Băsescu își îndeamnă simpatizanții să boicoteze firmele care își fac publicitate la Antene

Iulian Popescu | 28.02.2016

Traian Băsescu le cere susținătorilor săi, simpatizanți ai Mișcării Populare sau „băsiști”, să nu mai cumpere produsele companiilor care își fac publicitate la televiziunile din trustul Intact.

Pe aceeași temă

 

”Nu mai cumpăr produse care îşi fac publicitate la Antena 3 şi Antena 1! Familia mea a fost un consumator constant al produselor cosmetice Loreal, al produselor lactate Zuzu produse de Albalact şi al medicamentului Strepsils. Pentru că îşi fac publicitate la Antena 3 şi Antena 1, băgînd bani în buzunarul turnătorului Voiculescu, noi toţi am hotărît să nu le mai cumpărăm.

Dacă sunteţi “băsişti“, atît de atacaţi şi pe nedrept dispreţuiţi de oamenii turnătorului Voiculescu doar pentru că nu-l adoraţi pe turnător şi clica lui, vă rog să nu mai cumpăraţi aceste produse”, a scris fostul șef de stat pe Facebook.

 

Nu Băsescu a avut primul ideea boicotării acestor firme. Pe rețelele sociale circulă de mai multe zile astfel de îndemnuri, iar unii dintre internauți povestesc la ce produse au renunțat deja, deși le foloseau în mod frecvent.

 

Antenele i-au îndemnat pe telespectatorii săi să se uite la reclame, să nu schimbe postul când începe publicitatea, dar internauții au declanșat o campanie pasională în care cer boicotarea produselor.

 

Campania internautilor

 

De altfel, pe internet au circulat mai multe apeluri la aceste companii pentru a-și retrage reclama făcută pe un post ce încearcă să blocheze recuperarea de către stat a prejudiciului de 60 de milioane de euro din dosarul ICA.

 

“Draga Zuzu, banii pe care ii dai pe publicitate la Antena 3 exact asta fac: intretin ura si razboiul (social). Daca stii ca ura si razboaiele distrug, ca dezbina si dezumanizeaza, fa un gest simplu: nu le mai finanta. Sunt destule canale de comunicare prin care poti ajunge la consumatori. In schimbul celor citiva lei pe care ii vei pierde, temporar, daca nu mai finantezi linsajul mediatic, vei cistiga respect. Zuzu vrea respectul consumatorilor sai, nu? (Draga Zuzu, daca vei invata sa scrii si cu diacritice, chiar ca ai cistigat partida.) “, transmite un utilizator.

 

“Faceti un calcul. Platiti reclama la Antena 3 dar primiti si reclama pe post si antireclama pe facebook. Facebook bate. Asa ca platiti mai mult pt antireclama”, arata un alt internaut.

 

Internautii au creat si o pagina de Facebook – Obey Antena 3 – in care sunt prezentate brandurile care-si fac reclama la Antena 3.

 

Capturile facute in pauzele publicitare sunt insotite de mesaje ironice si de jocuri de cuvinte. De exemplu, la Loreal, sloganul pus de internauti e “Incepe in saloanele de tortura (in loc de coafura).

 

Zuzu răspunde

 

Albalact a reacționat, fara sa aminteasca explicit de boicotul la adresa sa, menționând ca se adreseaza tuturor consumatorilor “indiferent de culoarea politica, de preferintele sportive, de apartenenta religioasa sau culturala, de optiunile media, de varsta, de inaltime, de greutate, de venituri”.

 

Zuzu mai spune ca isi pretuieste consumatorii si nu sustine “nici ura, nici razboaiele, indiferent de formele pe care le imbraca, pentru ca distrug, dezbina si dezumanizeaza”.

 

“Buna sa va fie inima! Sunt Zuzu de la Albalact, sunt un brand suta la suta romanesc, exist de peste un deceniu, ma straduiesc sa aduc produse de calitate, am inovat si am dezvoltat piata de lactate din Romania, am devenit un brand cu care romanii se pot lauda si am in continuare planuri de investitii si dezvoltare.

Pentru mine lucreaza o echipa frumoasa de profesionisti, intr-o fabrica mare din Alba – judetul care are una dintre cele mai bune cresteri economice din tara.

Sunt Zuzu si exist de peste un deceniu pentru TOTI consumatorii romani, indiferent de culoarea politica, de preferintele sportive, de apartenenta religioasa sau culturala, de optiunile media, de varsta, de inaltime, de greutate, de venituri. Sunt Zuzu si nu sustin nici ura, nici razboaiele, indiferent de formele pe care le imbraca, pentru ca stiu ca distrug, dezbina si dezumanizeaza. Sunt Zuzu si, ca multe alte brand-uri nationale, imi pretuiesc consumatorii si le multumesc pentru sprijinul de ieri, de azi si dintotdeauna!”, se arata in mesajul postat pe Facebook Zuzu.

 

Un alt brand atacat a fost Banca Raiffeisen: “Ati calculat riscurile finantarii unui post ca Antena3?”, a scris un internaut pe pagina oficiala de Facebook a Raiffeisen Bank Romania.

 

Răspunsul băncii: “Buna ziua, Raiffeisen Bank nu mai are reclame pe postul Antena 3. Va multumim si va stam la dispozitie pentru orice intrebari legate de produsele si serviciile noastre”, a fost raspunsul oferit de reprezentantii banii, pe reteaua sociala.

 

Lista brandurilor supuse boicotului, prezentată pe pagina de Facebook Obey Antena 3:

 

Vodafone Romania, Rompetrol, Ovoron, Coldrex, Apuretin, Cymbio, Olynth, Penny Market Romania, ZUZU, Gerovital Romania, Bancpost, Lacalut, Dr. Oetker, Prostenal, NESCAFE, Feminost, L’Oreal Paris, Fumarosept, Head and Shoulders, Korill, Dove, Triferment, Zenella Med, Sensiblu, ParaSinus, Orbit Romania, efortuna.ro, Billa Romania, Urinal, ColonProtect, Pantene, Delik’at, Ibusinus, Fervex, Calgon, Bere Timisoreana, Telekom Romania, Vedixin, Kinder, Blue Air, Ariel, Mucosolvan, Samsung Romania, Catena – Farmacia Inimii, Viva Credit IFN SA, Supramax, Anticarcel, Sentimente Ro, Selgros Romania, CLEAR, Renault Romania, Peugeot RO, Whiskas Romania, CoccolinoRomania, Paralela45ro, Praktiker Romania, Altex Romania, Garnier, Lajumate.ro, URObiotic, Purina, Aspasia, IWhite – Sensiblu Romania, Cillit Bang, P&G, McDonald’s, Oral-B, DERO.

 

Firmele, prinse în războiul dintre Antene și internauți

 

Raiffeisen și-a retras reclama, dar acum este supusă atacurilor celor de la Antene, care le cer simpatizanților lor să-și retragă banii de la această instituție financiară.

 

Îndemnul vine de la Mircea Badea, care face imprudența să spună că a cerut deja acest lucru băncii, dar este vorba de o sumă mare, astfel încâ a fost programat pentru altă zi, cum prevăd procedurile.

 

O campanie asemănătoare a mai avut loc în 2013, dar atunci nu a fost atât de puternică ca acum. Ea a fost declanșată din cauza "linșajului mediatic" practic de televiziunile grupului Intact.

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22