Barometrul de consum cultural pe 2015: 44,6% dintre romani nu utilizeaza internetul

Vlad Toma | 26.09.2016

Conform „Barometrului de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici și tendințe”, lansat astazi de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, in topul consumului cultural al romanilor se afla privitul la televizor (96%), vizionarea de filme la televizor (84%), ascultarea de muzica (75%), lectura de ziare (42%), reviste (32%) sau carti.

Pe aceeași temă

 

Conform studiului, 30% dintre romani se uita zilnic cel putin 3 ore la televizor in timp ce 44,6% nu folosesc internetul. 80% dintre romani nu au fost niciodata la un film intr-un cinematograf in 2015 iar 23% dintre acestia nu au participat niciodata in 2015 la o activitate culturala in spatiul public. 

 

Potrivit Barometrului, aproximativ 55% din populație consideră că instituțiile publice de cultură desfășoară o activitate importantă pentru comunitate, 58% dintre tineri au participat la evenimente dedicate artelor vizuale desfășurate pe stradă, iar consumul de muzică clasică a crescut cu 7% în 2015, comparativ cu 2010, în timp ce 79% dintre respondenți nu au știut să numească niciun artist vizual contemporan, iar 80% din populație nu a fost niciodată la cinematograf în ultimul an.

 

Lucrarea lansata astazi este structurată în opt capitole ce abordează teme precum: management cultural, consum cultural non-public, piraterie digitală, arte vizuale, consum de film și cinema, tineri și creativitate, participare la festivaluri, consum cultural în spațiul public.

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2021 Revista 22