Arhivă PDF începând din 1990 I Abonamente Revista 22 I Access Abonați PDF


Astaldi recunoaște că are dificultăți financiare dar afirmă că nu se află în insolveță
Laurentiu Gheorghe - - - -
2018-09-29
International
0

Societatea Astaldi neagă că ar fi solicitat intrarea în insolvență și nici nu se află în situația de a fi insolventă, inclusiv în România. Compania italiană dă asigurări că nu se pune problema de a-și respecta angajamentele contractuale de la noi din țară.

 

 

Vineri, compania italiană a anunțat că a decis să ceară protecția contra creditorilor conform prevederilor legii italiene a insolvenței, ca urmare a dificultăților financiare ca urmare a întârzierilor vânzării activelor pentru construirea celui de-al treilea Pod peste Bosfor, în sistem public-privat, din cauza evoluției situației politice și economice care afectează Turcia de la începutul anului 2018.

 

În România, Astaldi are contracte de miliarde de euro încheiate cu administrația centrală dar și locală. Numai pentru 2019, Astaldi are angajamente pentru finalizarea unor lucrări de construcție în valoare de 400 milioane de euro, conform declarațiilor ministrului Transportului, Lucian Șova.

 

Cel mai important proiect aflat în derulare este finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 a metroului bucureștean, între stațiile Eroilor și Râul Doamnei, secțiunea Drumul Taberei. De asemenea, Astaldi mai are în lucru extinderea Magistralei 4 de metru cu stațiile Străulești și Laminorului. Doar în urma unor litigii, Astaldi are de încasat de la Metrorex despăgubiri de 425 milioane lei pentru lucrările efectuate suplimentar.

Compania italiană a fost desemnată câștigătoarea pentru execuția celei mai mari lucrări de infrastructură rutieră din ultimii 28 de ani, construirea podului peste Dunăre de la Brăila, investiție de aproximativ 500 milioane euro.

 

Tot Astaldi are în execuție și cel mai mare lot din Autostrada A3, Câmpia Turzii – Târgu Mureș, respectiv lotul 2 din tronsonul Ogra – Câmpia Turzii, în lungime de 18 km, contract de 437 miliarde lei.

Cu CFR SA, Astaldi are contracte de 3,45 miliarde lei pentru modernizarea a 81 kilometri de cale ferată. Iar cu Primăria Capitalei, Astaldi are un contract pentru finalizarea Pasajului Ciurel.

Însă, conducerea companiei italiene a revenit sâmbătă cu specificația că cererea nu este de intrare în insolvență, ci tocmai de a evita acest deznodământ. Este vorba de negocieri cu băncile pentru a putea depăși un moment de criză a lichidităților și de sprijin pentru consolidarea activității prin valorificarea optimă a activelor.

Totodată, Astaldi spune că operațiunile din România nu sunt afectate și că se vor desfășura în mod normal.

 

"Aşa cum deja au fost informaţi atât clienţii cât şi asociaţii noştri, operaţiunea de consolidare a capitalului Astaldi bazată pe creşterea de capital şi pe vânzarea activelor în concesiune a suferit o întârziere serioasă cuzată de amânarea vânzării activelor aferente concesiunii celui de-al treilea pod peste Bosfor, urmare a evenimentelor politice şi economico-finaciare care au afectat Turcia în cursul anului 2018. Vânzarea acestor activte era o condiţie solicitată de către sistemul bancar pentru a acorda sprijinul financiar aferent operaţiunii de consolidare a patrimoniului.

 

Cele de mai sus au impus revizuirea planului global de consolidare a patrimoniului, iar Astaldi, ca soluţie cea mai potrivită pentru a asigura operabilitatea societăţii şi protejarea intereselor proprii ale companiei, a tuturor nivelelor de ocupare a forţei de muncă, a intereselor acţionarilor, ale clienţilor si ale creditorilor însuși, a hotărât să prezinte cererea de „concordato preventivo con continuità aziendale” în sensul legii italiene (art. 161, 6° co e 186-bis R.D. 267/1942), care prevede un acord cu creditorii care vizează restructurarea financiară a societății pentru a preveni starea de insolvenţă şi a asigura continuarea activitatii economice a societăţii", conform unui comunicat Astaldi.

 

Oficialii Astaldi spun că este cea mai potrivită soluţie pentru a proteja continuitatea corporaţiei, de permitere a continuării derulării contractelor în curs şi încredinţării de noi angajamente precum şi de depăşire în mod definitiv a tensiunilor financiare, realizând o consolidare adecvata economico–patrimonială a societatii, chiar în interesul clienţilor şi creditorilor săi.

 

"Astaldi va continua să desfăşoare activităţile de construcţie din cadrul proiectelor în care este angajată în Romania cu respectarea termenelor şi a duratelor prevazute", au precizat oficialii Astaldi.

TAGS : infrastructura autostrazi astaldi faliment insolventa
Comentarii
Total 0 comments.
Mai multe din International
1979
 Bref
 Media Culpa
 Numarul Curent
DESENAND (CA) LUMEA
 Vis a vis
 Scrisori de la cititori
 Prieteni 22