BILANTUL AUTOSTRAZILOR la final de an: 108 km in 2013, 10 km gata, dar neutilizabili, prima autostrada care se opreste in camp, 77 km posibili in 2014

D.g. | 31.12.2013

Pe aceeași temă

In 2013 circa 108 km noi de autostrada au fost deschisi circulatiei, un rezultat destul de bun comparativ cu alti ani, dar cu mult mai putin fata de cei 230 de km estimati de autoritati la finele anului trecut. Chiar si asa, toate autostrazile deschise anul acesta, precum si inaugurarile ce vor veni in 2014, mai exact loturile intarziate de anul acesta, sunt pe tronsoane incepute de fostele guvernari. De fapt, in 2013, autoritatile au bifat un record negativ: au semnat practic primele lor contracte de autostrazi la mai bine de un an si jumatate de cand au fost lansate licitatiile de catre fostii guvernanti. In 2014 aproape 77 de kilometri de autostrada ar putea fi dati in folosinta, iar guvernul spera sa semneze o serie de noi contracte, incepand cu prima autostrada in concesiune din tara noastra: Comarnic - Brasov, scrie HotNews.ro.

Autostrazile deschise in 2013

In 2013 au fost deschisi circulatiei circa 108 kilometri de autostrada, marea majoritate pe tronsoane din Autostrada A1, acolo unde finantarea vine in procent de 85% de la Uniunea Europeana si este nerambursabila.

Comparativ cu anii anteriori, anul 2013 a fostul unul foarte bun in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrazi finalizati, insa departe totusi de ce estimari aveau autoritatile in urma cu un an (circa 230 km). Mai mult, toate tronsoanele au fost inaugurate cu intarziere, majoritatea avnd termenul de finalizare in aprilie 2013. 

Ce s-a deschis circulatiei anul acesta:
 

  • A1 Simeria - Orastie - 17,5 km (mai 2013)
  • A1 Orastie - Sibiu, lot 1 (Orastie - Sebes Vest) - 24,11 km (19 decembrie)
  • A1 Orastie - Sibiu, lot 2 (Sebes Vest - Cunta) - 19,74 (19 decembrie)
  • A1 Orastie - Sibiu, lot 3 (Saliste - Sibiu) - 16,11 km (19 decembrie)
  • A1 Lugoj - Deva, lot 1 (Dumbrava - Balint) - 17,4 km (23 decembrie)
  • A6 Centura Lugojului - 11 km  (23 decembrie)
  • A4 Agigea - Port Constanta - 2 km (iulie 2013)

-------

  • Total: 107,86 km

De la primul tunel si autostrada care ocoleste Sebesul, la tronsonul care se termina in camp si cu 10 km neutilizabili

Dintre toate inaugurarile pe acest an, grosul a fost facut in ultimele doua saptamani din luna decembrie si a insemnat, practic, patru tronsoane de pe A1 Sibiu - Nadlac, precum si primii kilometri din A6 Lugoj - Calafat. Cei mai multi km au fost inaugurati intre Sibiu si Orastie acolo unde 3 din cele 4 loturi au fost deschise circulatiei pe 19 decembrie. Vezi aici mai multe detalii despre fiecare lot si despre ziua marilor inaugurari de la final de decembrie. 

Dintre toate trei loturile amintite, cel mai important tronson, fara doar si poate, a fost lotul 2 care ocoleste municipiul Sebes, un punct pana nu demult sufocat de trafic si ambuteiaje. Practic, imediat dupa deschiderea ciculatiei pe autostrada, circulatia din Sebes a fost substantial redusa, iar orasul a fost eliberat de traficul greu. 


Ca o premiera, odata cu deschiderea circulatiei pe lotul 4 intre Saliste si Sibiu, a fost inaugurat si primul tunel de autostrada din Romania in dreptul localitatii Sacel.

Cele patru loturi (circa 60 km de autostrada) inaugurate intre Sibiu si Orastie sunt esentiale pentru traficul din zona si pentru traficul dinspre si inspre granita de vest. Astfel, soferii pot parcurge aproape toata distanta dintre Sibiu (autostrada de centura) si pana la Deva pe autostrada. Lotul 3 al autostrazii ramane de finalizat pana in septembrie-octombrie2014 din cauza intarzierilor de lucrari generate de alunecarile de teren din zona.

Cum s-a ajuns sa avem 10 km de autostrada gata, dar neutilizabili

Ca o alta premiera, de data aceasta negativa, pe autostrada Lugoj - Deva Lotul 1 au fost deschisi circulatiei doar 17,4 kilometri, desi tronsonul este finalizat pe toata lungimea sa - 27,4 km. Practic, ultimii 10 km din autostrada in cauza nu pot fi folosit de soferi pentru ca, in dreptul localitatii timisene Sanovita, autostrada se termina brusc, in camp. 


La aceasta situatie s-a ajuns dupa ce CNADNR nu si-a sincronizat actiunile, iar unele proceduri au fost ingreunate: desi lotul 1 al Autostrazii Lugoj - Deva e in lucru din vara lui 2011, realizarea unui nod rutier la capatul spre Sanovita a fost pus, in planuri, in sarcina constructorului urmatorului tronson de autostrada spre Timisoara, constructor care, in urma tergiversarilor din CNADNR si, mai apoi, din instantele de judecata, a fost anuntat abia in urma cu cateva saptamani.

Totusi, avand in vedere ca firma ce va construi autostrada mai departe spre Timisoara este aceeasi care a facut si lotul 1 Lugoj - Deva - italienii de la Tirrena Scavi -  exista sanse bune ca o solutie pentru descarcarea traficului la Sanovita sa vina chiar in prima parte a anului 2014. 

La fel de bine exista sansa ca italienii sa nu se grabeasca cu un nod provizoriu la Sanovita si sa realizeze primii 6 km din autostrada adiacenta, pana la nodul rutier cu DJ572 in apropiere de Topolovatu Mare, si sa deschida traficul pe ambele portiuni.

Chiar si asa, cei 10 km care sunt finalizati, dar nefolosibili, vor zace multe luni bune fara a fi de folos altcuiva decat camioanelor constructorului. In plus, nefiind deschis traficul pe intreg lotul 1 de la Dumbrava si pana la Sanovita, nici cei 17 km deschisi circulatiei acum nu vor fi foarte folositori soferilor.

Trebuie amintit ca deschiderea traficului pe acest tronson controversat s-a facut pe inserat, pe timp de ceata, fara vreun anunt oficial din partea autoritatilor si fara ca vreun ministru sau director sa taie vreo panglica. 

Primii kilometri din Autostrada A6 Lugoj - Calafat

Odata cu cei 17,4 km din lotul 1 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, s-au deschis circulatiei si primii kilometri din autostrada A6 Lugoj - Calafat. 


Practic, de la nodul rutier cu A1 din dreptul localitatii Balint, va incepe un drum de legatura de 11 km cu Centura Lugoj, un drum de legatura ce reprezinta de fapt primul tronson din autostrada A6.

Autostrazile inaugurate in 2013 si cele ce vin in 2014 au fost incepute de guvernarile anterioare

Cu circa 108 kilometri de autostrada deschisi circulatiei, anul ce tocmai se incheie a fost unul dintre cei mai prolifici in termeni de kilometri de autostrada finalizati, nereusind insa sa depaseasca recordul din 2012 atunci cand autoritatile au taiat panglica pentru circa 140 de km. 

Trebuie totusi amintit ca toti kilometrii de autostrada inaugurati in 2012, in 2013 si cei care vor fi gata in 2014 au fost pe tronsoane incepute din timpul guvernarii Boc. Guvernul USL, desi in functie inca din mai 2012, a reusit abia anul acesta sa semneze primele contracte pentru loturi noi, cu toate ca unele licitatii fusesera lansate inca din primavara lui 2012, din timpul guvernarii Ungureanu.

Autostrazile preconizate a fi gata in 2014 


  • A1 - Orastie - Sibiu, lot 3 (Cunta - Saliste) - 22,11 km (termen: sept. - oct. 2014)
  • A1 - Lugoj - Deva, lot 1 (Balint-Sanovita) - 10 km
  • A1 - Nadlac - Pecica - 22,22 km (termen estimat: decembrie 2014)
  • A1 - Pecica - Arad - 16,66 km (termen estimat: decembrie 2014)
  • A3 - Bucuresti - Ploiesti (Sos. Centura - Bucuresti) - 6 km

-------

  • Total: 76,99 km
  • Lotul 3 din Orastie - Sibiu: cel mai mare viaduct din tara, cele mai mari probleme si intarzieri

Pentru anul 2014, cea mai mare parte din tronsoanele care vor fi gata avea termen de finalizare inca de anul acesta, insa s-au acumulat intarzieri din diverse motive. Totusi, daca lucrurile merg conform planurilor, la finele anului viitor am putea discuta de inca 77 de kilometri de autostrada deschisi circulatiei.

In primul rand, in luna septembrie sau octombrie, conform ultimelor declaratii ale autoritatilor, ar urma sa fie gata lotul 3 din Autostrada Orastie - Sibiu (22,11 km), piesa lipsa a inagurarilor din 19 decembrie.

Intarzierea pe acest lot vine in urma problemelor generate de alunecari de teren aparute in doua puncte in zona Apoldu. Din cauza problemelor, potrivit ultimelor informatii publicate de CNADNR, costul lotului ar putea sa creasca chiar si cu 20%.

Constructorii - italienii de la Impregilo SpA - spun ca problemele de teren nu au fost prevazute inainte de atribuirea contractelor. Problemele majore au aparut tocmai de o parte si de alta a celei mai impresionante lucrari, viaductul de un kilometru de la Aciliu, cel mai inalt viaduct din tara. Problemele aparute nu au putut fi gestionate de antreprenorul italian Impregilo, iar lucrarile la acest lot au acumulat cele mai mari intarzieri. 

Aici constructorii au sesizat CNADNR inca de anul trecut si au propus modificarea proiectului si construirea unui tunel prin deal. Autoritatile au acceptat noua solutie abia in aceasta vara.

Astfel, la Aciliu, CNADNR a acceptat propunerea constructorului de a realiza un tunel dublu in lungime de 250 de metri in zona dealului cu probleme, in continuarea dinspre est a viaductului.

Un alt tronson care, desi este finalizat inca de acum, va fi deschis circulatiei cel mai probabil anul viitor este reprezentat de cei 10 km ai autostrazii Lugoj - Deva, lot 1 intre Balint si Sanovita. Asa cum am detaliat mai sus, cei 10 km, desi functionali, nu au fost deschisi circulatiei inca de luna aceasta pentru ca autostrada care ocoleste Lugojul spre Timisoara se opreste brusc in camp,autoritatile nereusind sa realizeze un nod rutier care sa permita descarcarea traficului.

Nadlac - Arad: doua loturi realizate partial, fara constructor deocamdata, dar cu sanse de finalizare in 2014

 

Pana la finele anului viitor, autoritatile pot spera la finalizarea celor doua tronsoane incepute, dar abandonate din autostrada Nadlac - Arad. 


Lotul 1 intre Nadlac si Pecica (22,22 km) a fost inceput in urma cu doi ani de catre Romstrade, insa, odata cu scandalul arestarii patronului Nelu Iordache, contractul a fost reziliat. In documentatia de relicitare a tronsonului CNADNR preciza ca Romstrade a realizat circa 40% din lucrari. 

Dupa o procedura de relicitatie care a durat luni bune, pe 19 decembrie, CNADNR a anuntat ca a atribuit contractul asocierii Astaldi - Max Boegl, iar potrivit documentatiei din cadrul procedurii contractul prevede 12 luni pentru proiectare si executie. Cu alte cuvinte, exista sanse foarte mari ca acest lot sa fie gata in decembrie 2014, daca nu poate si mai devreme. 

In ceea ce priveste celalalt tronson, acolo lucrarile au fost executate in proportie de aproape 80% de catre constructorul Alpine. Cu toate acestea, companie austriaca a intrat in faliment, iar CNADNR a fost nevoita sa rezilieze contractul. Cu toate acestea, pana la acest moment CNADNR nu a initiat o noua procedura de licitatie publica pentru acest tronson. 

Totusi, avand in vedere ca mare parte din lucrari au fost deja realizate, termenul de decembrie 2014 pentru finalizarea acestui lot este unul realist, insa depinde foarte mult de cat de rapid poate licita si atribui CNADNR acest contract inca din prima parte a anului.

A3 de la Centura si pana in Bucuresti 

 

In 2013, Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, inaugurata in iulie 2012, a fost lasata fara nici un ban in bugetul pe anul acesta dupa ce Guvernul a taiat finantarea la rectificarea bugetara, iar Compania Nationala de autostrazi a confirmat pentru HotNews.ro ca nu vor deschide traficului niciun kilometru nou de autostrada, cu toate ca la inceputul verii autoritatile anuntau o inaugurare, macar partiala.


Totusi, lucrarile pe tronsonul Soseaua de Centura - Strada Popasului sunt avansate, iar o deschidere totala a celor 6 km de autostrada din Centura si pana in Bucuresti ar putea fi luata in calcul pentru 2014, desi termenul contractual se implineste abia peste inca un an.

Chiar si asa, lucrarile pe A3 Bucuresti -Ploiesti nu vor fi terminate avand in vedere ca nodurile rutiere importante nu sunt finalizate, pe intreaga lungime a autostrazii nu exista inca nici o benzinarie, iar daca se va deschide tronsonul de la Centura va aparea o alta problema: o autostrada cu trei benzi pe sens se va opri intr-o intersectie cu un drum cu cate o banda pe sens in zona Pipera.

Contractele semnate in 2013 - Intarzieri de un an si jumatate pentru finalizarea unor licitatii lansate de guvernul trecut 
  • A1 Lugoj - Deva, lot 2 - 28,6 km - Salini SpA - Secol SpA
  • A1 Lugoj - Deva, lot 3 - 21,14 km - Teloxim - Comsa - Aldesa - Arcadis Eurometudes
  • A1 Lugoj - Deva, lot 4 - 22,14 km - Spedition UMB - Tehnostrade
  • A1 Timisoara - Lugoj, lot 2 - 25,6 - Tirrena Scavi
  • A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu - 8,7 km - Spedition UMB - Tehnostrade

Mai multe loturi scoase la licitatie in aprilie 2012, atribuite dupa un an si jumatate

 

Pentru anul 2013, autoritatile au reusit performanta de a semna contractele pe cinci loturi de autostrazi scoase la licitatie in urma cu aproape un an si jumatate. Practic, din cauza perioadei foarte mari in care au analizat ofertele (pana la noua luni) si, apoi, din cauza numeroaselor contestatii in instanta, autoritatile au reusit sa stabileasca un nou record negativ in ceea ce priveste atribuirea si semnarea unui contract de autostrada.


La inceputul lui 2012, pe 1 aprilie, CNADNR aflata pe atunci in subordinea Ministerului Transporturilor condus de Alexandru Nazare, ministru in guvernul Ungureanu, lansa licitatia pentru cele 4 loturi din autostrazile Timisoara - Lugoj si Lugoj - Deva, insa semnarea contractelor a venit abia in toamna lui 2013, adica un an si jumatate mai tarziu. 

Cel mai mult s-a pierdut in perioada de analiza a ofertelor, circa 9 luni. Oficial, CNADNR motiva intarzierea prin complexitatea ofertelor; neoficial insa, procedura a fost intarziata pana cand a fost deblocat programul sectorial transport POS-T, acolo de unde vin 85% din fondurile europene nerambursabile pentru autostrazile in discutie. 

Au urmat apoi valuri de contestatii in instanta, insa, intr-un final, s-au aflat constructorii. Toate aceste tronsoane au termen de finalizare in anul 2015.

Tronsonul A3 Gilau - Nadaselu, semnat cu UMB, dar suspendat un an din lipsa de fonduri

In ceea ce priveste tronsonul de 8,7 km de pe A3, dintre Gilau (Cluj Vest) si Nadaselu, licitatia lansata in ianuarie 2012 a fost castigata in noiembrie 2012 de catre UMB-Tehnostrade. Au urmat apoi contestatii in instanta, insa, pe 25 aprilie,s-a semnat contractul definitiv cu firma lui Dorinel Umbrarescu.


Cu toate acestea, lucrarile la acest tronson care vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare, nu au inceput deloc. CNADNR a decis sa suspende contractul pana in 2014 din lipsa de fonduri.

Ce contracte ar putea fi semnate in 2014 
  • A1 Nadlac - Arad, lot 1 si lot 2
  • A10 Sebes - Turda, lot 1,2,3,4
  • A3 Comarnic - Brasov
  • A3 C. Turzii - Targu Mures
  • Autostrada Pitesti - Craiova
  • A0 Centura Bucuresti Sud

Concesiunea Comarnic - Brasov, experimentul esential pentru alte autostrazi planuite de guvern

Daca 2012 si 2013 au insemnat inaugurari si atribuiri de licitatii incepute de fostele guvernari, anul 2014 va fi un an in care autoritatile vor semna primele contracte pe proiecte lansate de actuala guvernare.


Una din cele mai importante autostrazi este cea de pe Valea Prahovei, dintre Comarnic si Brasov. Importanta acestui tronson nu este dat doar de necesitatea sa in acea zona, ci si de faptul ca va fi, practic, prima autostrada realizata in concesiune si succesul sau este esential pentru strategia actualului guvern in materie de autostrazi.  

Practic, de succesul acestei concesiuni depind si celelalte proiecte care vor fi dezvoltate in parteneriat public-privat sau concesiune, unele deja scoase in procedura de dialog competitiv (Pitesti-Craiova, Autostrada A0 de Centura Sud a Capitalei)

Pe 19 decembrie, autoritatile au anuntat ca asocierea Vinci-Strabag-Aktor a fost aleasa pentru realizarea celor 58 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov. Despre aceasta concesiune, despre ce presupune ea, ce costuri inseamna pentru statul roman pe 30 de ani si detalii despre tronsonul de autostrada, puteti citi mai multe aici.

Sebes - Turda, 70 de km din viitoarea A10, atribuiti in doar doua luni

Tot in decembrie, autoritatile au anuntat castigatorii pentru patru loturi din viitoarea autostrada A10 Sebes - Turda, la mai putin de doua luni de la lansarea licitatiei.


Cei 70 de kilometri dintre Sebes si Turda, tronson ce ar urma sa lege autostrada A1 de autostrada Transilvania au fost atribuiti pentru aproape 1,9 miliarde de lei si ar trebui sa fie gata in aproape doi ani din momentul inceperii lucrarilor. Lucrarea va fi realizata cu 85% fonduri europene nerambursabile, aferente exercitiului bugetar 2007-2013.

Alte doua loturi pentru care se vor semna contractele in 2014 sunt cele de pe autostrada Nadlac - Arad, cele la care constructia incepuse, insa s-a renuntat la constructor din diferite motive. Primul contract va viza lotul 1, acolo unde CNADNR deja a atribuit lotul catre Astaldi - Max Boegl, iar al doilea lot va avea un contract semnat imediat cum Compania de Autostrazi va lansa si relicitarea lotului. Detalii putin mai sus. 

A3 C. Turzii - Tg. Mures, scoasa la licitatie in ianuarie

Un alt tronson care ar putea fi atribuit si cu contractul semnat in 2014 este cel care continua Autostrada A3 de la Campia Turzii si pana la Targu Mures. Premierul Victor Ponta declara in decembrie ca scoaterea in licitatie a tronsonului s-ar putea face in ianuarie, iar finantarea sa se va face 85% nerambursabil tot din fondurile europene aferente perioadei 2007 - 2-13.

Piesti - Craiova si A0 Centura Sud Bucuresti, concesiunile la care vom afla castigatorul pana in vara

Pitesti - Craiova este cea de-a doua mare concesiune anuntata in 2013 de catre actuala guvernare, insa pana la finalul anului autoritatile n-au mai anuntat nimic. Victor Ponta a zis doar, in timpul unei prezentari in Parlament, ca pana in vara urmatoare se va cunoaste constructorul si pe acest tronson. 

La fel, premierul a amintit si de Autostrada de Centura Sud a Capitalei (A0), o alta autostrada scoasa in concesune in 2013, dar despre care nu s-a mai auzit nimic din februarie si pana acum.

Controversele strategiei Guvernului de autostrazi prioritare pana in 2018 : Mai multe autostrazi mici, printre care si una care sa lege Bucuresti de Alexandria - fieful lui Liviu Dragnea, in loc de finalizarea coridorul european de la Sibiu la Pitesti

 

Pe 3 decembrie, premierul Ponta a prezentat in Parlament strategie guvernului USL in materie de autostrazi prioritare pana in 2018, anul in care se vor sarbatori 100 de ani de la marea Unire. 


Planurile prezentate de premier indicau faptul ca prin fondurile europene nerambursabile alocate coridoarelor centrale europene, guvernul opteaza pentru mai multe tronsoane de autostrada in zone precum Craiova - Calafat sau Bucuresti - Alexandria (fieful vicepremierului Liviu Dragnea), in loc sa completeze si sa finalizeze coridorul prioritar Sibiu - Pitesti, care ar lega Capitala si orasul-port Constanta de autostrazile din UE.

De altfe, planurile prezentate de premier au starnit controverse si a fost aspru criticat atat de specialisti sau opozanti politic, cat si de aproape intreaga presa. In plus, nerealizarea tronsonului Pitesti - Sibiu a starnit si un protest puternic din partea Dacia si a transportatorilor.

Controversele amanarii autostrazii Pitesti - Sibiu: de la cost, la sicane birocratice si pana la traseu

Scoaterea autostrazii Pitesti - Sibiu de pe harta proiectelor prioritare pana in 2018 a fost, fara doar si poate, cea mai controversata miscare in strategia prezentata de premier. DACIA, transportatorii, oameni politici, jurnalisti, precum si presedintele Traian Basescu au criticat decizia. 


Motivarea guvernului? Costul prea mare - 3,2 mld de euro - si studiul de fezabilitate (SF) din 2008 care este depasit. In realitate, daca s-ar aplica standardele de cost pe km de autostrada - neexistente in 2008, dar in vigoare astazi, costul tronsonului Pitesti - Sibiu ar putea ajunge la sub 2 mld de euro. Cat priveste SF-ul depasit: guvernul Ponta a anulat in noiembrie 2012 licitatia pentru actualizarea sa. Acum, paractic, studiul trebuia sa fie gata.

Ministrul Proiectelor de Infrastructura, Dan Sova, a purtat o discutie cu reporterii HotNews.ro pe acest subiect si a incercat sa explice pe larg strategia Guvernului privind Pitesti - Sibiu, dar si privind autostrada de
pe Valea Prahovei si Centurile Capitalei. 

Autostrazile gata pana in 2012:

A1: Bucuresti-Pitesti (include Pitesti bypass) 110 km 
A1: Sibiu bypass 17,56 km 
A1: Deva -Simeria - 15 km 
A1: Lugoj-Timisoara lot 1 (Izvin-Giarmata, Timisoara bypass) 9,50 km 
A1: Timisoara-Arad 44,50 km (include Arad bypass) 
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203 km 
A3: Bucuresti-Ploiesti 56 km (fara sectiunea Centura - Bucuresti )
A3: Campia Turzii- Gilau (Cluj Vest) 52 km 
A4: Constanta bypass 20,20 km 
---
Total: 528 km

Autostrazile deschise in 2013:

A1 Simeria - Orastie - 17,5 km
A1 Orastie - Sebes Vest - 24,11 km
A1 Sebes Vest - Cunta - 19,74
A1 Saliste - Sibiu - 16,6 km
A1 Lugoj - Deva, lot 1 (Dumbrava - Balint) - 17,4 km
A6 Centura Lugojului - 11 km
A4 Agigea - Port Constanta - 2 km
---
Total: 108,35 km 

Evolutia km de autostrada deschisi circulatiei in ultimii ani:

2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km

Km de autostrada functionali in Romania, in perioada 2008 - 2013:

2008: 262,9 km
2009: 304,9 km
2010: 332,5 km
2011: 389,15 km
2012: 528,15 km
2013: 636,5 km

 

sursa"  HotNews.ro.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22