CE a aprobat finanțarea autostrăzii Lugoj-Dumbravă - 177 milioane euro

Fara Autor | 15.11.2011

Pe aceeași temă

 

Comisia Europeană (CE) a aprobat finanțarea din fonduri europene a construcției autostrăzii Lugoj-Deva, secțiunea Lugoj-Dumbravă de pe Coridorul IV Pan-European. Finanțarea însumează 177,4 milioane de euro pentru perioada 2011-2013 și vizează proiectarea, supervizarea și construcția unui tronson între orașele Lugoj și Dumbravă, pe o lungime de 27,47 km.
 
Acest tronson face parte din autostrada care va lega Lugoj și Deva. Proiectul autostrăzii prevede construcția a 11,43 km drum de legătură, a 5 poduri, a unui viaduct, a 17 pasaje, a 4 noduri rutiere, a unui centru de întreținere și a unei zone de parcare și servicii. Prin construcția autostrazii Lugoj-Dumbrava, se estimeaza o reducere a timpului mediu de călătorie la 20 de minute și o reducere a ratei accidentelor cu 62,3%, informează Hotnews.
 
Finanțarea nerambursabilă pentru proiectul "Construcția autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea Lugoj-Dumbravă)" este a treia aprobată de CE după ce în luna septembrie 2011 au fost aprobate contractele de finanțare pentru autostrăzile Nădlac-Arad și Orăștie-Sibiu, unde contribuția Uniunii Europene a fost de 724 milioane euro. 
 
Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Dumbrava a fost semnat cu asocierea Tirrena Scavi SpA- Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA- Cossi Construzioni SpA. Durata contractului este de 22 de luni, iar termenul de finalizare al lucrârilor este anul 2013. Odată cu finalizarea lucrărilor de proiectare, lucrările de execuție pentru acest obiectiv vor fi demarate până la sfârșitul acestei luni.
 
Inaugurarea lucrărilor autostrăzii Orăștie-Sibiu, lotul 2
 
Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au participat marți la deschiderea lucrărilor la şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu, lotul 2.
 
Tronsonul de autostradă între Sibiu şi Orăştie a fost atribuit în primăvara acestui an în urma organizării de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a unor licitaţii internaţionale. Acest tronson a fost împărţit în patru loturi la patru companii diferite: compania Strabag, Straco Grup, constructor Impregilo și Astaldi.
 
“Durata de proiectare este de 120 zile pentru fiecare din cele 4 loturi, cea de execuţie de 540 zile, urmate de o perioadă de garanţie de 1460 zile”, conform CNADNR, citată de Capital.
 
În urmă cu aproximativ trei săptămâni, cei doi oficiali au fost prezenţi şi la inaugurarea lucrărilor de pe alte tronsoane de pe coridorul IV şi anume: Nădlac - Arad Lotul 1 şi Lotul 2, Timişoara-Lugoj Lot 1 şi Orăştie-Sibiu Lot 4.
 
 
TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: [email protected]

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2025 Revista 22