Pe aceeași temă
Constructorii si reprezentantii Companiei de Drumuri sustin ca lucrarile au intarziat din lipsa de bani si in prezent ele sunt inchise, dar vor fi reluate de la 1 martie 2011, daca vremea va permite, informeaza Romania Libera.
Desi lucrarile au inceput de acum patru ani, exproprierile nu sunt terminate in proportie de 100%, iar din cauza lipsei de bani, echipele de arheologi din Bucuresti si Prahova nu pot continua cercetarile la cele 3 situri arheologice din zona urbana. Santierele au fost deschise in anul 2006, insa terenurile expropriate peste 90% au fost puse la dispozitia constructorilor abia la sfarsitul anului 2009, desi atunci era termenul de finalizare.
La Barcanesti, familia lui Florin Cucu are in curte autostrada, iar usa casei se deschide in pilonul unui pod, prin gradina urmeaza sa treaca o bretea a viitoarei autostrazi, iar pe la streasina casei e un tablier din beton. Acestia au refuzat exproprierea, deoarece au considerat ca suma oferita este insuficienta pentru achizitionarea altei gospodarii.
Autostrada, fara portiunea urbana, nu se va putea incheia mai devreme de sfarsitul lui 2011, iar asta este partea cea mai dificila de realizat.
"In partea urbana a viitoarei autostrazi, exista, din cate stim, 2-3 situri arheologice cunoscute care apar in lista monumentelor istorice si sunt consemnate in PUB 2000 Bucuresti (Panul de Urbanism General). Aici urmeaza sa se faca, cand vor exista bani, o evaluare si ulterior, cercetarile propriu-zise. Daca exista finantare, am putea sa terminam, probabil, in doua luni si jumatate", spune Corina Bors, Corina Borş, arheologul de la Muzeul Naţional de Istorie a României, care coordonează lucrările din zona Ştefăneşti.
In decembrie 2010, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat un control la CNADNR referitor la constructia A3. CNADNR estimeaza ca lucrarile la A 3 s-ar putea finaliza in 2012, insa "in functie de alocarile bugetare".