Andrei Marga, cu numele de cod „HORIA”, neaga ca a dat note informative Securitatii. Citeste TURNATORIILE fostului ministru

Fara Autor | 23.12.2012

SHARE 74

Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS) a decis că Andrei Marga nu a avut calitatea de colaborator al Securităţii. Cu toate acestea, Andrei Marga a dat note informative la Securitate, sub numele de cod „Horia”, dar nu a fost găsit un angajament de colaborare, asa cum in exclusivitate a publicat revista 22.  Marga neaga acuzatiile si spune ca nu a dat note informative Securitatii, desi raportul CNSAS il contrazice.

CITESTE AICI DECIZIA CNSAS 

Decizia vine după ce direcţia de specialitate a prezentat, pe 16 august 2012, Colegiului CNSAS noi documente găsite în arhivele Securităţii. Cu aproximativ două săptămâni înainte, la începutul lunii august, Marga fusese remaniat din Guvern de către premierul Victor Ponta.

Andrei Marga a fost recrutat de Serviciul III al Securităţii Cluj, în luna august 1977, ca legătură a unui alt colaborator cu numele de cod “Werner”. În anul care a urmat, Marga a dat mai multe note informative, redactate olograf şi semnate cu numele de cod “Horia”.

Marga a informat Securitatea mai ales despre studenţi şi profesori străini care veneau la Cluj. Relatările sale sunt făcute sec, dar cu mare atenţie pentru detaliile privind locaţiile, îmbrăcămintea şi legăturile personajelor pe care le fila.

Înainte de a începe colaborarea cu Securitatea, Andrei Marga fusese bursier Humboldt în Republica Federală Germania. La momentul recrutării, Marga conducea o revistă clujeană numită „Napoca universitară”.

Printre notele informative scrise de Andrei Marga se numără relatarea vizitei unei echipe a televiziunii germane ZDF la Cluj, pentru a filma un documentar într-o tipografie, dar şi activităţile unui doctorand venit din Iordania.

Printre cei filaţi de Marga s-a aflat şi un lector venit din Germania să predea la Cluj. Marga a relatat Securităţii despre întâlnirea acestuia, de la cofetăria „Tineretului” din Cluj, cu un doctorand şi cu un profesor de filozofie din Germania.

Din documentele descoperite în arhive de CNSAS, reiese că Andrei Marga a fost şi urmărit de Securitate în trei perioade: 1978-1979, 1984 şi 1987-1989.

Reporterii televiziunii ZDF, in obiectivul lui „Horia”

(Notă informativă dată la Cluj, 10.04. 1978)

“În noaptea de 6 spre 7 aprilie, la tipografia de pe B-dul Lenin a sosit un grup de persoane de la televiziunea ZDF din MAINZ (RFG) şi de la televiziunea din Viena, care din relatările tipografilor urmau să realizeze cadre privind editarea cotidianului de limbă maghiară din oraş. Unul dintre membrii grupului cunoştea într-o mare măsură limba română. Venind în biroul tipografiei, unde se operau corecturi, pe revista centrului universitar, în stadiul paginat, a citit titlul revistei şi a întrebat dacă este vorba despre o revistă studenţească. I-am răspuns că da şi observând că vorbeşte greu româneşte, am vorbit în germană. M-a întrebat de unde ştiu germane şi i-am răspuns că am studiat în RFG. După ce au realizat filmul, toţi cei din grup au trecut pe la birou şi am fost prezentat celorlalţi ca un «redactor şef care a studiat în RFG»”

Marga turna împreună cu soţia lui

Şi Delia Marga a turnat la Securitate. Dovada apare chiar într-una dintre notele informative date de Marga în 1987, care a fost folosit ca sursă într-un filaj asupra unei profesoare americane venită la Cluj. Americanca venise la Marga acasă să lase o canistră cu benzină, pe care o adusese în România de spaimă că aici nu găseşte combustibil pentru maşina sa.

De asemenea, profesoara din SUA dorea să îl cunoască pe filozoful Constantin Noica, refugiat la Păltiniş. În acest caz, Marga şi soţia sa au fost folosiţi ca informatori de către un alt colaborator al Securităţii, cu nume de cod Mureşan.

Conform obligaţiilor ce decurg din legile în vigoare privind relaţiile cu străinii, subsemnata D.M., filolog la Institutul de Istorie şi Arheologie, precizez că în data de 16 iunie 1987 am fost anunţată telefonic de sosirea pentru un stagiu de studii de două luni a profesoarei Katherine Verdery din SUA. După o oră, profesoara Verdery mi-a făcut o vizită la domiciliu, unde am primit-o împreună cu soţul meu, Andrei Marga. Profesoara ne-a rugat să adăpostim, pentru câteva zile, o canistră cu benzină, adusă ca rezervă pentru maşina cu care a venit în ţară.”, scria Delia Marga intr- nota catre Securitate, potrivit CNSAS.

Cercetatoarea americana Katherine Verdery, turnata de Marga

În dosarul informativ nr. I 195847 se găseşte o listă cu „persoane recontactate de cercetătoarea americană Katherine Verdery în care se menţionează: „Marga Andrei – lector universitar la catedra de filosofie. Este sursă a serviciului 3 Cluj folosită în caz.”

20.06 1987

„Sursa relatează că în seara zilei de 16 iunie a primit un telefon de la cercetătoarea americană V.K. (Katherine Verdery - n.r.), care şi-a anunţat venirea la Cluj. Sursa a invitat-o la ea acasă, astfel că după ora 21, aceasta s-a prezentat la domiciliul sursei. A relatat că a sosit în Cluj cu o zi înainte şi în prima seară i-a făcut o vizită acad. D.P.. A primit o bursă pentru două luni pe care o va petrece la Cluj şi ultimele două săptămâni la Iaşi. Intenţionează să întocmească o lucrare despre rolul intelectualităţii în formarea conştiinţei naţionale a poporului român. A povestit că este profesoară titulară la catedra de antropologie a Universităţii John Hopkins din SUA şi că materialul obţinut în România în 1985 nu l-a fructificat în întregime, redactând doar două capitole din noua sa carte. În rest, discuţiile au fost de moment. A adus mici atenţii. Cumpărându-şi o maşină din RFG şi neştiind care este situaţia benzinei la noi, a adus o canistră plină pe care a depozitat-o la sursă.”

Informare datată 23 Iunie 1986

„În ziua de joi, 12 iunie, orele 2.48, prof K.V. a fost aşteptată la sosirea din Cluj-Napoca la gară de familia M. împreună cu P.T.. K. V. şi-a anunţat sosirea printr-un telefon din SUA. Declară că a făcut o călătorie la Cluj-Napoca ca deviere de la un drum în direcţia Talin, via Budapesta, spre a se întâlni cu acad. D.P.. Cei care au aşteptat-o la gară au condus-o la hotel Continental cu maşina prof PT. K.V. a spus că are reţinut loc la hotel fiindcă a anunţat cu trei săptămâni înainte sosirea şi a primit confirmare. În holul hotelului a cerut celor care au condus-o să nu anunţe cunoscuţii ei din oraş că a sosit, întrucât nu are timp la dispoziţie (stă doar 26 de ore în oraş), timpul disponibil urmând să fie consacrat discuţiei cu acad P.. Ea a intrat în hotelul propriu-zis, urmând să dea un telefon ulterior, spre a se stabili o nouă întâlnire cu cei care au condus-o. La orele 15.30 a avut loc o convorbire la telefon cu D.M., în cursul căreia a stabilit că familia M. să treacă pe la locuinţa acad P.. Erau prezenţi acolo nepoata acad P., d-na J., din Ocna Mureş, o doamnă blondă pe nume F..

S-au purtat discuţii nespecifice, cei prezenţi fiind în timpul mesei, iar familia M. luând loc în biroul academicianului. La orele 17, K.V. împreună cu familia M. au plecat la locuinţa prof P.T. Era prezentă acolo şi familia V.P. S-au purtat discuţii generale privind călătoria în SUA a prof P.T.. K.V. a întrebat care este stadiul discuţiei în jurul protocronismului. A. Marga şi P.T. au arătat că problema nu este atât de centrală în publicistică la ora actuală. K.V. s-a interesat de semnificaţia tipăririi unei lucrări a lui Rădulescu-Motru. E un semn al «tradiţionalismului», a întrebat K.V. A. Marga a arătat că nu e vorba de aşa ceva, ci mai curând de o acţiune pentru a tipări operele gânditorilor reprezentativi din cultura noastră şi a le face cunoscute noilor generaţii. A. Marga a întrebat care sunt noile curente de idei în gândirea americană. KV a remarcat tendinţa conservatoare. A. Marga a relevat faptul că pe planul filosofiei sunt câteva figuri importante şi influente în filosofia americană actuală – Quine, Kripke, Putnam.

KV a întrebat pe AM dacă respinge în continuare ideea importanţei lui Foucault. AM a răspuns că l-a recitit pe filosoful francez, după dispariţia sa, când a putut vedea întreaga operă şi că are o părere mai bună despre analizele lui, ce stau totuşi sub influenţa lui Nietzsche şi reprezintă o netă gândire conservatoare. Chiar dacă  nu acceptă poziţia lui Foucault, e de apreciat talentul lui. Discuţia s-a concentrat asupra informaţiei furnizată de KV că a venit de fapt la Cluj-Napoca pentru a-l anunţa pe DP că a fost ales în Academia americană de istorie, pe locul devenit vacant al lui Braudel. Prof PT, AM, toţi cei prezenţi au manifestat satisfacţia pentru această alegere. KV a spus că s-au trimis actele de rigoare conducerii Academiei RSR.

KV a pus întrebări privind controversa sincronism-tradiţionalism în cultura română din trecut. PT şi VP au dat informaţii şi i-au recomandat lui KV parcurgerea unor lucrări axate pe această problematică. KV a relatat că lucrează la un studiu amplu despre România, care i-a fost solicitat de o editură de prestigiu din SUA. Urmează să vină în România în anul următor, «dacă poporul român o primeşte». După vizita la familia PT, familia Marga a condus-o pe KV la familia P, unde a şi rămas în cursul serii. A doua zi dimineaţă KV a fost condusă la plecare de familia M, prof PT”.
 

Cine este Katherine Verdery

Katherine Verdery este profesor la Departamentul de Antropologie al City University din New York. Din 1973 a făcut cercetare în România, iniţial privind politica inegalităţilor sociale, relaţii interetnice şi naţionalism. Schimbările din 1989 au determinat o schimbare în cercetarea ei, concentrându-se asupra transformării sistemelor socialiste, mai precis modul în care se schimbă relaţiile de proprietate în agricultură. Între 1993-2000 a condus o cercetare pe teren pe această temă în comunităţi din Transilvania, manuscrisul rezultat, The Vanishing Hectare: Property and Value in Postsocialist Transylvania, fiind publicat de Cornell University Press în vara anului 2003, scrie Adevarul.

Este implicată într-un program de colaborare cu numeroşi cercetători români, pe o temă care reprezintă procesul opus celui studiat până atunci, şi anume formarea fermelor de stat şi a cooperativelor agricole în anii ‘50.

Activitatea ei de predare se referă la Europa de Est în perioada socialistă şi contemporană. Proiectele ei viitoare vor rezulta din interesul ei asupra procesului de restituire a pământului, precum şi a altor subiecte legate de proprietate, proprietatea culturală, dreptul la bio-informaţie, proprietate ciberspaţială şi alte forme de apropriere bazate pe noile tehnologii.
 

Toti cei care intrau in contact cu Marga, erau dati in gat la Securitate

(Notă informativă dată tot la Cluj)

„Sursa informează: în legătură cu M.V., lector din RFG la universtitate, sursa îl cunoaşte de la venirea lui în România, la Cluj-Napoca. Cu câteva zile în urmă a fost întâlnit de sursă la cofetăria Tineretului, aflat în compania unui tânăr, brunet, de statură mijlocie, îmbrăcat cu blue-jeas. În luna iunie a.c. la universitate a sosit pentru o scurtă vizită un profesor de filosofie de la Mainz (RFG) care a dorit să se întâlnească cu lectorul D. de la Cluj-Napoca. S-a luat legătura cu M.V. care a discutat la telefon cu profesorul din Mainz asupra orei şi locul întâlnirii. S-a stabilit ca la hotelul Napoca şi că oră 17 sau 18 dupa amiază".

Marga neaga: nu am dat note informative

Intr-un comunicat de presa, Andrei Marga neaga orice legatura cu Securitatea.

Redăm mai jos comunicatul lui Andrei Marga:

"Am aflat de pe site-uri că Revista 22 publică o „ştire” în care se spune că am dat note informative în 1977-1978, fără a fi colaborator al fostei Securităţi.

Sunt nevoit să amintesc, din nou, că am fost ministru în patru guverne, iar vreme de nouăsprezece ani am condus Universitatea „Babeş-Bolyai”. Controlul trecutului meu a fost multiplu, repetat şi recent. Nu s-a găsit nimic compromiţător.

În ultimele luni, a existat însă o efectivă mobilizare pentru defăimarea numelui meu, declanşată, cum se ştie, de un consilier prezidenţial. La această campanie s-au ataşat tot felul de tismăneni, paladini etc., care bat câmpii cu dezinvoltură. În această toamnă, campania a continuat în legătură cu preluarea ICR şi acţiunile mele de demantelare a unei feude. Neputând să se atace ceea ce am făcut după 1989 (nici ca rector, nici ca profesor, nici ca ministru al educaţiei naţionale, nici ca ministru de externe sau ca autor), s-a inventat şi se inventează, după maxima „murdăreşte că tot rămâne ceva”.

Spun încă o dată – cu acest prilej, spun pentru ultima oară – că nu am fost colaborator şi nu am dat nici un fel de note informative. Nimeni nu mi-a cerut să o fac. În spatele întregii campanii sunt falsificări şi manipulări de care nu am timp să mă ocup, chiar dacă ele vor să atingă diversele mele conexiuni internaţionale. Să sperăm că şi justiţia noastră va putea fi, într-o bună zi, de sine stătătoare şi va face lumină în astfel de situaţii".

Context

Andrei Marga a fost numit ministru de Externe de premierul Victor Ponta, în luna mai 2012. Câteva luni mai târziu, în august 2012, Andrei Marga a fost remaniat, în locul său fiind numit Titus Corlăţean. Marga conduce în prezent Institutul Cultural Român.

Andrei Marga a negat permanent că a colaborat cu Securitatea. În luna septembrie, gândul scria că CNSAS a primit noi microfilme de la SRI, cu dosare din arhiva Securităţii, în care apare şi numele lui Andrei Marga.

La vremea respectivă, consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu lansa în public ideea că Andrei Marga avea numele de cod Mureşan. Astăzi, apare evident că acesta era numele de cod al unui alt colaborator al Securităţii, care îl folosea pe Marga ca sursă.

TAGS:

Comentarii 74

Bundesarchiv - 01-20-2013

Au fost facute demersurile legale pentru acces la Arhivele federale germane. Keywords de context: Securitate, dizidenti politici refugiati, politie politica, masuri active, STASI, KGB, GRU.

Răspunde

il vede tot omul cine e si ce - 01-11-2013

Cel puţin 10 articole aparute in ultimul timp in EvZ il demonteaza in bucati pe sarlatanul penal. Ce faca acum, fara sa se poata ascunde prea tare, e o joaca fata de ce a facut in UBB, fara sa fie sanctionat de guvernarile trecute. Mai ales guvernarea PDL poarta o vina enorma. Daca e lasat sa isi faca facutele in continuare, va face una cu pamantul tot ce ii iese in cale.

Răspunde

comerciu en details si de gros - 01-03-2013

Treaba cu informatiile comercializate, vanzare(ce frumos suna!) - cumparare rev(o)lutionara marxist-leninist-bolsevic-stalinist-securist-gestapovista, en details si de gros, a aparut si in presa. Cine ne poate spune daca comerciul fost dezmintit?

Răspunde

dulce amnezie - 01-02-2013

Si daca are ce cauta? Ca sa nu ne tot invartim in jurul barei, ca vad ca toti suntem amnezici, google: crin antonescu securitate

Răspunde

Gogorita s-a spart din Deutsch - 01-02-2013

Doamna Mueller s-a pronuntat in mare. Posibil, si in cazul Marga, unde s-a decis ca nu ne poate reprezenta. Indiferent cine a hotarat, nu a gresit. Cum sa ne reprezinte un astfel de individ?

Răspunde

RO si PL - 01-02-2013

Ca mananca cat un bivol, ca are falci asa cum le are, fiecare poate observa. Unii mai carcotasi pot spune ca acum e de bon-ton altceva, porcul vietnamez, mic si gustos. Sunt neesentiale. "Faptili vorbeste". Ele tac asurzitor. La fel ca lasitatea celor care ar avea multe despus. Numai datorita acestora omul care a "guvernat" mai mult decat Iliescu ne da "sfaturi" cu tupeu si acum, cand ni s-a ridicat numai un colt de covor, ca sa vedem ce e sub el. Dupa cum se vede, n-ati fost surprinsi. Intelepciunea populara, "aschia nu sare departe de trunchi", nu da gres. Omul face de ras tara. Tusk intr-adevar se vede rau de aici: la 10 zile dupa "accidentul" care a decapitat o conducere a Poloniei ce facea curatenie in tara, s-a pupat cu Putin. Se vede rau si cu preocupare. Ingrijorarea e justificate de fapte.

Răspunde

CaLiloferu Nationale - 01-02-2013

Urata gadina Marga asta al nostru.. Cand ii vad falcile si ceafa aia de comunist, ma enervez. Falci de neam prost..

Răspunde

GMT - 01-02-2013

Asa e, Anca. In relatie cu Securitatea, dar si cu Filipov, Marga s-a simtit mereu.. insarcinat (ramas "putin gravid" :=))

Răspunde

Anca - 01-02-2013

Nici cu Filipov nu a colaborat.

Răspunde

costin - 01-02-2013

@ Anca: da, sa vina michnik sa il traga pe plesu de urechi ca de ce e inchizitor bolsevic si traieste in logica razboiului rece, cum i-a spus deja lui liiceanu la ateneu. Adica sa ii spuna cam acelasi lucru pe care l-ar spune si ponta, si nu itimplator. Michnik asta e un fel de dorin tudoran si dinescu, fost disident (la tudoran nu mai sint atit de sigur ca a fost vreodata intr-adevar disident), doar ca michnik a avut si are anvergura (acum are anvergura in rau, dupa ce s-a aliat cu USL-ul polonez al lui tusk), in vreme ce uslamistii de dinescu si tudoran ce fac? Unul ciorbe si gratare, altul abereaza pe bloguri.

Răspunde

Anca - 01-02-2013

Chiar asa! Si apoi, Plesu sa-l aduca pe Michnik la Ateneu, sa ne spuna daca e bine sau rau ca / s-a aflat ca / Marga a mancat rht la Securitate (dar nu a colaborat).

Răspunde

Crin Antonescu ?: - 01-02-2013

Un fost informator nu avea ce sa caute in fruntea Ministerul Educatiei, a Ministerului de Externe, a PNTCD si, acum, a ICR. Aceasta este problema daca vrem sa luam in serios si sa tratam cu necesarul respect Revolutia din decembrie 1989.Punct! ~ (bravo, Crine! La mai mare..)

Răspunde

Andrei - 01-02-2013

Nu este normal ca Marga sa conduca ICR dupa ce aceste lucruri au iesit la iveala. N-ar fi fost normal sa se afle acolo daca domnia sa ar fi avut un minim de pudoare. Un patriot nu iese in fatza sa ocupe scena culturala a tarii si sa-i promoveze imaginea stiind ca are asemenea pete de dosar. Cum va apare Andrei Marga la intalnirile cu omologii sai din Germania si alte state democratice?

Răspunde

Ce rusineeeeee, PNL ! - 01-02-2013

Si cand ma gandesc ce "Horia" l-a inlocuit pe adevaratul Horia la sefia ICR..

Răspunde

Fatza'n fatza cu Herta M... - 01-02-2013

As fi curios ce are de zis Herta Muller despre asta. Mi-ar placea sa vad o declaratie a ei. Aaaa, ce ziceti d-le (Horia) Marga? ati mai avea curajul sa dati ochii cu dansa?

Răspunde

Ziggy - 01-02-2013

Profesorul Marga a fost informator al Securitatii, a produs note informative in forma olografa, a avut nume de cod "Horia". Suprema ironie a acestor timpuri ale nerusinii este ca in locul lui Horia Patapievici, constrans sa demisioneze in luna august, in fruntea ICR sa troneze un fost informator cu numele de cod "Horia"!

Răspunde

Lovin Eugen - 01-02-2013

Sunt momente cand societatea civila trebuie sa reactioneze. Nu mai este loc pentru tergiversari, invaluiri si ambiguitati. Andrei Marga, fost presedinte al PNT-CD si detinator al Premiului "Bratianu" al PNL, fost inalt dregator in educatia romaneasca, fost ministru de externe, presedintele Institutului Cultural Roman, a fost dovedit acum informator al Securitatii. Faptul ca nu a fost declarat colaborator de catre Colegiul CNSAS tine de chestiuni strict tehnice, de litera legii. Probele colaborarii sunt irefutabile. Asadar, eject, Marga, eject !

Răspunde

Ce spun altii 2 - 12-30-2012

Insa cu afirmatiile domnului Cartianu, "Avand la dispozitie toate aceste date, CNSAS a constatat ca lui Andrei Marga "nu i se poate atribui calitatea de lucrator/colaborator al Securitatii". Decizie absolut corecta, data fiind legislatia pe baza careia functioneaza Consiliul. Daca legislatia e stramba, si deciziile CNSAS sunt strambe", NU POT FI DE ACORD, ATAT TIMP cat nu cunosc ce contin documentele primite de CNSAS de la SIE, si am motive, aratate anterior, sa cred ca CNSAS a emasculat documentele. ++ Cel mai important motiv ca Adeverinta a fost "preparata" ("tunata"), este ca cineva din conducerea CNSAS, care a participat la elaborarea documentului, a cunoscut actori consemnati in documentele Securitatii, si, drept urmare, "pe ochi frumosi" - interes nelegitim - unora dintre ei le-a emasculat functiile didactice. ...azi un ou, maine un bbbou. Intelepciunea poporului nostru nu greseste, nu-i asa, ocosule? Dar e bine ca a fost si naiv. ++ Domnul Cartianu nu avea de unde sa cunoasca "nuantza", dar sugerez ca pe viitor presa interesata de adevar si curatenie, sa fie mult mai riguroasa. In comentariile din blogul dumneavoastra, stimati prieteni de la "22", sunt destule idei pentru dumnealor. Domnul Cartianu ar trebui sa ia cele scrise aici ca sugestii, nu critici. Il apreciez si cred ca "Adevarul" a devenit cel mai puternic cotidian din Romania, in mare masura, datorita domniei sale. Nu o spun acum pentru prima data. I-am analizat cartile care au deranjat bolsevicii si puii lor, si il urmaresc in mass media nationala. Pana acum, nu l-am injurat. Mai remarc ca exista un cotidian central foarte onorabil, care e, acum, foarte rezervat in fata evidentelor. In trecut, a publicat comentarii laudative, false, despre Marga, care au revoltat. Ar fi cazul sa intoarca pagina.

Răspunde

Ce spun altii 1 - 12-30-2012

Sunt de acord cu cele spuse de domnul Cartianu, in "Adevarul" din 27 decembrie 2012, in articolul "Profesor. Liberal. Turnator. Mincinos. Obscen. Marga", ca Marga a fost "un turnator frenetic", ca "Doamna Marga a parat-o pe musafira de peste Ocean ca adusese "mici atentii", dar si o canistra cu benzina, pe care a depozitat-o chiar la familia Marga!" (vezi interviul cu dusmanul de clasa "K.V."-"V.K." din "Jurnalul national"), ca a avut 3 nume de cod in lupta Securitatii pentru "democratie socialista", ca e un mincinos obscen, pentru ca am citit cu atentie Adeverinta CNSAS nr.2914/06.11.2012, si pentru ca am comparat-o cu declaratiile lui Marga. ++ Le reamintesc pe cele mai proaspete deseuri: "precizez, inca o data: nu am nicio legatura cu ceea ce Sebastian Lazaroiu si Costel Sarbu, gasit la repezeala, debiteaza, anume, cooperarea cu Securitatea. Relativ la spusele lui Sebastian Lazaroiu: scrisul sub codul "Muresan", la care el apeleaza voios, seamana cu scrisul meu asa cum eu seman cu Sophia Loren! Lazaroiu fabuleaza si se descalifica, inca o data, vorbind prostii cu lejeritate. Nici plastografia nu-l poate ajuta...Spun inca o data - cu acest prilej, spun pentru ultima oara - ca nu am fost colaborator si nu am dat nici un fel de note informative. Nimeni nu mi-a cerut sa o fac. In spatele intregii campanii sunt falsificari si manipulari..." si alte basne. ++ De acea, sunt de acord si cu cele spuse de domnii Lazaroiu si Sarbu. ++ Trebuie sa fiu de acord si cu spusele colonelului de Securitate Gheorghe Musuroaie. De ce o fi vorbit colonelul care l-a avut in retea pe derbedeu? Nu sariti in sus! Pana si colonelul de Securitate o fi realizat ce monstru a crescut si trimis Securitatea in teatru, contra romanilor. Nu e exclus sa il fi judecat pe escroc nu numai pentru ce a facut pana in decembrie 1989, ci in perspecitiva mai larga a anilor 2000, atunci cand i s-a destaiunit domnului prof. Sarbu, care se luptat cu turma Marga (s-a aflat ca profesorul Sarbu ii meditase copilul, la cererea colonelului printr-o ruda a profesorului). Un pasaj din declaratia domnului Sarbu permite presupunerea. ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Avem-dovada-colaborrii-lui-Marga-cu-Securitatea-999171.html

Răspunde

Katherine Verdery 2 - 12-30-2012

Interviu Toma Roman Jr. cu "K.V." ("V.K."), 18 oct. 2011 ++ "Dintre prietenii dumneavoastra romani din mediu universitar v-au turnat multi? ++ Din pacate, da. Unii au spus lucruri banale, altii au facut exces de zel. Scriau ce mancam, ce lucruri am... Altii intareau convingerea Securitatii ca as fi agent CIA. Cei mai rai ii implicau si pe altii, spuneau la cine merg mai des in birou, la cine mananc, imi prospectau viata intima. Din pacate, erau si oameni de foarte buna factura intelectuala, nu doar mediocritati academice. ++ Dati niste nume? ++ Nu vreau acum, las justitia sa ii declare ca atare. ++ In America v-au filat? ++ Culmea e ca si acolo. Lucram la Woodrow Wilson Center in 1988. Mi-a parvenit un dosar de la SIE. ++ Ati numarat cati ofiteri s-au ocupat de dvs.? ++ O groaza. Era unii implicati direct, la filaj, ascultare, dar se ajungea pana la sefii Sectiei 3 din judetele unde ma aflam pana la cei mai importanti generali, Vlad, Stamatoiu, Diaconescu. La Hunedoara am avut patru-cinci pe urme, la Cluj tot atatia au cheltuit multa energie si multi bani cu mine. ++ Vreau sa va mai spun ceva... Mizeriile Securitatii nu mi-au schimbat impresia despre Romania, pe care o iubesc si unde am multi prieteni si revin aici tot timpul cu mare placere". Tot interviul in ++++ jurnalul.ro/special-jurnalul/interviuri/jurnalul-national-de-vorba-cu-o-spioana-katherine-verdery-m-au-pozat-si-in-chiloti-exclusiv-594035.html ++++ Nu am retinut ca omul cu opera sa si-o fi completat-intregit-finisat, prin intalniri si dezbateri post-decembriste cu doamna prof. Verdery. Aici, nu mai putea smenui. CNSAS a inceput sa arate, cu incetul, mai de nevoie, ce scrie pe lozuri. ++++ Precizez ca NU doresc desfiintarea CNSAS si nu am aratat asta. Doresc si eu sa fie o institutie independenta si competenta, si la varful ei (lui); sa fie CNSAS. Pentru ca n-a aratat o fata onorabila. ++++ Prof. Katherine Verdery - CV: ++ web.gc.cuny.edu/anthropology/docs/VerderyCV9-09.pdf

Răspunde

Katherine Verdery 1 - 12-30-2012

Interviu Toma Roman Jr. cu "K.V." ("V.K."), 13 oct. 2011 ++ "...Cate file are dosarul dvs. de Securitate? ++ Cel pe care l-am studiat are 2.800 de file, mi-au dat numele de cod "Vera". Atat au gasit cei de la CNSAS despre mine PANA ACUM (2011). Am muncit mult sa le pun cap la cap, nu mi-au parvenit in ordine cronologica (doamna prof. n-a tratat problema cu indolenta, sau cu jumatati de masura; unora, sa le dea de gandit)...". Tot interviul in ++++ jurnalul.ro/special-jurnalul/interviuri/jurnalul-national-de-vorba-cu-o-spioana-katherine-verdery-mi-au-dat-numele-de-cod-vera-exclusiv-593571.html

Răspunde

vasilica - 12-29-2012

Vai si tu Voinea vorbesti de porci in sfanta sarbatoare a Craciunului ! Se poate asa ceva !?

Răspunde

Smenuri 3 - 12-29-2012

Team-ul celor doi soti, "M.A." si "D.M.", care dadeau, simultan, cu pixul, era mai mult decat profesionist. ++ De ce si "D.M."-female dadea cu pixul pe aceeasi tema? Ne era destul testimoniul securistului "M.A."-male? ++ Ce i a putut "forta"? Angajamentele individuale? ++ In cazul lor s-a ajuns la aberatii. ++ Totusi, pe termen lung, spre cinstea democratiei originale care instapaneste Romania de 23 ani, a fost foarte rentabil. ++ Publicarea Integralei dosarelor "M.A." and "D.M.", si analizata documentelor de o echipa de profileri, ar fi de un real ajutor Societatii civile si scolilor de stiinte politice si de jurnalism, romanesti. ++ Am convingerea ca domnul Cristian Mungiu ar tresari in fata provocarii. Domnia sa e cunoscut ca incearca sa arate ca viata nu bate filmul. ++ Comparatii sau paralele cu team-ul celor doi, "M.A." and "D.M.", care dadeau simultan cu pixul, sunt greu de facut. Presa a avut si altceva de semnalat. Dar nu sunt imposibile. Mai sunt cazuri-duplex. Iata unul, din Enciclopedia Dosarelor Ion Gavrila Ogoranu (domnul Ogoranu, Fie-i somnul lin!, a primit de la CNSAS, spre consultari, "124 volume. In total ar putea fi vreo 90.000 pagini. Majoritatea dosarelor au in jurul a 300 pagini dar sunt printre ele si volume cu 1.500 file", dar cu foarte multe pete albe) ++ http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1233005-poveste-filme-ion-gavrila-ogoranu.htm ++ Enciclopedia, care nu va iesi curand la lumina, are la loc de "cinste" colaborarea cu Securitatea a doi soti, bine cunoscuti de tietea Gavrila. Care se turnau si incrucisat. Ar fi interesant de vazut daca exista si acest aspect de mare "finete" al Securitatii. In echipa, relatiile nu au fost totdeauna netede, spun gurile rele. ++ Sper ca nu va ganditi, Daniel Barbulescu, la sotia lui tietea Gavrila. Ati gresi. ++ Daniel Barbulescu, inteleg ca sunteti gentilom, dar folositi ata de alta culoare. ++ Miscarea SIE de acum (indicata de sursa anonima din CNSAS si citata de presa) e foarte importanta: chiar daca tarziu, si-a ridicat mana de pe cei care fac prapad cel putin in plan intern. Adevarul e ca lumea a aratat cu degetul spre acest serviciu de mult timp, percepandu-l si ca un depozit de fosile vii, vorace. Acum, asa cum am spus, e demn de toata lauda. ++ In concluzie, Marga a fost prins cu nadragii-n vine: a profesat, public, repetat, minciuni ordinare care sunt pedepsite de legi. ++ A inselat mereu cetatenii tarii care i-au asigurat un trai foarte bun, dupa standarde occidentale. A dat cu barda in tot ce i-a stat in cale. Dar cand i-a fost lumea mai draga, a dat cu barda in...piatra. Personal, cred ca in afara de legi, undeva, sila a fost prea mare.

Răspunde

Smenuri 2 - 12-29-2012

Pierzandu-va rabdarea inainte ca noi piese sa fie adaugate la puzzle, mai spuneti, Daniel Barbu lescu, ca "Marga nu poate fi comparat cu Voiculescu" in zelul revolutionar cu care turna prietenii. Ce are sula cu prefectura, atlceva decat o mica inginerie de-a dumneavoastra, Daniel Barbu lescu? Dar cu foarte sensibila categorie "studenti", cum ramane? Spuneti multe, Daniel Barbu lescu. Pentru toate urechile si gusturile. "Dar, sa nu uitam nici faptul ca exista pe atunci o LEGE care obliga sa dai o "nota informativa" DESPRE ORICE INTALNIRE PERSONALA CU UN STRAIN – CAZUL SOTIEI lui Marga". Sunt de acord cu dumnevoastra, Daniel Barbu lescu, numai cu afirmatia ca "Problema incepea sa capete nuantze". Spre exemplu "nuantza" ca Marga era prezent in miez de noapte la o tipografie exact atunci cand sosea o delegatie straina; ca Marga se baga ca musca-n zer, la ordin, sau, zelos, foarte posibil din proprie initiativa, exact acolo si cand sosea cate un strain mai important, care putea pune probleme politice regimului comunist, iar acesta fix la Marga and Marga telefona ca soseste-ce mecanism alimenta canalul?; ca invita la ei acasa un cetatean strain (cati or fi fost?) sensibil pentru regim. Barzaunul era activ, si fara complexe, exact acolo unde legea comunista descuraja puternic. Nu putea fi altceva decat agent activ, provocator, al Securitatii. Si experientele mele personale va contrazic, in fapt, Daniel Barbu lescu. ++ In urma dosariadei, din dosarele Marga and Marga, Musca si Ogoranu (vezi in continuare), lipesec documente din ultima perioada a ceausismului. Lucratura unitara! ++ Prin lipsurile de documente din dosarele de Securitate, multiple si asemanatoare in timp, cazurile Marga si Musca seamana cam multisor si trimit spre analogii si proiectii.

Răspunde

Smenuri 1 - 12-29-2012

Pentru ca diversionistii soft din acest blog sa se linisteasca, ii invit, la fel pe cei interesati, sa acceseze "dosarul" de Securitate al tov. Musca Monica-Dana (dat ca pilda in blog), asa cum doamna Dana spune ca l-a primit de la CNSAS ++ web.archive.org/web/20070929083241/http://www.hotnews.ro/arhiva_avt/2950.PDF ++ Se constata imediat ca documentele din Dosar (versiunea 2006) sunt din 1977-1978 (de pe vremea demult defunctului CSS), dupa care CNSAS mai pune 1 document din 1987, de samanta (acesta fiind clasificat de Securitate ca "Strict secret"!!), si cu asta, basta. Fara ca CNSAS sa solicite furnizorilor macar umplerea golurilor 1979-1986 si 1988-1989, tot de samanta, de ochii lumii. Motive subiective si/sau obiective. Colectia super-selectiva s-a numit "Dosar de Securitate". Citand un functionar, Horia Marosan a descris in blog alimentarea CNSAS cu documente: "va rugam sa reveniti, pentru ca documentele ne vin continuu". In cazul Marga, functionarul anonim din CNSAS si presa au trimis la furnizorul SIE (de cat timp zaceau documentele acolo?). Analizand ce a facut tov. Musca in acei ani - inaintea tradarii tov. Comandant suprem de catre Securitate - se ajunge la concluzia ca si petele albe (negre) din dosarului tov. Musca pot fi umplute tot de SIE. De aceea, cred, se impune o noua solicitare la CNSAS, din partea Societatii civile, pentru ca problema nu e putin importanta. Domnul Daniel Barbu lescu atentioneaza contributorii "Sa nu uitam ca si Mona Musca a facut la fel - si a platit !" (blog 26.12.2012). ++ Sa-mi fie cu iertare, cu ce a platit tovarasu-gradu, domnule gentilom? Conform legii, tov. gradu Musca Dana trebuia sa faca puscarie, pentru fals (si uz de fals?) in declaratii publice. Sa fie foarte multumita ca a fost scapata si ca isi mananca in liniste pensia, nu se stie de unde primita. ++ In cazul acestei securiste active, la momentul respectiv m-a frapat ca in iesirile publice repetate nu s-a scuzat print-o formula simpla, de genul "rog opinia publica nationala sa ma ierte, pentru ca dupa 1989 AM FACUT TOT CE AM PUTUT PENTRU BINELE ROMANILOR SI AL ROMANIEI". Nici din gresala.

Răspunde

Horia Marosan - 12-29-2012

Nu ai dreptate. Presa a scris ca surse din CNSAS au declarat ca institutia a primit noi documente (acum de la SIE), asa cum se intampla de ani de zile: "va rugam sa reveniti, pentru ca documentele ne vin continuu". Realitatea e peste gard: CNSAS nu si-a facut datoria. Omiti si faptul ca oricine poate cere verificarea CNSAS a persoanelor publice. Reciti mantra foarte draga celor care se stiu murdari. Nu intamplator se doreste desfiintarea CNSAS, chiar asa ologit cu a fost de catre murdari. Esti sigur ca e ceasul al 12-lea? Daca e numai 6 seara?

Răspunde

Conexiuni - 12-28-2012

Ar trebui comentata si conexiunea CNSAS (Abraham) - Marga - Adeverinta, pentru ca exista elemente care sar in ochi si impun o discutie. De exemplu omisiunea, dupa ochi frumosi (?), a functiilor didactice ale unora din actorii piesei in mai multe acte. Gustul lui Marga pentru femei planturoase (cum ar fi marea actrita Sophia Loren), asociat cu afirmatiile futile privind plastografierea, in extremis, a distinsului si prolificului sau scris, pot fi si ele un indiciu pentru relatii nepotrivite, nu cu doamna Loren. Afirmatiile pot trimite si la cei care au cosit documetele inainte de a le preda CNSAS, lasand copertile si intre ele doar informatiile preluate de la Marga, activ in teatru sub pseudonimul "Muresan", de catre sef, lt-col. de Securitate Tinca Ovidiu (cu T, de la Tepes); vezi acest lucru cu claritate in Adeverinta CNSAS nr.2914/06.11.2012, la paginile 4-6. Lt-col. Tinca din 1987 e chiar dom' profesor si dom' decan de la Universitatea din Oradea, de azi, intrat in gura presei ca nu prea stapanit in relatiile cu femei tari in tata; ipoate fi admirat in youtube s.a., vorbind despre economia de piata, legi, contracte de munca etc. E delicios. La fel, comentariile slobode ale fiilor si fiicelor Crisanei. ++ Domnul profesor Tinca e un bun, neasteptat si esential martor pentru domnul Lazaroiu. Nu se poate sustrage. ++ Ar fi interesant de stiut de cand cunoaste Marga dosariada, pentru ca de prea mult timp clameaza ca e "curat". Scotand asul de ghinda "Muresan", domnul Lazaroiu i-a administrat insa o lovitura de berbec. Zelosul si prolificul a continuat insa sa minta si sa ameninte. Sosirea neasteptata a celorlalti doi tripleti, "Horia" si "M.A.", insotiti de prietena lor "D.M.", a rasturnat hotarator lucrurile si a facut o liniste grea. Lamurirea misterului e un bun camp de actiune pentru diviziile de Contraspionaj ale "Serviciilor" (asa le numesc, cu deosebita afectiune, clientii cu musca pe caciula). ++ Ajunsi aici, ar trebui remarcata si salutata prestatia hotaratoare, demna de toata lauda, a Serviciilor noastre de Informatii si Securitate, care i-a surprins pe picior gresit pe zisii democrati, pe smecheri si pe mincinosii vocali. Prestatie care, cred, a fost batjocorita rau de tot in aceasta asa-zisa Adeverinta (oare in cate altele?), de catre institutia politica numita, fara a gresi, "ministerul adevarului". Politica, fie si numai pentru ca nu l-a urekiat zdravan pe zurbagiul cu studii la UBB Cluj. "Serviciile" nu puteau furniza un asemenea ghiveci "botezat". E cel mai probabil ca ele au furnizat documente cu cap-trup-coada. Chiar daca se impunea o oarecare periere a documentelor la indemana, nu poate fi crezut ca Serviciile speciale le-au emasculat. Pozitia Germaniei (i-a refuzat acreditarea) a fost si ea un semnal ca gluma s-a ingrosat. ++ Nu e de crezut ca lucrurile se vor opri in coada de peste. ++ Societatea civila are cuvantul.

Răspunde

Caracatita - partea 2 - 12-28-2012

Pagina web a CNSAS. Rubrica "CADRU LEGAL". "HOTARARE Nr. 2 din 18 decembrie 2008 privind adoptarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (cel mai nou document)...ART. 42 (1)Pentru angajatii CNSAS urmatoarele fapte constituie abateri disciplinare si atrag sanctionarea disciplinara a acestora, daca nu sunt aplicabile prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 293/2008: g)manifestari care aduc atingere prestigiului autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea; h)desfasurarea in timpul programului de lucru a unor activitati cu caracter politic; j)incalcarea prevederilor legale referitoare la indatoriri, incompatibilitati, conflicte de interese si interdictii stabilite prin lege pentru functionarii publici. (2)Sanctiunile disciplinare sunt cele prevazute in Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, si se aplica in conformitate cu dispozitiile acestor acte normative." ++ www.cnsas.ro/cadrul_legal.html , link Hotararea nr. 2/18.12.2008; vezi si ART. 43 si ART. 44. ++ ABRAHAM FLORIN-LEONTIN, membru al Colegiului CNSAS: incalca legea facand politica in institutia apolitica, se constituie in parte desi e obligat sa fie impartial, e incompetent, marseaza, dezinformeaza, minte, lipsit de respect fata de opinia publica nationala, aduce atingere imaginii tarii. L-a urekiat cineva? Domnule Abraham, nu ti-ai dat inca demisia? Sau nu cunosti ceea ce se cheama "Institutia Demisiei de Onoare"? ++ Pagina web a CNSAS. Linkul "Adeverinte" are rubricile facute parca inadins ca sa nu poata fi accesate adeverintele. E o batjocura. Linkul "Cercetatori acreditati" are alta functionalitate (cum pot fi acreditati). Si el e o batjocura. Comunicatul politic de presa al domnului Abraham arata ca in CNSAS e haos. Organizat? ++ In concluzie, Scoala buna, domnilor! N-ati trecut un examen usor! Nu pentru asta sunteti platiti din munca noastra pe branci! ++ Domnule Abraham, demisia, imediat! Banii, returnati la Admnistratia Financiara de Sector! ++ Sa umbli cu capul plecat, pentru ca afacerea e extrem de grava pentru Romania, si stii asta! ++ Ce se intampla, e extrem de scandalos!

Răspunde

Caracatita - partea 1 - 12-28-2012

Momentul "isi da cu bocancul stang in cel drept": "In sedinta de azi, 8 mai, a Colegiului CNSAS, am solicitat demararea unei proceduri accelerate pentru verificarea din oficiu a membrilor noului Guvern al Romaniei. (...) Solicitarea a plecat de la speculatiile cu iz calomnios ale domnului Sebastian Lazaroiu, fost consilier prezidential si ministru al Muncii, potrivit caruia "Asa am auzit, ca a avut un prieten imaginar in perioada comunista, un alter ego, Andrei Muresan", cu referire la domnul Andrei Marga, ministru al Afacerilor Externe, subtextul fiind al unui nume conspirativ sub care domnul Marga ar fi colaborat cu Securitatea", SE PRECIZEAZA INTR-UN COMUNICAT (remis Agerpres) AL LUI FLORIN ABRAHAM (membru al Colegiului CNSAS, care face politica si se constituie in parte, desi e interzis, sub sanctiuni). Potrivit sursei mentionate, Abraham considera ca o atare masura, adoptata de Colegiul CNSAS, este necesara pentru a elimina atacurile politice "manipulatoare" asupra Guvernului. Abraham precizeaza ca speculatia referitoare la Andrei Marga este "cel putin hazardata", daca se are in vedere Decizia 1516/10.05.2007 prin care se certifica faptul ca actualul ministru "nu a fost agent/colaborator al politiei politice comuniste" ". ++ www.ziare.com/andrei-marga/ministrul-afacerilor-externe/un-membru-cnsas-cere-verificarea-ministrilor-lui-ponta-dupa-acuzatiile-la-adresa-lui-marga-1166063 ++ Pasul 3, neasteptat si dur: SIE si/sau SRI a(u) batut obrazul acestui domn Abraham, iar CNSAS, stiind ca dezvaluise existenta dosarului I 245, si ca cu cele doua institutii nu se poate juca, n-a mai avut incotro, asa ca a "botezat" o adeverinta. ++ Marga a fost convocat pentru 11 septembrie la CNSAS, exact in ziua in care a preluat conducerea ICR. Buna lucratura, "coincidenta" pe moment salvatoare. ++ "Sursele din PNL indica exact motivul invocat de Ponta pentru schimbare (debarcarea lui Marga din MAE) drept inlocuirea fostului sef al diplomatiei romane, CARE AR PUTEA AFECTA IMAGINEA PE PLAN INTERNATIONAL A TARII". ++ www.ziare.com/andrei-marga/ministrul-afacerilor-externe/andrei-marga-colaborator-al-securitatii-surse-1187295 ++ Cetateanul roman isi pune, pe buna dreptate, intrebarea: ICR E O CENUSAREASA CARE TREBUIE (SI) BATJOCORITA?

Răspunde

Zona 51 - 12-28-2012

"Aceasta institutie (CNSAS) anuntase inca din luna mai ca il va verifica pe fostul ministru, dupa ce fostul consilier prezidential Sebastian Lazaroiu a indicat faptul ca Marga ar fi colaborat cu Securitatea sub numele de Andrei Muresan. Fostul sef de la Externe are deja dosar de urmarit de Securitate, fara insa a exclude postura de turnator pe care ar fi putut-o avea inainte de 1989. Unele surse din CNSAS au declarat, la inceputul lunii mai, ca, daca exista un alt dosar in cazul lui Marga, acesta este fie la SIE, fie a ajuns la CNSAS de la SIE. Afirmatiile au fost facute dupa ce existau indicii ca in arhiva au fost descoperite documente care arata colaborare cu politia politica." ++ www.ziare.com/andrei-marga/ministrul-afacerilor-externe/andrei-marga-colaborator-al-securitatii-surse-1187295 ++ "Cu patru luni in urma, Sebastian Lazaroiu lasa sa se inteleaga, pe Facebook, ca Marga ar fi colaborat cu Securitatea inainte de '89: "AM AUZIT CA (MARGA - n.red.) a avut un prieten imaginar in perioada comunista, un alter ego, Andrei MURESAN"." ++ www.ziare.com/andrei-marga/pnl/de-unde-a-aflat-lazaroiu-ca-marga-a-colaborat-cu-securitatea-1188220 ++ "precizez, inca o data: nu am nicio legatura cu ceea ce Sebastian Lazaroiu... debiteaza, anume, cooperarea cu Securitatea. Relativ la spusele lui Sebastian Lazaroiu: scrisul sub codul "Muresan", la care el apeleaza voios, seamana cu scrisul meu asa cum eu seman cu Sophia Loren! Lazaroiu fabuleaza si se descalifica, inca o data, vorbind prostii cu lejeritate. Nici plastografia nu-l poate ajuta", a precizat Andrei Marga... Fostul ministru... a spus ca Lazaroiu va trebui sa raspunda pentru "fabulatiile sale" ". ++ www.gandul.info/politica/marga-raspunde-acuzelor-de-colaborare-cu-securitatea-seamana-scrisul-meu-sub-codul-muresan-asa-cum-seman-eu-cu-sophia-loren-10027892 ++ (Adeverinta CNSAS, p.4-5). ++ Domnul Lazaroiu a avut dreptate (Adeverinta CNSAS, p.4-5). ++ Pe de alta parte, atunci cand Marga a fost convocat pentru 11 septembrie la CNSAS, nu s-a prezentat. Sare in ochi si ca domnul Lazaroiu nu spusese nimic despre grafia intimatului. ++ Dar a avut pontul corect. De aici i se trage baronului Horia-Muresan Munchhausen daravera (daravela). ++ Cred ca domnii Lazaroiu si Sarbu al trebui sa il dea in judecata pe baron, in termen legal, in numele Societatii civile, care este acum intr-un moment critic.

Răspunde

Rubicon - 12-27-2012

Ramane de vazut daca autoritatile vor sa se discredtiteze in acelasi fel ca Marga in fata cetatenilor Romaniei (si nu numai). ++ Atrag atentia ca comentariile nu au tenta politica. S-a putut constata.

Răspunde

Armaghedon - 12-27-2012

"precizez, inca o data: nu am nicio legatura cu ceea ce Sebastian Lazaroiu si Costel Sarbu, gasit la repezeala, debiteaza, anume, cooperarea cu Securitatea. Relativ la spusele lui Sebastian Lazaroiu: scrisul sub codul "Muresan", la care el apeleaza voios, seamana cu scrisul meu asa cum eu seman cu Sophia Loren! Lazaroiu fabuleaza si se descalifica, inca o data, vorbind prostii cu lejeritate. Nici plastografia nu-l poate ajuta", a precizat Andrei Marga... Fostul ministru... a spus ca Lazaroiu va trebui sa raspunda pentru "fabulatiile sale". El a respins si acuzele aduse de profesorul Costel Sarbu, afirmand ca acesta se foloseste de "miniciuni grosolane" pentru a-l discredita. Andrei Marga a sublinat ca il va actiona in judecata pe acesta". ++ www.gandul.info/politica/marga-raspunde-acuzelor-de-colaborare-cu-securitatea-seamana-scrisul-meu-sub-codul-muresan-asa-cum-seman-eu-cu-sophia-loren-10027892 ++ "Marga a redactat olograf note informative pe care le-a semnat cu numele conspirativ HORIA... documentele pe acest subiect fiind inregistrate pe numele conspirative MURESAN si M.A." (Adeverinta CNSAS nr.2914/06.11.2012, paginile 4-5). ++ IATA DOVADA CEA MAI CLARA ca individul a depasit orice limita si ca trage tara in jos, prin felul absolut ordinar in care minte fara sa clipeasca opinia publica din Romania (si nu numai). ++ Individul nu mai are nici o bonitate in fata cetatenilor romani. Alte tari si-au exprimat deja punctul de vedere (Germania...). Autoritatile noastre n-au vrut sa ia aminte, desi au fost cele mai in tema si mai exista si niste legi. ++ In ce il priveste pe Marga, mascariciul risca sa fie dat in judecata de cei doi.

Răspunde

si mai multi - 12-27-2012

"toata familia lui e una de securisti". Ai dreptate fara sa banuiesti insa dimensiunea.

Răspunde

Voinea. - 12-27-2012

Pacat,Marga este om batran si minte ca un porc. Ca si Ponta sunt oameni fara personalitate.

Răspunde

Un clujean - 12-27-2012

Dragii mei contestatari, se pare ca nu ati citit ultima fraza si nu ati priceput nimic. Evident, afirmatiile mele erau ironico-sarcastice. Cred ca nimeni in mediul universitar clujean (si nu numai) nu se indoieste ca Horia Muresan, alias Andrei Marga, a turnat din greu la secu.

Răspunde

Inna100 - 12-27-2012

pai, da............................................

Răspunde

bec - 12-27-2012

E clar ca a fost recrutat. Degeaba contesta fosila asta din fruntea ICR. Plus simpatiile exgerat de filoruse cu care si-dinozaurul nostru si-a inceput scurta cariera de la externe.

Răspunde

rubik 4 - 12-26-2012

Dosare cu zelosul Horia Muresan M.A., in Adeverinta cosmetizata: I 264537, I 245, I 309831, I 264938, I 195847. Zelosul Horia Muresan M.A. nu putea da atatea note si pe parcursul atator ani, cu cel putin 3 pseudonime, decat daca era colaborator in toata regula si a la longue cu Securitatea. Dar "cam" "zurbagiu". Vezi dosarele CI (CS). ++ Initiale: VM(MV), M, HB, AS, EC, D, EP, VK(KV,V), S, UE, M, J, AM, DM, PT, MP, LG, VP, DP(P), PM. O buna parte din numele marcate cu initiale au fost identificate. Se remarca faptul ca CNSAS a folosit dupa bunul plac initialele, in mare parte ocolindu-le functiile didactice, desi in mod sigur in turnatoriile lui Horia Muresan M.A. persoanele au toate "elementele de identificare". ++ Dandu-le circumstante atenuante, Horia Muresan M.A. a ocolit cu mare grija in toti acei ani sa faca politia politica (din Adeverinta rezulta totus contrarul, desi mult atenuat), iar CNSAS a spus adevarul. Cred ca s-a inteles gluma macabra.

Răspunde

rubik 3 - 12-26-2012

In 2007, CNSAS a emis Decizia 1516/10.05.2007 prin care se certifica faptul ca actualul ministru "nu a fost agent/colaborator al politiei politice comuniste"; ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Marga-turntor-la-Securitate-998664.html ++ La sfarsitul lui 2012, CNSAS reciveaza: "domnului MARGA Andrei... nu i se poate atribui calitatea de lucrator/colaborator al Securitatii" ++ www.cnsas.ro/adeverinte.html (Adeverinta CNSAS nr. 2914 din 06.11.2012) ++ PESTE INCA VREO 20 ANI, timp in care contribuabilul va pompa mult si bine, CNSAS VA SAVARSI FAPTA EROICA, "DE INESTIMABILA VALOARE TEORETICA SI PRACTICA", DE A NU MAI UMBLA CU CIOARA VOPSITA. ++ Cat despre "intelectual cu opera", ajuta intr-o oarecare masura precizare intr-un blog: "Iata un exemplu foarte elocvent despre aberatiile din invatamantul universitar, pe care actuala lege a invatamantului vrea sa le corecteze: conf. univ. Costel Sarbu are 135 de lucrari, 478 de citari si h-index 15 (sursa baza Scopus 2012)si este doar conferentiar, iar alte nulitati stiintifice gen Marga Andrei (8 lucrari, o citare, h-index=1 !!!) au ajuns foarte rapid profesori universitari si conducatori de doctorat". ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Avem-dovada-colaborrii-lui-Marga-cu-Securitatea-999171.html (4 septembrie, 16:22. george). AMBELE STATE GERMANE aveau lectori la universitate. In legatura cu Dosarul informativ I 264537, unde Horia Muresan M.A. dadea cu subsemnatul despre lectorul V.M din RFG, am o mica nedumerire: stia Securitatea cat de perfid era STASI mare dusman al RSR (presta pentru KGB intr-un mod extrem de pervers)? Cred ca nu. ++ Pt. Echinox 1966-2001: lett.ubbcluj.ro/~echinox/istoric.html.

Răspunde

rubik 2 - 12-26-2012

CNSAS a iesit la public NUMAI DUPA CE existenta Dosarului I 245 a devenit publica. Dupa ce conf. dr. SARBU COSTEL de la UBB Cluj, Facultatea de Chimie, a facut public ANUL ACESTA dosarul. Dosarul fusese indicat ACUM CINCI ANI in raspunsul CNSAS adresat incomodului profesor clujean, care a luptat impotriva lui Marga si a clici lui. ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Marga-turntor-la-Securitate-998664.html ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Un-securist-Marga-scria-rapoarte-din-Germania-998808.html ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Avem-dovada-colaborrii-lui-Marga-cu-Securitatea-999171.html ++ "s-a cautat de multa veme un dosar" conexat foarte posibil si cu cel al lui Ioan Ursu? "Vizibil, dupa casatoria cu nepoata lui Ioan Ursu, cariera lui Andrei Marga s-a schimbat. El a inceput sa circule cat mai des la burse si congrese in strainatate. Pe vremurile acelea, asta nu prea se intampla"; tot aici ION CRISTOIU a declarat ca "Plecarea lui la o bursa in Germania federala A SOCAT. N-I-M-I-C NU INDREPTATEA ALEGEREA LUI. Daca ar fi fost selectionat pentru Uniunea Sovietica nu s-ar mai fi mirat nimeni". ++ http://www.evz.ro/detalii/stiri/legatura-intre-andrei-marga-si-elena-ceausescu-982805.html ++ "Marga a redactat olograf note informative pe care le-a semnat cu numele conspirativ HORIA...documentele pe acest subiect fiind inregistrate pe numele conspirative MURESAN si M.A." (Adeverinta CNSAS, p.4-5). ++ www.realitatea.net/pe-cine-a-turnat-andrei-marga-la-securitate_1078758.html ++ SE CONFIRMA ACUM DECLARATIA CURAJOASA A DOMNULUI PROFESOR SARBU DE LA UBB CLUJ care a afirmat in 4 sept. 2012 ca "Eu am avut sansa sa ajung la colonelul de securitate Musuroaie Gheorghe... Tot ce ne-a povestit colonelul Musuroaie, totul s-a confirmat...Marga a fost prelucrat de trei ofiteri de Securitate si ca in fiecare retea de colaborare avea cate un nume conspirativ". ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Avem-dovada-colaborrii-lui-Marga-cu-Securitatea-999171.html

Răspunde

rubik 1 - 12-26-2012

ANDREI MARGA a declarat ca "nu m-a chemat NICIODATA cineva sa cooperez cu Securitatea, nu am semnat NIMIC, nu am colaborat NICIODATA. Fiti sigura ca s-a cautat de multa veme un dosar, dar n-am nicio emotie in aceasta privinta. Sigur, ca sa raspund la intrebare, daca ar aparea mi-as da demisia" ++ www.evz.ro/detalii/stiri/andrei-marga-a-preluat-portofoliul-externelor-980395.html ++ ANDREI MARGA a declarat ca "Pentru multi impostori, dosariada este ultimul instrument de atacare a unui intelectual cu opera" ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Marga-i-Securitatea-Pentru-muli-impostori-dosariada-este-ultimul-instrument-de-atacar-99872.html ++ ANDREI MARGA a declatat ca "Spun inca o data – cu acest prilej, spun pentru ultima oara – ca NU AM FOST COLABORATOR si NU AM DAT NICI UN FEL DE NOTE INFORMATIVE. NIMENI NU MI-A CERUT SA O FAC". ++ "Adevarul" 22 dec. 2012 (url prea lung). CNSAS a declarat acum ca in 3 sept. 1977 un ofiter din cadrul Inspectoratului Judetean Cluj (al MI), Serviciul III (Contraspionaj) a mentionat intr-un document ca "In luna august a.c., A FOST RECRUTAT CA INFORMATOR....MARGA ANDREI...rezulta faptul ca in perioada 1977-1978 domnia sa a redactat olograf note pe care le-a semnat cu numele conspirativ “HORIA" " ++ www.cnsas.ro/adeverinte.html (Adeverinta CNSAS nr. 2914 din 06.11.2012).

Răspunde

intre benevoli - 12-26-2012

"s-a stabilit doar ca ati fost turnator benevol". Si dezinteresat. Si fara profit. Esti serios ?

Răspunde

Inna100 - 12-26-2012

N-avem decat sa-i strigam in fata: - Nu te cred, ok?!!Nu mai prezinti demult credibilitate, tovarase dino-comunisto-zaur!!!!!

Răspunde

Danavincze - 12-26-2012

Penibilul ridicat la rang de demnitar al statului roman. Domnului Marga ii lipseste cu desavarsire simtul ridicolului si de ce nu chiar demnitatea. Un om demn poate accepta ca a greșit. Dar a nega evidentul te arunca in ridicol. Ce exemplu da acest om tinerilor noștri. Penibil.

Răspunde

Kepler - 12-26-2012

Ce-aveti cu mine? eu am turnat numai straini. De aia l-au pus la externe la inceput...

Răspunde

Steagul_Rosu - 12-26-2012

Uitati-va putin la el ce privire blanda de turnator benevola are ! Acest ticalos de propagandist, activist comunist recunoscut, mai are tupeul sa nege ca toata familia lui e una de securisti si ca a facut cariera pe vremea comunistilor pupindu-l in K pe Ceausescu si turind cit a p[utut la Secu ? Nu degeaba a facut gasca cu comunistii lui Nastase.

Răspunde

flavispt - 12-26-2012

din pacate aveti dreptate in ceea ce priveste tot ce"äti facut" pentru colorarea "portretului" dumneavostra de arhetip de intelectual angajat in politica. Ce nu inteleg este de ce sunteti atat de ofuscat, s-a stabilit doar ca ati fost turnator benevol, nu ati fost trecut (inca) pe lista colaboratorilor/lucratorilor din securitate. Legea are lipsuri. In rest numai de bine si multe alte "succesuri

Răspunde

bec - 12-26-2012

ramolit securistoid marga, in dementa lui senila, a ''uitat'', sfatuit de varan, ca a fost sifonar securist cu angajament, in dragostea lui nemargimita fata de regimul comunist in varianta ceausista.

Răspunde

Ce rusineeee, PNL! - 12-26-2012

Si cand ma gandesc ce "Horia" l-a inlocuit pe adevaratul Horia la sefia ICR..

Răspunde

Emerich - 12-26-2012

Marga: un dinozaur comunistoid. Si ceafa o are la fel de groasa ca comunistii.

Răspunde

Of course, you didn't - 12-26-2012

Toti turnatorii au plecat pe o insula in Pacific, deci e imposibil ca tu sa fii turnator. Toate dovezile sunt contrafacute, bineinteles.

Răspunde

Gryphus - 12-26-2012

@ clujeanul diversionist: in orice caz nu as fi turnat prieteni la securitate cum au facut Marga, Voiculescu si multi altii. cand Marga facea emisiuni la Antena 3 despre Basescu, cand primul ministru striga ca Basescu a fost securist fara nicio dovada, atunci nu era "o campanie de falsificare si manipulare" ?

Răspunde

Gryphus - 12-26-2012

daca Marga ar avea 1 gram de onoare si-ar da demisia din functia primita cadou de la PNL, dupa plagiatorul care ramane prim ministru acum avem un director ICR care a turnat la securitate.

Răspunde

Ziggy - 12-26-2012

Asta s-o crezi tu, clujene. Daca e asa, scoate-o si pe Mona Musca. Ea a platit pentru mult mai putin, numai ca nu se afla in partidul sau alianta care trebuie..

Răspunde

Liviu - 12-26-2012

Marga e turnator sadea, sa nu ne mai mintim pe noi insine.

Răspunde

cuscru - 12-26-2012

Ai perfecta dreptate ANDU toti sunt o adunatura de informatori si turnatori . Acum predomina NEPOTISMUL toti sau aproape toti sunt rude intre ei :NASI ,FINI ,VERISORI ,SOTI ,SOTII SI CEI MAI RAU BEIZADELE .JOS CIUMA ROSIE ACUM SI-N VECII VECILOR AMIN !!!!!!!!

Răspunde

Daniel Barbulescu - 12-26-2012

La noi, poti fi "informator" fara sa fii "colaborator"...Bravos, natiune ! Halal sa-ti fie ! Pe de alta parte, Marga nu poate fi comparat cu Voiculescu. Ultimul chiar isi turna prietenii si familia ! Marga "informeaza" despre intatliri de rutina cu strainii. Avand insa nume conspirativ - asta inseamna colaborator, "sursa". (Sa nu uitam ca si Mona Musca a facut la fel - si a platit !) Dar, sa nu uitam nici faptul ca exista pe atunci o LEGE care obliga sa dai o "nota informativa" despre orice intalnire personala cu un strain - cazul sotiei lui Marga. Problema incepea sa capete nuantze cand aparea intrebarea: ce scriai in acea "nota" ?? Una era sa folosesti un limbaj rece - alta sa punctezi ca s-au spus bancuri politice, comentarii asupra situatiei, etc ...si CINE A SPUS ASTA !!

Răspunde

cubul rubik - 12-25-2012

Andrei Marga a declarat ca.... ”a fost o fabulatie, se poate verifica dosarul meu, nu m-a chemat niciodata cineva sa cooperez cu Securitatea, nu am semnat nimic, nu am colaborat niciodata. Fiti sigura ca s-a cautat de multa veme un dosar, dar n-am nicio emotie in aceasta privinta. Sigur, ca sa raspund la intrebare, daca ar aparea mi-as da demisia”. ++ www.evz.ro/detalii/stiri/andrei-marga-a-preluat-portofoliul-externelor-980395.html ++ CNSAS a iesit la publicl NUMAI DUPA CE existenta Dosarului I 245 a devenit publica. Dupa ce conf. dr. SARBU COSTEL de la UBB, Facultatea de Chimie, a facut public ANUL ACESTA dosarul. Dosarul fusese indicat ACUM CINCI ANI in raspunsul CNSAS adresat incomodului profesor clujean, care a luptat inpotriva lui Marga si a clici lui. ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Marga-turntor-la-Securitate-998664.html ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Un-securist-Marga-scria-rapoarte-din-Germania-998808.html ++ www.evz.ro/detalii/stiri/Avem-dovada-colaborrii-lui-Marga-cu-Securitatea-999171.html

Răspunde

gyorgy tozser - 12-25-2012

Pe site-ul ICR Andrei Marga publica un soi de dezmintire.Nu-s foarte convins ca e un loc inchiriat de Andrei Marga sau chiar proprietate personala.Poate c-ar trebui sa-mbrace angajatii ICR in tricouri cu mesaje-precum Ioan Ghise. Omul nostru se lauda cu 19 ani in fruntea Universitatii "Babes-Bolyai" si cu 4 mandate de ministru...timp in care se observa cu ochiul liber ca scoala romaneasca e in (paragina-i prea putin spus!) putrefactie. Opinez ca a-ntarziat sa iasa-n pensie cat de cat onorabil.Retard mare,monser!

Răspunde

Un clujean - 12-25-2012

Marga nu a fost colaborator al securitatii, iar notele informative pe care le detine CNSAS sunt doar o fata morgana. Si marmota invelea ciocolata in staniol... !

Răspunde

Balca Nicu - 12-25-2012

"Decizia vine după ce directia de specialitate a prezentat, pe 16 august 2012, Colegiului CNSAS noi documente gasite in arhivele Securitatii." Mare noroc pe noi ca macar in ceasul al 12-lea, au fost gasite noi documente, sl la momentul oportun. Asteptam cu interes ca directia de specialitate "politie politica" a CNSAS sa gaseasca in momemtele optime noi documente pentru noile tinte politice.

Răspunde

Livia - 12-24-2012

Aveti dreptate, la noi totul e original: democratia, iubirea de glie, coruptia si coruptii recompensati cu trimiterea in parlament, informatorii..

Răspunde

R.A.Muresan - 12-24-2012

Eu zic sa facem un monument dedicat tuturor securistilor in viata sau disparuti pentru a slavi patriotismul dovedit de ei in timpul comunismului. Mai ales ca poporul acesta, poporul a carui credinta adevarata este crestinismul original construieste cu abnegatie, dupa cum stie deja o lume intreaga, o democratie originala. Sa recunoastem intr-un gind ca poporul roman este atit de original incit isi iubeste la propriu dusmanii, asa cum isi iubeste aproapele: ba, pe securisti, pe hoti si pe criminali ii iubeste mai mult chiar decit pe sine. Sa construim grabnic monumentul securistului necunoscut: sa aducem prinos de recunostinta celor care ne-au casapit cu atita drag si mai ales spor familiile si neamurile.

Răspunde

Lisandru - 12-24-2012

Da, l-am gasit. Ia uite ce zice Tismaneanu :"Probele colaborarii sunt irefutabile. Profesorul Marga a fost informator al Securitatii, a produs note informative in forma olografa, a avut nume de cod 'Horia'. Suprema ironie a acestor timpuri ale nerusinii este ca in locul lui Horia Patapievici, constrans sa demisioneze in luna august, in fruntea ICR sa troneze un fost informator cu numele de cod 'Horia'!"

Răspunde

Lisandru - 12-24-2012

Fara Adriana Saftoiu, dar cu Marga inainte. Putem pune cruce "bratienilor"

Răspunde

Colitza Lucian - 12-24-2012

Aoleoooo, i`auziti aici: "Toti cei care intrau in contact cu Marga, erau dati in gat la Securitate". Ce rusineeee, PNL!

Răspunde

Andu - 12-24-2012

PSD e partid de fosti comunisti si securisti, iar PNL e un partid format din uneltele primilor, informatorii lor. Daca pana si Mircea Ionescu Quintus, presedintele lor de onoare, fost informator remunerat de pe statele de plata ale securitatii, ce sa ne mai putem astepta de la lichelele care il adora..

Răspunde

Lia - 12-24-2012

Face parte si asta din 'revolutia bunului simt'. Nu poate fi mai prejos decat echipa politica din care face parte.

Răspunde

Rafael - 12-24-2012

Merita si art. domnului Tismaneanu din EVZ : "Un informator al Securitatii in fruntea ICR: Cazul Andrei Marga". Poa` sa si-l pupe USL sub coada.

Răspunde

Irina - 12-24-2012

Familie de turnatori mizerabili.Nu a semnat angajament cu Securitatea dar a dat note informative.Deci,tot turnator abject este!Asta este PNL-ul!Plin de turnatori la Secu'.

Răspunde

jorj - 12-24-2012

Nuuuu, D-l Marga nu a fost securist si nici colaborator , a fost numai turnator , si-a turnat la Secu rude , prieteni , colegi . Cu ce-i mai prejos ca Voiculescu , Ghise , Stanescu etc. ?

Răspunde

Andrei Margarina - 12-24-2012

Asa, asa, zi-i mai departe! Gushatul nostru nu va mai trebui sa-si mai poata scoate obrazul in lume!

Răspunde

"CNSAS" - 12-23-2012

Cand se va vrea spus adevarul, se va afla ca Marga a fost recrutat de foarte tanar, nu cand era redactor la revista clujeana. "Andrei Marga nu a avut calitatea de colaborator al Securităţii" este o minciuna uriasa. Cel putin doi dintre securistii care l-au dirijat traiesc.

Răspunde

Paul Butoi - 12-23-2012

Eu zic ca aveti mare noroc ca domn' profesor Marga - calorifer nu are timp . Ca daca domn' profesor avea timp , cred ca o incurcati rau . Publicati o " stire " despre care domn' profesor sugereaza subtil ca este inventata - foloseste ghilimele si uita sa precizeze detaliul nesemnificativ ca stirea are ca sursa o decizie a CNSAS . Pare ca ar fi destul material de o actiune in justitie pentru calomnie ; paradoxal , in loc sa va dea intalnire in instanta , domn' profesor se limiteaza sa-si exprime speranta ca " justitia noastra va putea fi , intr-o buna zi , de sine statatoare" . Sa incerc sa va explic : aveti noroc , domn' profesor nu va da in judecata pentru ca justitia nu este , acum , " de sine statatoare " , deci nu are sanse sa-si repereze onoarea . Desigur , orice om cinstit si inteligent - care , ca si domn' profesor , se uita la A 3 - stie ca Justitia e a lu' Basescu ; ce ar mai putea sa faca saracu' domn' profesor ? Un filozof e un filozof , nu-i asa ? Iar dumneavoastra sunteti cel putin incorecti , domn' profesor v-a explicat clar ca a fost ministru in patru guverne si ca timp de 19 ani a condus Universitatea BB . Vreti sa spuneti ca pot exista dovezi mai clare pentru faptul ca stirea publicata de dumneavoastra nu este adevarata ? Decizia recenta a CNSAS nu poate fi luata in considerare , pentru ca acum 20 de ani s-a stabilit - definitiv , sugereaza domn' profesor - ca nu exista nimic compromitator in trecutul domniei sale . Daca nu intelegeti logica lu' domn' profesor Marga - calorifer e doar vina dumneavoastra , ca nu sunteti filozofi , ex- ministri sau actuali presedinti ICR .

Răspunde

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22