Pe aceeași temă
”Nu am înțeles foarte bine, să fie independentă și de autoritatea judecătorească? Fiindcă un asemenea text de lege e neconstituțional, de pe scaun se observă. Pentru specialiști este absolut surprinzător un asemenea raționament. El nu poate urmări decât controlul de către Executiv.”, afirma Lazar in interviul acordat revistei 22.
”Inspecția Judiciară nu poate controla justiția din exterior, de la Executiv, de exemplu, e neconstituțional. Dacă va fi în exteriorul autorității judecătorești și ministrul spune când să meargă și când să verifice și pe ce teme este total nefiresc și neconstituțional.”
”Propunerea trebuie să clarifice dacă Inspecția este în autoritatea judecătorească sau este în exterior. Fiindcă dacă este în autoritatea judecătorească și inspectorii vor fi independenți profesional, cum sunt și acum, în cadrul Inspecției, va fi bine, este firesc. Dacă va fi în exteriorul autorității judecătorești și ministrul spune când să meargă și când să verifice și pe ce teme este total nefiresc și neconstituțional. Noi, când am intrat în UE, am fost solicitați să ne facem un sistem modern, în care justiția să fie independentă. Iar acum ce vrem să facem? După 10 ani vrem să schimbăm pentru că justiția lucrează și deranjează prea multă lume?”, a declarat procurorul general in interviul pentru revista 22.
Augustin Lazar acuza fara menajamente tentativa de a face din legile justitiei un mecanism de control al justitiei penale. ”Lucrurile sunt foarte clare. Se dorește un control asupra Ministerului Public atât de puternic, încât justiția penală să nu mai poată face niciun pas fără controlul care se va institui. Intenția este de a ajunge până acolo încât ministrul îi va spune procurorului unde trebuie să exercite acțiunea penală sau nu”.
Procurorul general considera ca se urmareste politizarea justitiei penale din moment ce ”ministrului Justiției, om numit politic, i se dau aceste atribuții de a propune până la ultimul șef mic din Parchetul General”.
”Ce vrem să facem? Să luăm din nou procurorul în subordinea Executivului? Uitați-vă ce se propune acolo, ca numirile de procurori cu funcții de conducere să fie propuse de către ministru, mergând până la funcția de procuror-șef de serviciu și de birou, ceea ce acum nu există. Este vădit exagerat”.