Pe aceeași temă
Triplarea taxei auto a fost decisa prin Ordonanta de Guvern de cabinetul Tariceanu, fara a consulta in prealabil Comisia Europeana. Potrivit lui Vasile Puscas, Comisia Europeana a remis autoritatilor romane o analiza din care reiese ca nu este de acord cu aceasta masura. Desi concluziile nu au fost finalizate, pozitia Comisiei este clara, a spus Puscas la Realitatea TV.
Noul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat la finele lui 2008 ca Guvernul va lua o dezicie privind taxa auto dupa 15 ianuarie, in urma unei consultari cu ministerul Economiei, Finantelor si Transporturilor, dar si dupa ce Comisia Europeana va finaliza Directiva europena privind unificarea taxei auto pentru toate tarile Uniunii.
Numita ba taxa de prima inmatriculare, ba taxa de mediu, ea a fost introdusa in Codul Fiscal la inceputul anului trecut si a devenit, din martie 2007, obiectul unei proceduri de incalcare a Tratatului de aderare la Uniunea Europeana.
Formula de calcul a taxei propusa de Guvern a facut obiectul mai multor runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene, iar autoritatile de la Bucuresti au fost nevoite sa o modifice astfel incit aceasta sa fie conforma cu normele europene.
In luna noiembrie, Guvernul a decis suspendarea aplicarii taxei auto pentru masinile noi Euro 4 care nu depasesc capacitatea cilindrica de 2000 cm cubi, pentru perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009, concomitent cu triplarea taxei de auto pentru masinile second-hand. Masura luata pe ultima suta de metri de cabinetul Tariceanu a fost justificata prin cresterea alarmanta a importului de masini vechi si a generat ample proteste de strada.