Pe aceeași temă
Informaţii amănunţite despre rapoartele FreeEx şi Freedom House au putut fi găsite doar pe online şi în presa scrisă. Mai nimic la TV. Raportul FreeEx acuza „degradarea accentuată a actului jurnalistic, prin desconsiderarea normelor etice şi profesionale elementare în favoarea caracterului senzaţional“ şi vorbea despre „instituţii de media importante (...) transformate în avocaţi ai restrângerii libertăţii de expresie artistică“ (în cazul ICR).
Nici măcar premiile FreeEx 2009, oferite la „cheful presei“, nu şi-au croit drum spre ecran. A fost premiat HotNews.ro, pentru ancheta Cum apari la un show TV cu 5.000 sau 20.000 de euro. Printre „repetenţii libertăţii de exprimare“, alături de „Avocatul diavolului“, Cătălin Predoiu, „care a reuşit ce nu reuşise nici Stănoiu: să promoveze pe şestache un cod civil care să împiedice presa de la a-şi mai băga nasul în viaţa demnitarilor“, a fost premiată şi Campania FREE GIGI!, dusă de Realitatea TV şi Antene, „pentru performanţa de a-l scoate din puşcărie pe Gigi Becali“.
Invazia de sondaje
Sondajul CSOP a prezentat o situaţie roză în ceea ce priveşte candidatura preşedintelui: Băsescu – 40% şi Geoană – 19% intenţie de vot. Ziariştii au aplicat corecţia necesară, arătând că sondajul e comandat de PD-L. Sondajul GSS a dat o diferenţă mică între Băsescu (30,8%) şi Geoană (24,3%). Nimeni nu s-a ostenit să afle cine e Asociaţia de cooperare şi dezvoltare regională, care comandase sondajul.
Vă rugăm să ne semnalaţi derapajele pe care le observaţi în mass–media. Cele mai interesante vor fi publicate în acest spaţiu.