Pe aceeași temă
“În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului”, se arată în comunicatul de presă.
Tranzacţia a fost autorizată, condiția fiind aceea de respectare a unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis. Acesta și-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt „La Dorna”, pentru o anumită perioadă de timp, către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis, a mai precizat Consiliul Concurenţei.
Totodată, compania trebuie să schimbe marca, deci va comercializa untul sub altă denumire. “Pe celelalte pieţe relevante nu au fost identificate îngrijorări concurenţiale având în vedere că următorii concurenţi pot crea o presiune concurenţială puternică asupra noii entităţi”, se mai arată în comunicat.
Grupul francez Lactalis, care a preluat anul trecut şi compania Albalact, a cumpărat în decembrie şi producătorul român de lactate Covalact, consolidându-şi astfel poziţia de lider pe piaţa lactatelor din România.