător mişcările social-democrate din Europa critică făţiş PSD român pentru acest tip de manifestare. Şi, de aici, întârzierea declanşării referendumului, a schimbării Constituției. De asemenea, PSD a amânat referendumul pentru „familia tradiţională“ ca să se apropie în timp de evenimentele electorale din 2019. Domnul Dragnea şi acoliţii săi nu abandonează acest proiect. Şi asta pentru că partidul contează pe un anume Volksgeist, pe un anume „spirit popular“. PSD va merge până la capăt, chiar dacă îşi va deteriora relațiile cu colegii social-democrați europeni. Relaţii care sunt oricum extrem de proaste. Mai ales din cauza cleptocrației şi a protejării penalilor, manifestări inacceptabile în mentalul social-democrat european. De aceea PSD-iştii sunt împotriva unui alt referendum, „Fără penali în funcţii publice“, o iniţiativă cetăţenească lăudabilă, preluată de Uniunea Salvaţi România.

 

Cât de social-democrată e social-democraţia românească?

Din punct de vedere doctrinar, PSD român este o formaţiune politică pretins social-democrată. El este de fapt un partid populist, naţionalist, xenofob, cleptocrat, iliberal, bisericos şi ortodoxist (nu întâmplător milioanele de semnături pentru „redefinirea familiei“ au fost strânse cu ajutorul preoţilor şi al BOR). Caracteristici complet străine social-democraţiei. Peste toate acestea se adaugă acum şi homofobia, atitudine anacronică în ceea ce priveşte libertățile privind orientarea sexuală. Îi îndemn pe oameni să nu se prezinte la vot şi să nu legitimeze prin cvorum acest referendum. Îi îndemn să boicoteze referendumul.

 

Iată că sexul creează şi astfel de monştri.

Da, somnul libertăţii sexuale naşte monştri. După părerea mea, este o mişcare foarte, foarte de dreapta, ca să mă exprim eufemistic. E o mişcare susţinută (dacă nu chiar iniţiată) de neolegionari. De altfel, în fiecare an când în Bucureşti se desfăşoară „Parada Gay“ (Gay Pride Parade), a comunităţii LGBT, se organizează de către Partidul Noua Dreaptă şi o manifestare homofobă paralelă, o contramanifestaţie. Oameni îmbrăcaţi în costume populare, ţinând în mâini icoane ortodoxe, poartă pancarte cu lozinci homofobe. Există în acest caz o întârziere şi o defazare comportamentală şi mentalitară în societatea românească.

 

Interviu adus la zi, realizat de EUGEN ISTODOR (HotNews.ro)

TAGS : referendum familie traditionala constitutie PSD andrei oisteanu
Comentarii
Camelian Propinatiu 2018-10-01
Nu Referendumul generează polemica, ci consecinţele de context: afară din Schengen şi izolare în UE, "asumarea" politică de către BOR, prin jocul tv, a iertării păcatelor puterii, plus că din victoria zdrobitoare, de Centenar, a marii majorităţi asupra unei minorităţi, emanaţia poate fi un nou partid Vadim. Deja se fac liste negre.
?????? 2018-09-30
Păi ce tovarăși, constituția țării este pe persoană fizică pentru a fi chestie de antropoloigie ? Până la urmă referendumul este despre căsătorie, chestiune ce nu l-ar face discriminatoriu, conform cutumelor, și nu despre familie, chestiune ce l-ar face discriminatoriu conform realităților ? Remarcați că și RSR avea constituție ? Păi ați zice că era constituția Elenei Ceușescu, din perspectiva simbolică, constituția RSR ?
emil 2018-09-30
Romanii se jeneaza a mai imbraca haine nationale de cand puscariasul Dragnea a schimbat costumul dungat cu cel traditional.
Gabriel Andreescu 2018-09-29
Dezbaterea privitoare la referendum s-a purtat in termenii demnităţii şi discriminării. Cum nu există un drept la căsătorie recunoscut printr-un instrument internaţional, schimbarea constituţiei promovată de Coaliţia pentru Familie nu produce o “discriminare” în sensul tehnic al dreptului de a nu fi discriminat. Însă libertatea, demnitatea, nediscriminarea nu sunt doar norme juridice. Ele denumesc asemenea valori şi principii. Din perspectiva principiului egalităţii, referendumul produce o discriminare. Ca fenomen social, referendumul şi mobilizarea aferentă constituie o indubitabilă manifestare a neînţelegerii sau urii pe care ipocritul slogan „noi nu avem nimic cu homosexualii, noi suntem pentru familie” nu face decât să le accentueze.

Asocierea libertăţii sexuale cu tema referendumului („somnul libertăţii sexuale naşte monştri”) în sensul dreptului, ar putea fi o pistă interesantă. Clasic, libertatea sexuală este interpretată ca exerciţiu al vieţii private. Doctrina vorbeşte însă şi despre un drept la „viaţă privată publică”. Un astfel de concept paradoxal acoperă situaţii care afirmă dreptul persoanelor de a a-şi afirma public aspecte identitare, private – precum sublinierea specificului de gen, a apartenenţei de grup social etc. prin o anumită îmbrăcăminte. Se pune întrebarea dacă nu cumva căsătoria ar putea fi interpretată drept expresia afirmării libertăţii sexuale a heterosexualilor şi a persoanelor LGBTQ în sensul vieţii lor private publice. Un corolar, ar fi regăsirea valorii antropologice şi sociale a libertăţii sexuale, care a contribuit considerabil la afirmarea modernităţii, aflată astăzi sub presiunea considerabilă a manipulărilor politice şi a modelor. Astfel de întrebări cer însă răspunsuri elaborate.
?????? 2018-09-27
Cum ați comenta despre faptul că Andrei Oiștenu și Victor Roncea au opinii diferite ?
Total 5 comments.
Mai multe din Actualitate Interna
12698
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22