Pe aceeași temă
Subiectele primite au fost adecvate profilului, cu cerințe diferite pentru profilurile teoretice/vocaționale față de cele umaniste, scrieEdupedu.ro.
Proba de examen a fost bazată, ca de obicei, pe trei părți – în prima parte este vorba despre 5 cerințe notate cu câte 6 puncte fiecare, care au ca suport un text la prima vedere.
Subiectul este valabil pentru filiera teoretică, profilul real, pentru filiera tehnologică si pentru cea vocațională, mai puțin profilul pedagogic.
Textul suport a fost din Nicolae Iorga – „Doamna Elena Cuza”, iar elevii au avut, la subiectul I.B., de scris un text de minimum 150 cuvinte, notat cu 20 de puncte, în care să argumenteze „dacă întâlnirea cu o personalitate (istorică, socială, culturală etc.) produce sau nu emoție, raportându-se atât la informațiile din fragmentul extras din textul Doamna Elena Cuza de Nicolae Iorga, cât și la experiența personală sau culturală”.
Comentarii 2
Gabriela Pîslaru - 01-30-2024
As dori sa iau un exemplu
RăspundeDan - 06-20-2022
Învățământul românesc e plin de suprize. Care este, în fond, rolul unui text la prima vedere? Acela de a detecta analfabetismul funcțional. Dacă elevul nu percutează, atunci suferă de analfabetism funcțional. Numai că textul cu pricina - care venea și cu un minidicționar atașat - era vechi de vreo 100 de ani. A da cuiva text de 100 de ani ca să vezi cum stă cu analfabetismul funcțional seamănă cu a da cuiva o mâncare veche de cinci săptămâni ca să vezi cum stă cu digestia. N-ar fi bine ca pe viitor, textele la primă vedere - care analizează competențele comunicaționale și nu pe cele literare - să nu fie mai vechi de vreo 2-3 ani, și eventual să facă parte din sfera preocupărilor și vârstei tinerilor?
Răspunde