Pe aceeași temă
Cele cinci organizații civice ale românilor din străinătate mai cer AEP explicații pentru promovarea defectuoasă a site-ului www.votstrainatate.ro, destinat popularizării modalității de înscriere la vot a românilor din diaspora, și să explice de ce acest site a avut ca audiență românii din țară și nu pe cei din diaspora.
Scrisoarea deschisă către Autoritatea Electorală Permanentă:
Stimate doamne, stimați domni,
În cursul ultimelor zile, presa a relatat despre cheltuieli cu transporturile făcute de Autoritatea Electorală Permanentă, precum și despre modul în care Autoritatea Electorală Permanentă a promovat în Social Media site-ul www.votstrainatate.ro.
Vă atașăm, spre exemplu, două articole pe aceste teme.
Legat de cheltuielile cu transportul dorim să vă solicităm, în temeiul legii 544/2001, următoarele:
1.) Să lămuriți public ce deplasări internaționale au făcut funcționarii AEP din data de 26 mai 2019 și până în 15 septembrie 2019, care a fost costul lor, care a fost scopul acestor deplasări și dacă acest scop a fost îndeplinit.
2.) Să prezentați public ce deplasări în străinătate sunt planificate în vederea organizării de către funcționarii AEP a celor două tururi de scrutin din noiembrie 2019. Vă solicităm să ne prezentați un calendarul acestor întâlniri, cui se adresează, cine sunt partenerii de discuție și, în cazul întâlnirilor publice, unde se pot adresa doritorii care doresc să participe și să își anunțe prezența
3.) Întrucât la teleconferințele organizate pentru situația votului din străinătate, la care am participat, am constatat că nu aveți un sistem de teleconferințe disponibil, vă solicităm să ne spuneți când planificați achiziția unui asemenea sistem.
4.) Să ne precizați câți funcționari ai AEP vor participa ca președinți de secție sau delegați în cadrul secțiilor de votare din străinătate la scrutinul din noiembrie 2019 și în ce secții de votare vor fi prezenți.
5.) Având în vedere faptul că o mare parte din procesul de vot în străinătate este organizat și susținut pe bază de voluntariat, vă rugăm să adresați un mesaj public voluntarilor și funcționarilor implicați în organizarea secțiilor de vot prin care să clarificați cheltuielilor apărute în presă răspunzând și la solicitările din punctele 1.)-4.).
Legat de cheltuielile cu promovarea site-ului www. votstrainatate.ro, dorim să vă solicităm, în temeiul legii 544/2001, următoarele informații:
1.) Care este motivul pentru care promovarea site-ului a avut ca audienta cetatenii care locuiesc în România și nu cei din diaspora? (conform informatiilor publice de pe Facebook)
2.) Cum s-a făcut determinarea grupul țintă?
3.) De ce nu au fost făcute promovări plătite pentru românii care locuiesc în străinătate?
4.) De ce nu ați făcut uz de oferta asociațiilor și grupurilor civice din diaspora de a folosi prezența lor în Social Media pentru promovarea plătită a site-ului votstrainatate.ro? Aceste grupuri și asociații consacrate au deja audiență largă în randul diasporei.
5.) Ce buget pentru publicitate în Social Media este disponibil până la sfârșitul anului 2019?
6.) Ce campanii publicitare sunt planificate până la sfârșitul anului 2019? Câte dintre aceste campanii se adresează românilor care trăiesc în străinătate? Ce obiectiv de reach au aceste campanii?
7.) Ce buget pentru publicitate în Social Media planificați pentru anul 2020?
8.) Ce acțiuni specifice de promovare a site-ului votstrainatate.ro sunt planficiate în vederea organizării alegerilor parlamentare din anul 2020?
9.) Ce calendar este prevăzut pentru îmbunătățirea site-ului votstrainatate.ro pentru alegerile parlamentare din 2020? În mod special, ne interesează când se va deschide testarea cu publicul și cât va dura.
10.) Ce audit ați prevăzut pentru a evalua mediatizarea și funcționarea sitului www.votstrainatate.ro ?
Întrebările din această scrisoare rezumă îngrijorarea noastră față de modul superficial cu care au fost tratate anumite aspecte ce țin de ameliorarea votului în diaspora. În acest context, suntem interesați de proiectul care a fost făcut în vederea construirii site-ului www.votstrainatate.ro și a întregului sistem de înscriere online. Vă solicităm să faceți public acest proiect. De asemenea, reafirmăm necesitatea unei clarificări oneste și transparente a cheltuielilor publicate de presă în contextul în care implicarea multor români din străinătate, pe bază de voluntariat, este esențială pentru succesul organizării alegerilor din diaspora.
Ne reafirmăm dorința de a colabora în continuare cu dumneavoastră pentru o organizare cât mai bună a votului în străinătate, atât în vederea alegerilor prezidențiale din anul 2019, cât și a alegerilor parlamentare din anul 2020.
Cu stimă,
Asociația ”Rezist Zürich”
Romani in Basel
Rezist Lyon
Rezist WMW
Rezistenta din Diaspora
***
Constantin Mitulețu-Buică a cheltuit, de la numirea sa la șefia AEP, zeci de mii de lei pe achiziții de lux și pe călătorii în zone exotice, arată portalul de licitații electronice.
Datele din platforma de licitații SICAP, citată de G4media, arată că instituția a cumpărat bilete de avion pentru Maldive (8.548 lei), Manilla, Filipine (8.394 lei), Bangalore, India (10.596 lei), New Delhi, India (9.314 lei), Mexico City (6.295 lei).
AEP nu a transmis comunicate oficiale de presă legate de evenimente la care să fi participat reprezentanții acestor instituții în respectivele zone.
Pe lângă biletele de avion, Autoritatea Electorală Permanentă a cumpărat fără licitație zeci de obiecte de mobilier destinate refacerii biroului ocupat de președintele Constantin Mitulețu – Buică, propulsat de PSD la conducerea Autorității.
Astfel, AEP a achiziționat mobilier de 72.021,66 lei și aparatură electronică de 70.071,96 lei.