Pe aceeași temă
Conform deciziei Consiliului General al Primăriei, tarifele pentru ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculelor ridicate de pe străzile Bucureștiului sunt:
Tariful de ridicare:
- 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.
- 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.
Tarife de transport:
- 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.
- 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.
În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi. Aşadar, pentru un autoturism precum un Logan, costul de ridicare, transport şi depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.
„Subliniem faptul că acest proiect vine în sprijinul fluidizarii traficului în Capitală şi vizează strict acele vehicule care staţionează neregulamentar pe principalele artere din Bucureşti şi care blochează circulaţia vehiculelor de intervenţie în caz de urgenţă, ambulanţe sau maşini de pompieri, precum şi accesul în spitale, şcoli, instituţii publice, dar şi circulaţia mijloacelor de transport public sau activitatea utilajelor de deszăpezire şi salubrizare. Procesul de ridicare a maşinilor va fi unul continuu, 24/24 ore”, se arată într-un comunicat transmis, marți, de Primăria Capitalei.
Potrivit sursei citate, maşinile parcate neregulamentar şi care au fost ridicate vor fi depozitate în spaţiile special amenajate din Bulevardul Timişoara nr. 161- 163, Sector 6 şi Bulevardul Metalurgiei nr. 69- 71 (str.Drumul Jilavei nr.113), Sector 4, care vor avea program de funcţionare 24/24 ore, astfel încât maşinile ridicate să poată fi eliberate la orice oră. „Ulterior, cetăţenii aflaţi în această situaţie vor putea suna gratuit la numerele de telefon 021/9544 - Brigada de Poliţie Rutieră sau 021/9752 - Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti, pentru a află în care dintre cele două spaţii se afla autoturismele şi pentru a le putea recupera. Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului / deţinătorului / utilizatorului legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau al oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra vehiculului şi a unui act de identitate al solicitantului”, se mai arată în comunicatul PMB.
Avocatul Poporului contestă decizia PMB
Avocatul Poporului a solicitat Prefecturii Capitalei să atace în contencios administrativ hotărârea Consiliului General al Municipiului București care prevede ridicarea mașinilor.
„Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar nu poate fi dispusă de către polițiștii locali, ci numai de polițiștii rutieri - Avocatul Poporului solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile orașului. Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu și solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a Hotărârii nr. 371/2019 a Consiliului General al Municipiului București, privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a municipiului București”, se arată într-un comunicat transmis, vineri, de Avocatul Poporului.
Avocatul Poporului consideră, între altele, că HCGMB nr. 371/2019 „nesocotește normele legale în aplicarea cărora a fost dată și stabilește competența alternativă a polițiștilor rutieri sau locali în constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale, iar nu competența exclusivă a polițiștilor rutieri, astfel după cum aceasta este reglementată de lege”. Potrivit Avocatului Poporului, HCGMB decide că, în calitate de agenți constatatori, polițiștii locali pot dispune măsura ridicării, „prevederi ce contravin în mod flagrant art. 64 din OUG nr. 195/2002 și art. 2031 și art. 2032 din HG nr. 1361/2006”.
„În același timp, în opinia Avocatului Poporului HCGMB este un act administrativ care ar fi trebuit să se limiteze la a reglementa măsuri tehnice de realizare a ridicării și depozitării autovehiculelor în sarcina operatorilor si nu să reglementeze atribuții în sarcina polițiștilor rutieri, statutul juridic și atribuțiile acestora fiind reglementate prin lege specială”, se arată în comunicatul transmis de Avocatul Poporului.
Avocatul Poporului solicită reprezentanților administrației publice locale să dispună măsurile care se impun pentru amplasarea, în zonele de unde autovehiculele pot fi ridicate, a unor avertismente vizuale care să conțină informațiile necesare astfel încât eventualii contravenienți să fie informați atât în legătură cu sancțiunile aplicabile, cât și cu posibilitatea recuperării autovehiculului.
Firea: Avocatul Poporului devine Avocatul nesimțirii
Ca reacție la acest comunicat, primarul general, Gabriela Firea, a scris, sâmbătă, pe Facebook, că Avocatul Poporului tinde să devină Avocatul nesimțirii.
„Instituția avocatul poporului tinde să devină avocatul nesimțirii! Ne șicanează și ceartă că îi deranjăm pe prost-crescuții care blochează cu mașinile: spitale, școli, locuri rezervate persoanelor cu dizabilități, instituții, linii de tramvai, stații de autobuz, chiar proprietăți private, sub pretextul că „am coborât să-mi iau țigări”.. și se mai întorc după vreo două ore! S-a rezolvat cazul Caracal, s-au epuizat toaletele în curte ale școlilor din mediul rural, în toate spitalele din țară e că în America! Totul este perfect! Avocatului poporului nu-i mai rămâne decât să se ocupe de cocalari!”, a scris sâmbătă pe Facebook Gabriela Firea.
În luna iunie, 2019, atunci când a fost votat acest proiect în Consiliul General al Municipiului București, Gabriela Firea spunea că angajații PMB nu vor fi hinghieri de mașini și nu vor vâna cetățenii.
„Nu ne propunem să ne transformăm în hingherii de maşini ai Capitalei. Nu vom vâna cetăţenii, este vorba de un proiect în sensul deblocării căilor de acces, precum intrarea în şcoli, spitale sau mijloace de transport în comun, pe calea de tramvai sau în faţa unui troleibuz. În ceea ce priveşte autoturismele parcate neregulamentar, dar care blochează căi de acces, se va gândi un sistem de sancţionare diferit, împreună cu Brigada Rutieră, care va fi anunţat ulterior”, declara Gabriela Firea în iunie.