Pe aceeași temă
Prevederile apar într-un proiect de lege inițiat de deputatul PNL Gigel Știrbu, președintele Comisiei de cultură, scrie G4Media.
Mesajele, care vor fi supervizate de Autoritatea Electorală Permanentă, vor avea rolul ”să informeze şi să educe populaţia, cu privire la importanţa exercitării dreptului de vot”, potrivit proiectului consultat de G4Media.ro. Spoturile audio-video nu vor conţine referiri de natură să promoveze instituţii sau persoane.
Producția spoturilor va fi realizată de fiecare televiziuni și radio, cu avizul prealabil al Autorităţii Electorale Permanente (AEP), și tot AEP va deconta prețul difuzării lor, potrivit proiectului citat.
Lista radiourilor și televiziunilor ce vor intra în program va di întocmită de Consiliul Naţional al Audiovizualului, pe baza studiilor de audienţă în anul anterior desfăşurării campaniei de informare.
Campaniile de informare vor începe cu 60 de zile înainte de data alegerilor și se vor desfășura și în ziua alegerilor, potrivit proiectului de lege. Pentru zonele în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 20% din rândul populaţiei, Televiziunea Română, respectiv Radio România vor difuza mesajele şi în limbile respectivelor minorităţi naţionale.