Cel care nu munceşte nu mănâncă

Bernard Noghiu | 06.05.2010

Pe aceeași temă

Partidul Naţionalist Slovac, în campania electorală pentru alegerile din 12 iunie, a folosit un afiş electoral pe care era reprezentată o persoană de sex masculin, cu bustul gol şi tatuat, purtând un lanţ gros din aur la gât, iar pe afiş scrie: „Nu dăm de mâncare celui care nu vrea să lucreze”.

Reacţiile legate de acest afiş al Partidului Naţionalist Slovac, considerat xenofob şi ultranaţionalist, nu au întârziat să apară, născându-se o adevărată polemică între ONG-urile care luptă pentru drepturile minorităţilor şi reprezentanţii partidului.

„Nu fac decât să perpetueze prejudecăţi la adresa romilor”, a spus Irena Biharova, avocata mişcării intitulate „Persoane împotriva rasismului”. „Acest afiş nu are nimic comun cu libertatea de expresie, nu face decât să alimenteze ura împotriva romilor”, a continuat avocata.

Partidul Naţional Slovac, al cărui lider este Jan Slota, a fost acuzat de mai multe ori de xenofobie. Acelaşi partid a contribuit şi la deteriorarea relaţiilor cu Ungaria, care, conform acestuia, este „duşmanul” istoric al Slovaciei. În Slovacia trăieşte şi o importantă minoritate maghiară, a doua ca număr după cea din România.

Conflictul cu Ungaria s-a accentuat începând cu momentul în care Budapesta a început politica de acordare a „legitimaţiei de maghiar” tuturor etnicilor maghiari din afara graniţelor Ungariei, politică pe care Partidul Naţional Slovac l-a criticat dur şi l-a considerat destabilizator în întreaga zonă a Europei Centrale.

TAGS:

Opinii

RECOMANDAREA EDITORILOR

Bref

Media Culpa

Vis a Vis

Opinii

Redacția

Calea Victoriei 120, Sector 1, Bucuresti, Romania
Tel: +4021 3112208
Fax: +4021 3141776
Email: redactia@revista22.ro

Revista 22 este editata de
Grupul pentru Dialog Social

Abonamente ediția tipărită

Abonamente interne cu
expediere prin poștă

45 lei pe 3 luni
80 lei pe 6 luni
150 lei pe 1 an

Abonamente interne cu
ridicare de la redacție

36 lei pe 3 luni
62 lei pe 6 luni
115 lei pe 1 an

Abonare la newsletter

© 2024 Revista 22