CA al Radio Romania respinge acuzatiile aduse membrilor sai: Sunt informatii eronate

Vlad Toma | 22.11.2016

Consiliului de Administraţie al Radio România respinge astazi, intr-un comunicat de presa, informatiile aparute in presa zilele trecute despre cercetarea unora dintre membri sai.

Pe aceeași temă

 

Consiliul de Administratie al SRR arata ca investigatiile aflate in curs nu sunt legate de actualul mandat la membrilor Consiliului de Administratie, ci de perioada 2011-2014.

 

Consiliul de Administratie al Radio Romania nu "stabileşte firmele care participă la licitaţii, nu întocmeşte caiete de sarcini, nu participă la comisii de negociere, ci aprobă limitele bugetelor alocate şi, după caz, demararea procedurilor legale în materie de achiziţii publice," se mai arata in comunicatul citat.

 

Membrii CA mai arata ca nu au nicio legatura "în mod direct sau indirect, cu vreo firmă de turism care a încheiat contract cu Societatea Română de Radiodifuziune."

 

Cititi comunicatul Consiliului de Administratie al Radio Romania:

 

"În urma informaţiilor eronate apărute în presă despre activitatea Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Radiodifuziune şi pentru informarea corectă a publicului larg,

 

Consiliul de Administraţie al SRR face următoarele precizări:

 

Membrii Consiliului de Administraţie actual NU au fost invitaţi pentru cercetări raportate la activitatea prezentului mandat. Acest mandat a început în iunie 2014, a fost întrerupt la scurt timp - printr-o solicitare a unui partid parlamentar la Curtea Constituţională - şi a reînceput în decembrie 2014. Potrivit informaţiilor oficiale transmise de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, cercetările se referă la perioada 2011 - 2014, respectiv la mandatul anterior acestui for din Societatea Română de Radiodifuziune.

 

În ceea ce priveşte activitatea Consiliului de Administraţie, acesta NU stabileşte firmele care participă la licitaţii, nu întocmeşte caiete de sarcini, nu participă la comisii de negociere, ci aprobă limitele bugetelor alocate şi, după caz, demararea procedurilor legale în materie de achiziţii publice.

 

Contrar informaţiilor publicate în presă, Consiliul de Administraţie NU are nicio legătură, în mod direct sau indirect, cu vreo firmă de turism care a încheiat contract cu Societatea Română de Radiodifuziune.

 

De asemenea, Consiliul de Administraţie subliniază că:

 

Informaţiile nefondate sau false transmise prin intermediul presei pot duce la decredibilizarea Radio România, a cărei activitate performantă este de necontestat şi pot induce o percepţie falsă în rândul opiniei publice.

 

Radio România este numărul 1 pe piaţa radiourilor în România, susţine în mod constant proiecte substanţiale în sprijinul educaţiei şi al culturii şi - mai ales - este independent faţă de factorul politic. Este regretabil că această instituţie prestigioasă este supusă în aceste zile unor campanii mediatice denigratoare. Şi este regretabil că informaţii nesusţinute de dovezi fac obiectul unor acuzaţii în presă asupra unor membri ai Consiliului de Administraţie sau ai unor reprezentanţi ai conducerii Radio România.

 

Consiliul de Administraţie al SRR îşi exprimă speranţa că jurnaliştii care intenţionează să lanseze acuzaţii la adresa unor salariaţi sau reprezentanţi ai SRR vor respecta prezumţia de nevinovăţie, vor verifica serios informaţiile şi, de asemenea, vor respecta dreptul la imagine al acestora.

 

Consiliul de Administraţie al SRR manifestă total respect faţă de principiile unei corecte administrări, inclusiv faţă de principiul transparenţei decizionale. În consecinţă, toate deciziile şi hotărârile adoptate sunt publicate pe site-ul instituţiei.

 

În final, Consiliul de Administraţie al SRR doreşte să reitereze:

 

Societatea Română de Radiodifuziune a sprijinit şi sprijină autorităţile Statului în îndeplinirea obligaţiei de respectare a principiului fundamental al aflării adevărului în cadrul cercetărilor, răspunzând prompt şi complet la toate solicitările care au venit din partea acestora. Astfel, reprezentanţii societăţii au asigurat o transparenţă totală a oricăror aspecte care au fost puse în discuţie, acordând toate lămuririle necesare în cel mai scurt timp posibil."

 

***

 

Radio Romania a anuntat, in 17 noiembrie, ca la sediul institutiei au loc perchezitii, fara a da mai multe detalii despre cauzele investigate.

 

Comunicatul publicat acum cateva zile anunta ca "s-au prezentat la sediul Societăţii Române de Radiodifuziune reprezentanţi ai Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti pentru ridicarea unor înscrisuri. Radio România a pus la dispoziţia acestora toată documentaţia solicitată.

 

În acest moment nu suntem în măsură să oferim mai multe detalii, dar vă asigurăm că Radioul public va continua să-şi informeze cu onestitate ascultătorii asupra oricăror elemente de noutate în cauza ce face obiectul acestor cercetări, în măsura în care acestea o privesc."

 

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2020 Revista 22