Pe aceeași temă
“Monitorul Preţurilor” poate fi accesat pe adresa http://www.monitorulpreturilor.info/
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliul Concurenţei, a declarat ca “prin acest proiect vrem să venim în sprijinul consumatorului, oferindu-i informaţiile de care are nevoie pentru achiziţiile sale săptămânale de produse alimentare şi, în acelaşi timp, să-l ajutăm să aleagă între ofertele mai multor magazine, ceea ce va conduce la creşterea concurenţei între comercianţi“, anunta Consiliul Concurentei intr-un comunicat.
Chiritoiu a afirmat de asemenea ca "este primul proiect care reuneşte autorităţile statului (Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi mediul privat, adică comercianţi, AC Nielsen, asociaţia GS1 şi la care toate părţile implicate au aderat voluntar. De asemenea, proiectul a beneficiat de susţinerea societăţii civile, prin Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor”.
Conform Consiliului Concurentei, “Monitorul Preţurilor” este un proiect pilot, care, pentru început, este accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, oferind preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).
"Lista de produse este una reprezentativă pentru coşul săptămânal de consum şi a fost stabilită împreună cu compania AC Nielsen România, pe baza expertizei acesteia în studierea pieţei. Datele privind produsele şi preţurile sunt transmise electronic de retailerii participanţi implicaţi în proiect," se mai arata in comunicatul Consiliului Concurentei.