Greva transportatorilor s-a sfârșit. Șova acuză boicotul unor companii care vor monopol

Redactia | 11.10.2018

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunțat joi încheierea grevei începând cu ora 14.00. Ministrul Lucian Șova spune că nu există conceptul de grevă făcută de companii și că ceea ce se întâmplă ar fi, de fapt, un boicot organizat care vizează menținerea unor monopoluri pe piața de profil.

Pe aceeași temă

 

 

 Mai multe autogări din toată țara au fost închise joi, după ce transportatorii au anunțat că renunţă deocamdată să participe la protest, dar cer o întâlnire cu premierul Viorica Dăncilă, transmite Digi 24 și Hotnews.ro.

 

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a protestat joi în 19 județe, unde a fost oprită circuația mașinilor de transport persoane. Transportatorii sunt nemulțumiți de un ordin al ministrului Transporturilor Lucian Șova care liberalizează transportul județean de persoane, iar ca mai criticată măsură este cea prin care este eliminată vechimea pe un traseu ca o condiţie pentru atribuirea traseului respectiv. 

 

”Ministrul Transporturilor a minţit. Singurul criteriu care a rămas în ordin este cel privind vechimea parcului auto, însă nu oricine îşi ia o maşină nouă poate opera rute de transport. Au fost scoase toate criteriile cu adevărat importante, precum cel legat de confort, de siguranţa pasagerilor, de clasificarea maşinilor, de datoriile faţă de bugetul de stat", explică Augustin Hagiu, președintele FORT, nemulțumirile tarnsportatorilor rutieri.

 

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a spus joi, despre protestele companiilor de transport persoane că reprezintă, de fapt, un boicot prin care se dorește menținerea unor monopoluri în piață. El spune că proeictul care a stârnit nemulțumirea în piață a fost discutat pe larg și oferă mai multă lobertate de alegere clienților. Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a protestat joi în 19 județe, unde a fost oprită câteva ore circulația mașinilor de transport persoane.

 

”Vă rog frumos să nu mai folosiți termenul pe care-l acreditează unii dintre comunicatori, acela de grevă. Nu există conceptul de grevă făcută de companii și acest lucru cred că este cunoscut foarte bine de toată lumea. Dreptul la grevă este un drept sacru al angajaților, al salariaților și care este exercitat în conformitate cu prevederile legale. Ceea ce se întâmplă astăzi este un boicot organizat care vizează menținerea unor monopoluri în piața de transport interjudețean”, a spus ministrul Transporturilor, într-o conferință de presă

 

El a spus că sunt autorizate în România pentru transport de persoane 3.618 firme, din care efectuează transport rutier de pasageri pe curse regulate 325 de firme. Astăzi în România sunt autorizate 29.000 de autobuze pentru transport de pasageri și aproximativ 2.900 de firme efectuează transport regulat interjudețean de pasageri.

 

Dată fiind situația și având în vedere reglementările europene am început elaborarea unui ordin de ministru care să reglementeze desfășurarea activității de transport regulat de pasageri pe curse interjudețene în conformitate cu prevederile legale și cu reglementările din domeniul dialogului social, a menționat ministrul.

 

Șova a mai spus că proiectul contestat de transportatori a parcurs toate etapele legale de dezbatere publică și au avut loc discuții extinse pe tema lui și pe forumuri organizate de reviste, asociații de transportatori și alte entități.

 

Șova spune că ordinul în cauză își propune eliminarea exlusivității deținută de o firmă pe un traseu, ”fapt ce conduce astăzi la distorsiunile la care asistăm” ”Acest proiect de ordin dă posibilitatea pasagerilor să poată alege între mai multe oferte de transport și vizează și îmbunătățirea condițiilor de confort pentru pasageri și prețuri concurențiale în piață”.

 

El mai spune că proiectul prevede o deschidere a pieței transporturilor rutiere de pasageri în România și transportatorii au libertatea de a alege dacă vor sau nu vor să facă un anumit transport interjudețean de pasageri.

 

”Fac o paranteză și dau acest exemplu: dacă în România acum dorești să faci transport cu curse regulate de la București la Madrid, parcurgi o perioadă de evaluare în care se elaborează o serie de documente, perioadă care nu durează mai mult de o lună și poți face transport București - Madrid. Astăzi în România și în ultimii 15 ani niciun transportator auto decât cel care a ocupat primul un traseu acum 15 ani, de exemplu traseul București - Urziceni, niciun alt transportator nu ar putea astăzi să efectueze curse pe acest traseu și, în viziunuea celor care combat proiectul pe care l-am propus, acest lucru nici nu ar trebui să se petreacă vreodată”.

 

Ministrul mai spune că au fost elaborate 730 de procese verbale de contravenție cu specific pe transport interjudețean de pasageri, în valoare de 2 miloane lei.

 

Au fost peste 950 de reclamații despre transportul județean în mai puțin de un an, cele mai mult vizând:

- starea tehnică a mașinilor

- numărul mare de persoane transportate

- nerespectarea orarului de circulație

- neeliberarea biletelor de călătorie

 

 

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22