Pe aceeași temă
Mecanicul trenului de marfă care a intrat în alt tren, joi, la Fetești, a adormit și era sub influența băuturilor alcoolice, a declarat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a precizat că nici sistemul de frânare automată nu era funcțional. El a cerut scuze pasagerilor care au plătit bilete.
„Vreau să transmit un semnal foarte clar către acești operatori de marfă, din zona privată, că nu se mai pot juca cu sigurața pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Sistemul de frânare automat nu era funcțional, ancheta o să spună de ce. Din primele informații, lucrurile nu erau în regulă nici la nivelul stării mecanicului de locomotivă. Din ce am înțeles, da, a adormit, înțeleg că era și sub influența băuturilor alcoolice. Există controale și inspecții care se fac ca în trafic, nu verifică fiecare șofer, se fac prin sondaj. Nu sunt testați toți mecanicii de locomotivă, nu cred că se întâmplă asta în nicio țară din lume”, a declarat Drulă.
El a afirmat că „nu e o dimineață bună pentru sistemul feroviar”.
Două trenuri de marfă s-au ciocnit la Feteşti pe Magistrala M 800 Bucureşti – Constanţa, iar circulaţia feroviară este închisă de la miezul nopţii. Trenurile spre și dinspre Litoral circulă pe rută deviată, anunță CFR Călători.
„Magistrala 800, în zona de triaj din stația CF Fetești/IL – un tren marfar încărcat cu fier vechi a colizionat un tren marfar încărcat cu ciment. Potrivit datelor de primă sesizare, două persoane au suferit leziuni (mecanicul de locomotivă a suferit răni în zona capului și a plecat de la locul accidentului, iar șeful de tren a suferit leziuni minore). Coliziunea s-a soldat și cu avarii la mai multe vagoane și la locomotiva trenului ce a colizionat din spate, firele de înaltă tensiune fiind avariate. Circulația feroviară este oprită”, arată o informare a Poliției.
Potrivit CFR Călători, un tren privat de marfă, care era garat la linia II, în stația CF Fetești, a fost tamponat de un al doilea tren privat de marfă, care a depățit semnalul de OPRIRE de la intrare în stație și a intrat în trenul garat. În urma tamponării, 4 vagoane din compunerea primului tren de marfă au deraiat, iar din cel de-al doilea tren au deraiat 14 vagoane, iar locomotiva s-a răsturnat.
Citește integral pe economedia.ro