Antena 3 pierde la CNCD. Tăpălagă și Mălin Bot nu au discriminat

Tudor Despina | 02.03.2016

Antena 3 pierde la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, organism care a decis că articolele scrise de jurnaliștii Dan Tăpălagă și Mălin Bot nu discriminează.

Pe aceeași temă

 

Decizia a fost luată de CNCD în ședința de miercuri, ca urmare a unor plângeri înaintate de Antena 3 față de cei doi jurnaliști. Ei au scris, în contextul mitingului organizat de A3 după decizia ANAF de evacuare a sediului, două articole pe care cei de la Antena au considerat că discriminează și le-au reclamat la CNCD.

 

Însă Consiliul nu le-a dat dreptate, considerând că cele două material de presă nu discriminează:

 

  • Cu privire la plangerea inaintata S.C. Antena 3 S.A. impotriva articolului scris de jurnalistul Dan Tapalaga, intitulat “Multumim, Antena 3!”, publicat pe pagina de internet a publicatiei online HotNews, s-a constatat ca opiniile exprimate nu constituie fapta de discriminare, nu incalca dreptul la demnitate al persoanelor in cauza si se incadreaza in limitele libertatii de exprimare”.
  • “Cu privire la plangerea inaintata de S.C. Antena 3 S.A. impotriva articolului scris de jurnalistul Malin Bot, intitulat “Mineriada lui Voiculescu a esuat in fata valului urias de dezaprobare care l-a lovit pe Klaus Iohannis”, publicat pe pagina de internet a cotidianului Evenimentul Zilei, s-a constatat ca opiniile exprimate nu constituie fapta de discriminare, nu incalca dreptul la demnitate al persoanelor in cauza si se incadreaza in limitele libertatii de exprimare”, potrivit comunicatului remis Revistei 22.

 

Consiliul a decis, însă, că un articol publicat în ediția online a cotidianului Kamikaze a discriminat și a încălcat dreptul la demnitate:

 

Cu privire la plangerea inaintata de S.C. Antena 3 S.A. impotriva articolelor publicate pe pagina de internet a cotidianului Kamikaze, intitulat “Cei 1000 de psihopati care au fost la protestul Antenei 3 nu reprezinta batranii din Romania!” si “Live de la basina Antenei 3: 10 lucruri de la cel mai penibil protest din istoria Romaniei”, s-a constatat ca opiniile exprimate constituie discriminare si incalca dreptul la demnitate al persoanelor varstnice si al celor cu afectiuni psihice conform prevederilor art.2 alin.1 si art.15 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si s-a aplicat sanctiunea de avertisment, formulandu-se totodata o recomandare privind evitarea folosirii unui astfel de limbaj pe viitor”, mai argumentează CNCD.

 

Toate deciziile au fost luate cu unanimitate de voturi.

 

CONTEXT

 

În 23 Februarie, Antena 3 anunța că va depune o reclamație la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), ca urmare a reacțiilor în media față de mitingul organizat în acea perioadă.

 

Erau vizați de acțiune jurnaliștii Dan Tăpălagă (Hot News) și Mălin Bot (EVZ). Postul familiei Voiculescu susținea că, prin această măsură, urmărește să apere pensionarii care ar fi fost nedreptățiți prin comentariile făcute în presă, pe marginea mitingului organizat în Piața Constituției.

 

Totul a început de la un articol de opinie pe care Tăpălagă l-a scris la câteva ore după mitingul organizat de Antena 3 împotriva deciziei ANAF de evacuare a sediului:

 

“Ați scos sărmanii ăia în stradă sperând că veți pune statul în genunchi cu totul, că veți salva astfel o avere de zeci de milioane de euro furată inclusiv de la ei, de la nefericiții prostiți pe față că statul vrea să vă închidă. Statul se tot chinuie de un an și jumătate să recupereze milioanele furate”, scria jurnalistul în articol.

 

Tăpălagă se referă la decizia Justiției dată în 2014 în dosarul privatizării frauduloase a Institutului de Cercetări Alimentare (ICA), cauză în care mogulul Dan Voiculescu a fost condamnat la zece ani de închisoare. Tot atunci, magistrații au dispus consfiscarea imobilelor situate în șoseaua București-Ploiești nr. 25-27 și în strada Gârlei, anume sediile Antena 3 și Grivco, pentru a recupera parțial prejudiciul creat.

 

“Asta ar fi partea tristă a poveștii. N-a râs nimeni de publicul vostru, demn de milă și compasiune. Dar am cedat, recunosc, în fața unui irezistibil comic de situație. Cum să le cântați bieților pensionari , ăștia nu prea au cum să se zbenguiască, abia ies din iarnă înțepeniți de frig și foame”, mai preciza Tăpălagă în materialul publicat. Iar Mălin Bot a publicat pe Facebook o poză cu câțiva pensionari de la miting, înfățișați cu o pungă de medicamente, fapt ce face “dovada faptului că susținătorii noștri sunt bătrâni și bolnavi”, argumentează postul de televiziune, denunțând o mentalitate nazistă.

 

În replică, Antena 3 a acuzat mesaje de tip “nazist” împotriva publicului său. Realizatorul Radu Tudor a spus că situația va atrage o plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. “Niște mesaje de tip nazist publicate de susținătorii lui Traian Băsescu – Dan Tăpălagă și Mălin Bot –, mesaje de-o intoleranță bolnavă”, a spus Tudor, într-o ediție “Punctul de întâlnire”.

 

O reacție a venit și de la Mircea Badea. “Toți acești prostovani”, a spus realizatorul A3, “agarici de pe Facebook care mestecă niște minciuni, nu au nici cea mai vagă părere despre nimic”, a spus el, cerându-i demisia președintelui CSM, nu înainte de a preciza că premierul Dacian Cioloș are “vocație de tonomat”.

 

Ulterior, Dan Tăpălagă a reacționat: “Avocații pușcăriașului Voiculescu au anunțat că vor înainta o plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării din cauza textului Mulțumim, Antena 3! Oricât veți căuta în acel pamflet nu veți găsi niciun cuvând jignitor, niciun epitet sau adjectiv insultător, cel mult ironii menite să sublinieze ridicolul sublim al scenelor transmise vineri seara de un grup de evacuați isterizați”.

 

Și Mălin Bot a avut o reacție: “Antena 3 e la fel de toxică și nocivă pentru România ca revista  sau TVR din 1990 care a injectat ură în societate până când minerii au comis atrocități în București”, a scris el, pe Facebook.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22