Pe aceeași temă
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a precizat, joi, că unităţile de învăţământ beneficiază de plafonarea preţului la electricitate şi gaze, astfel că „nu ar trebui să avem diferenţe în ceea ce priveşte facturile la utilităţi decât datorate consumului”, subliniind că situaţiile speciale trebuie cunoscute din timp. Deca a menţionat că o astfel de situaţie este în municipiul Giurgiu, autorităţile fiind îndrumate să solicite suplimentări de fonduri de la Ministerul Dezvoltării.
„Noi am solicitat execuţia bugetară pentru bunuri şi servicii şi previziunile pentru perioada următoare de la inspectoratele şcolare judeţene. La nivelul ţării, nu previzionăm probleme în acest moment, însă această analiză a fost făcută la începutul lunii septembrie, vom relua analiza pentru a vedea eventuale evoluţii”, a explicat ea.
Premierul Nicolae Ciucă a precizat că sunt localităţi unde în fiecare an este nevoie de sprijin pentru asigurarea energiei termice, dar se vor găsi soluţii. ”Sincer nu văd şi nu accept ca să întrerupem procesul de învăţământ pentru că nu există termie în vreuna din unităţile de învăţământ”, a arătat Ciucă.
Ligia Deca a declarat, joi, la videoconferinţa cu prefecţii privind pregătirea pentru sezonul rece, că Ministerul Educaţiei a ridicat deja problema pregătirii pentru asigurarea condiţiilor normale de funcţionare a şcolilor în perioada rece.
„Beneficiem de prevederile OUG 119 de anul acesta care plafonează tarifele pentru energia electrică şi pentru gaze, practic, aşa cum am spus şi săptămâna trecută, preţul fiind plafonat, nu ar trebui să avem diferenţe în ceea ce priveşte facturile la utilităţi decât datorate consumului. Dacă sunt situaţii speciale, am prefera să le aflăm din timp. Am fost sesizaţi privind o astfel de situaţie în municipiul Giurgiu, am discutat cu cei de la administraţia publică locală, care ne-au spus că ar avea nevoie de suplimentări de fonduri, din cadrul legal existent, noi nu putem face aceste suplimentări fără să mărim costul standard pentru bunuri şi servicii, ceea ce noi nu putem face, dar i-am îndrumat către Ministerul Dezvoltării, unde astfel de suplimentări pot fi făcute”, a explicat ministrul Educaţiei.
Ligia Deca a adăugat că va fi refăcută o analiză pentru ca problemele să fie aflate din timp.
”De asemenea, noi am solicitat execuţia bugetară pentru bunuri şi servicii şi previziunile pentru perioada următoare de la inspectoratele şcolare judeţene. La nivelul ţării, nu previzionăm probleme în acest moment, însă această analiză a fost făcută la începutul lunii septembrie, vom relua analiza pentru a vedea eventuale evoluţii, în aşa fel încât să ştim din timp potenţialele probleme pentru a putea să le rezolvăm. Mulţumim oricum pentru sprijinul manifestat la nivel guvernamental de a suplimenta acolo unde este nevoie, în aşa fel încât să nu avem cazuri de funcţionare necorespunzătoare a şcolilor, mesajul pe care noi l-am transmis cu continuitate fiind că nu susţinem, nu încurajăm trecerea în online a şcolilor, ami ales după doi ani pandemici care au generat goluri în procesul educaţional”, a precizat Deca.
Ciucă: nu se pune problema trecerii şcolilor în online
”Partea aceasta de trecere a şcolilor în online din cauza termiei nu are loc în discuţia noastră pentru că am discutat cu mult timp înainte de măsurile care trebuie luate astfel încât să fie asigurate toate condiţiile şi nu este acceptabil să luăm o astfel de decizie, în condiţiile în care şi astăzi când discutăm căutăm soluţii astfel încât să asigurăm derularea procesului de învăţământ coerent, fără niciun fel de alte sincope. Ştim că sunt câteva localităţi din ţară care în fiecare an au avut nevoie de sprijin pentru termie. Discutăm de acele localităţi unde încă, din păcate, termia se asigură prin consumul de păcură. Vom găsi soluţii”, a arătat el.
Ciucă a menţionat că şi în şedinţa de Guvern de miercuri au fost alocate resurse pentru ca autorităţile locale să poată începe achiziţia de combustibil pentru aceste centrale.
”Sincer nu văd şi nu accept ca să întrerupem procesul de învăţământ pentru că nu există termie în vreuna din unităţile de învăţământ”, a subliniat Ciucă.