Pe aceeași temă
Nestlé România și-a anuntat pe 10 ianuarie intenția de a începe demersurile pentru închiderea unității sale de producție din Timișoara până la finalul lunii mai 2019. Conducerea a informat angajații cu privire la intenția de închidere a fabricii și a demarat discuțiile cu sindicatul și angajații pentru a găsi soluția cea mai potrivită pentru cele 388 de persoane vizate.
Șeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Timiș, Pavel Kasai, a declarat că a fost instituit un control la fabrica Nestle din Timișoara, după ce au apărut informații în presă că sala de producție din oraș se va închide.
Potrivit șefului ITM Timiș, în urma discuțiilor avute cu reprezentanții companiei, s-a aflat că Nestle ar urma să închidă toate unitățile din România, urmând a fi disponibilizați, în total, aproximativ 900 de angajați.
Însă, compania spune că declarațiile șefului ITM Timiș sunt false. Disponibilizați vor fi doar angajații din Timișoara, 388, din totalul de 900.
“Compania Nestlé dorește să clarifice aspectele eronate apărute în spațiul public, în urma declarațiilor făcute de reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă Timiş, potrivit cărora ar fi vizați 900 de angajați ai companiei, atât cei de la fabrica din Timișoara, cât și cei din București. Aceste informații nu sunt corecte, iar compania Nestlé reiterează faptul că numărul angajatilor afectați de această decizie este de 388.
Aproximativ 500 de angajați care își desfășoară activitatea la sediul central al companiei din București, în forța de vânzări și în cadrul Nestlé Regional Cost Competence Centre din Timișoara – centru de servicii financiare al Nestlé (30 de angajați din cei 500), nu sunt vizați de această decizie.
Compania Nestlé își va continua activitatea în România, iar mărcile produse în prezent la fabrica din Timișoara vor fi în continuare disponibile pe piața din România.”, a anunțat Nestlé, citată de stiripesurse.
"Inchiderea unitatii de productie din Timisoara este o decizie extrem de dificilă, luată după analize amănunțite și după implementarea tuturor alternativelor. Pe plan local, Nestlé își desfășoară activitatea pe o piață care trece printr-o perioadă de schimbări rapide, caracterizată de noi tipare de consum și deficit de muncă, într-un mediu competitiv. Analizăm toate opțiunile pentru a oferi sprijinul necesar colegilor noștri. Prioritatea noastră constă în atenuarea acestei schimbări în raport cu angajații noștri.” a declarat Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.
Fabrica din Timișoara a fost achiziționată de Nestlé în anul 2000 și are o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri și cafea. Pentru a se adapta la contextul în schimbare, Nestlé a căutat o soluție sustenabilă care să ofere flexibilitatea necesară în producție pentru toate mărcile sale. Fabricarea produselor Nestlé va continua în alte locații în încercarea de a simplifica procesele și de a funcționa mai eficient, astfel încât consumatorii să nu fie afectați.
Cele 30 de persoane angajate la Nestlé Regional Cost Competence Centre din Timișoara – centrul de servicii financiare al Nestle – nu sunt afectate de această decizie și își vor continua activitatea într-o nouă locație în centrul orașului.
”Am inițiat un amplu proces de consultare cu angajații și cu sindicatul pentru a identifica cele mai bune soluții prin care putem să ne susținem oamenii în această perioadă. Explorăm toate căile posibile, de la asistență în găsirea de noi locuri de muncă sau în dobândirea abilităților necesare în procesul de reangajare și până la organizarea unor târguri de locuri de muncă în incinta fabricii. Angajații care vor fi disponibilizați vor beneficia de salarii compensatorii în funcție de vechimea lor în companie.", a declarat Jackie Avery, Director Resurse Umane Nestlé România.
În același timp, Nestlé își reafirmă angajamentul față de piața din România, continuând investiția atât în mărci puternice, cât si în dezvoltarea sustenabilă a activității companiei în ansamblu.
Nestlé isi va continua activitatea cu ajutorul echipelor din sediul central din București, biroul Regional Cost Competence Centre din Timișoara, și echipei de vânzări active în întreaga țară.
Nestlé a intrat pe piața din România în 1995 și a devenit unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de alimente şi băuturi, cele mai multe dintre branduri fiind lideri în categorie. Portofoliul Nestlé România cuprinde o gamă largă de produse din diverse categorii, pentru a răspunde cererii consumatorilor: băuturi (NESCAFÉ, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight, Smarties), produse culinare (Maggi), hrană pentru copii (Nestlé Infant Nutrition), Nestlé Professional - divizia de soluții „out of home”, batoane și cereale pentru micul dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc.) și hrană pentru animale (Purina).
NESCAFÉ Dolce Gusto a deschis piața sistemelor de băuturi pe bază de capsule în România prin lansarea primului aparat NESCAFÉ Dolce Gusto în septembrie 2009 și a cunoscut o evoluție spectaculoasă, oferind în prezent peste 20 de sortimente de cafea de calitate profesională. Nespresso, nume de referință la nivel mondial în domeniul cafelei de lux sub formă de capsule, este prezent oficial în România ca divizie de lux a Grupului Nestlé, începând cu anul 2014.