Pe aceeași temă
Comisia Europeana investigheaza Aeroporturile din Cluj si Targu Mures. Bruxellesul are in vedere o eventuala incalcare a normelor comunitare in ce priveste ajutoarele de stat pentru aeroporturi si transportatorii aerieni.
Investigatiile vizeaza indeosebi taxele de marketing platite companiei Wizz Air de catre Aeroportul International Cluj-Napoca si tarifele aeroportuare reduse oferite de Aeroportul Transilvania Targu Mures transportatorilor aerieni care opereaza zboruri de pe aeroportul respectiv, potrivit Ziare.com.
De altfel, CE are in vedere si subventiile primite de aeroporturi din partea autoritatilor locale.
Comisia a primit o plangere potrivit careia aeroportul a acordat un ajutor de stat ilegal operatorului aerian Wizz Air, prin intermediul unor conditii avantajoase in cadrul anumitor acorduri incheiate intre companie si aeroport, in timp ce aeroportul a beneficiat, la randul sau, de un ajutor de stat de la Consiliul Judetean Cluj, sub forma de finantare publica.
Prin urmare, Comisia a examinat o serie de acorduri incheiate de Aeroportul Cluj-Napoca cu Wizz Air intre 2007 si 2010.
In acest stadiu, CE isi exprima ingrijorarea in legatura cu posibilitatea ca unele dintre clauzele acordurilor sa acorde companiei Wizz Air un avantaj economic nejustificat fata de concurentii sai, deoarece acest transportator aerian beneficiaza de conditii excesiv de favorabile si niciun operator privat nu ar fi acceptat sa-i acorde conditii similare in imprejurari similare.
Ce spune directorul aeroportului din Cluj
Pentru David Ciceo, directorul Aeroportului International “Avram Iancu”, reclamatia care a stat la baza declansarii anchetei este “neadevarata”.
"Este vorba de o reclamatie neadevarata. Noi sprijinim aceasta investigatie, vom pune toate actele la dispozitie si se va dovedi ca Aeroportul Cluj si Consiliul Judetean Cluj a respectat integral legislatia europeana in vigoare", a declarat directorul David Ciceo.
El a mai mai amintit ca o ancheta similara s-a desfasurat la aeroportul din Timisoara si ca rezultatele nu se cunosc nici astazi.
"Pot sa va mai spun ca la Timisoara au inceput investigatia in 2011 si nu exista niciun rezultat inca, deci este posibil sa dureze 5 sau 6 ani. Dupa rezultat exista posibilitatea de apel, deci probabil dupa 10-15 ani vom avea un raspuns", a mai spus directorul aeroportului din Cluj.