Pe aceeași temă
Prețul barilului de petrol doboară record după record, ajungând la sub 35 de dolari, niveluri similare cu cele de acum 12 ani, dar în România prețul benzinei continuă să sfideze evoluțiile de pe bursele internaționale.
Până să ajungă în rezervorul românului, carburanții își dublează, practic, prețul – se adaugă redevențe, accize, tarife de transport, taxe și impozite impuse de stat, dar suportate tot de consumatori, scrie Realitatea Tv.
Petroliștii spun că statul vrea creșterea tarifului de transport pentru țițeiul extras din România. Suma nu este mare, dar îngroașă numărul taxelor și impozitelor cerute companiilor.
Benzinarii aruncă vina în curtea Guvernului. Din dispută, pierd tot șoferii.
Anul trecut, prin conductele Conpet au trecut aproape 4 milioane de tone de petrol, iar anul acesta, cantitatea transportată s-a redus la 3,64 milioane de tone.
Pe lângă semnalul de alarmă tras de producția mai mică, compania de stat cere o creștere a tarifului de transport cu 1,41%.
Costul în plus suportat de producătorii de petrol va fi de 3,6 milioane de lei anul acesta, bani ce vor fi recuperați tot din prețul final de la pompă.
„Cred că ar trebui să fim mai atenți la faptul că avem această scădere a producției și o creștere a tarifelor. Orice creștere a poverii de natură costuri sau de natură povară fiscală poate afecta un lanț economic întreg”, a declarat pentru Realitatea Tv Daniel Apostol, secretar general al Asociației Companiilor Petroliere Ropepca.
***
Preţul petrolului a coborât sub dolari pe baril, minimul ultimilor 12 ani, întrucât investitorii consideră că tensiunile dintre Arabia Saudită şi Iran elimină orice posibilitate ca marii producători să colaboreze pentru o eventuală reducere a producţiei, potrivit Reuters.
Tensiunile apărute după ce Arabia Saudită a executat un cunoscut cleric şiit au pus capăt speculaţiilor că membrii OPEC s-ar putea pune de acord să reducă producţia pentru a suţine creşterea preţurilor.
Preţul barilului a scăzut semnificativ începând din iunie 2014, când se situa la 114 dolari, declinul fiind cauzat de dezvoltarea producţiei de petrol de şist în SUA şi de majorarea producţiei de către unele ţări care încearcă să-şi maximizeze exporturile pentru a compensa pierderea de venituri determinată de preţul mai mic.